V této bakalářské práci se zabývám neetickou reklamou a jejími dopady na společnost. V teoretické části jsou zpracovány literární zdroje zabývající se neetickou reklamou, zejména podprahovou reklamou, srovnávací reklamou, skrytou reklamou a product place-mentem, guerilla marketingem, psychologickými aspekty reklamy a etikou. Praktická část představí Komerční banku, a. s. a její reklamní agenturu. Pomocí dotazníkového šetření analyzuji její reklamy nahlášeny Radě pro reklamu a jejich vliv na veřejnost. V závěru navrhnu opatření pro zlepšení stávající situace.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis, I deal with unethical advertising and its impact on the society. The theoretical part analyses literature sources dealing with the unethical advertising, especially subliminal advertising, comparative advertising, hidden advertising and product placement, guerilla marketing, psychological aspects of advertising and ethics. The practical part in-troduces Komerční banka, a. s. and its advertising agency. Via questionnaire, I analyse its advertisements reported to the Rada pro reklamu, a Council For Advertising and its effect on the public. In conclusion, I will propose measures to improve the current situation.
V této bakalářské práci se zabývám neetickou reklamou a jejími dopady na společnost. V teoretické části jsou zpracovány literární zdroje zabývající se neetickou reklamou, zejména podprahovou reklamou, srovnávací reklamou, skrytou reklamou a product place-mentem, guerilla marketingem, psychologickými aspekty reklamy a etikou. Praktická část představí Komerční banku, a. s. a její reklamní agenturu. Pomocí dotazníkového šetření analyzuji její reklamy nahlášeny Radě pro reklamu a jejich vliv na veřejnost. V závěru navrhnu opatření pro zlepšení stávající situace.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis, I deal with unethical advertising and its impact on the society. The theoretical part analyses literature sources dealing with the unethical advertising, especially subliminal advertising, comparative advertising, hidden advertising and product placement, guerilla marketing, psychological aspects of advertising and ethics. The practical part in-troduces Komerční banka, a. s. and its advertising agency. Via questionnaire, I analyse its advertisements reported to the Rada pro reklamu, a Council For Advertising and its effect on the public. In conclusion, I will propose measures to improve the current situation.
Zpracujte literární rešerši o problematice neetické reklamy.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav neetické reklamy v Komerční bance, a. s., její působení a dopady.
Navrhněte doporučení vedoucí ke zlepšení oblasti reklamy v Komerční bance, a. s.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši o problematice neetické reklamy.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav neetické reklamy v Komerční bance, a. s., její působení a dopady.
Navrhněte doporučení vedoucí ke zlepšení oblasti reklamy v Komerční bance, a. s.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KALISTA, Martin. Product placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech. 1. vyd. Ostrava: Key Publishing, 2011, 69 s. ISBN 978-80-7418-111-5.
LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing: nejúčinnější a finančně nenáročný marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 326 s. ISBN 978-80-251-3546-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010, 208 s. ISBN 978-80-247-3492-7.
WINTER, Filip. Právo a reklama v praxi. 1. vyd. Praha: Linde, 2007, 335 s. ISBN 978-80-7201-654-9.
Seznam doporučené literatury
KALISTA, Martin. Product placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech. 1. vyd. Ostrava: Key Publishing, 2011, 69 s. ISBN 978-80-7418-111-5.
LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing: nejúčinnější a finančně nenáročný marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 326 s. ISBN 978-80-251-3546-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010, 208 s. ISBN 978-80-247-3492-7.
WINTER, Filip. Právo a reklama v praxi. 1. vyd. Praha: Linde, 2007, 335 s. ISBN 978-80-7201-654-9.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Vaněk - 51 bodů. V čem se domníváte, že KB při plánování televizních reklam dělá největší chyby? Zodpovězeno zcela. Jakým způsobem byste vy připravovala reklamní sdělení KB např. namísto reklamy Šejk a jeho dcery? Zodpovězeno zcela. Oponent práce: Ing. Rudecký - 53 bodů. Domníváte se, že je možnost neetickou reklamu v České republice zcela odstranit? Zodpovězeno zcela. Jsou podle Vás společnosti motivovány omezovat neetickou reklamu? Nebo jim výše případných postihů a pokut přijde zanedbatelná? Zodpovězeno zcela. Je Komerční banka, a.s. jedinou bankou v České republice, která používá metody neetické reklamy? Pokud ne, která další to jsou? Zodpovězeno zcela. Doc. Zámečník: Myslíte si, že neetická reklama byla jediným důvodem odlivu klientů? Zodpovězeno zcela. Prof. Ondrčka: Jak byste se snažila zákazníky KB získat vy? Není neetické i podvádění v reklamách? Zodpovězeno zcela.