Diplomová práce popisuje postup od návrhu keramického jídelního setu po jeho realizaci a reprodukční výrobu. Zadání portugalské firmy Grestel, expandující výrobou kameninového nádobí daleko za hranice své země, bylo vytvořit designovou jídelní soupravu v zenovém duchu pro evropský a americký trh. Jde tedy o několikaměsíční realizaci procesu od idei po její převedení do hmoty. Do práce se promítají podněty z portugalské a japonské historie země, keramiky, kultury a gastronomie.
Anotace v angličtině
This thesis describes the process from design ceramic dinner set for its implementation and reproductive output. Enter of the Portuguese company Grestel, expanding the production of earthenware dishes far beyond the borders of its country, was to create a design dining set in a Zen spirit for the European and American market. It is a several months long realization process from idea after its transfer to mass. Into the work reflects input from Portuguese and Japanese country's history, ceramics, culture
and gastronomy.
Klíčová slova
keramika, jídelní set, portugalská kultura, japonský zen, japonská kuchyně, transformace, technologie
Klíčová slova v angličtině
ceramics, dining set, Portuguese culture, Japanese zen, Japanese cuisine, transformation, technology
Rozsah průvodní práce
116 s. (186 985 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce popisuje postup od návrhu keramického jídelního setu po jeho realizaci a reprodukční výrobu. Zadání portugalské firmy Grestel, expandující výrobou kameninového nádobí daleko za hranice své země, bylo vytvořit designovou jídelní soupravu v zenovém duchu pro evropský a americký trh. Jde tedy o několikaměsíční realizaci procesu od idei po její převedení do hmoty. Do práce se promítají podněty z portugalské a japonské historie země, keramiky, kultury a gastronomie.
Anotace v angličtině
This thesis describes the process from design ceramic dinner set for its implementation and reproductive output. Enter of the Portuguese company Grestel, expanding the production of earthenware dishes far beyond the borders of its country, was to create a design dining set in a Zen spirit for the European and American market. It is a several months long realization process from idea after its transfer to mass. Into the work reflects input from Portuguese and Japanese country's history, ceramics, culture
and gastronomy.
Klíčová slova
keramika, jídelní set, portugalská kultura, japonský zen, japonská kuchyně, transformace, technologie
Klíčová slova v angličtině
ceramics, dining set, Portuguese culture, Japanese zen, Japanese cuisine, transformation, technology
Zásady pro vypracování
Teoretická část práce:
- rešerše a analýza dané problematiky
- východiska vedoucí k návrhu praktické časti práce
- průvodní zpráva popisující řešení praktické části práce
Forma odevzdání:
min. 30 normostran + obrazová příloha
2x A4 pevná vazba dle standardu UTB
Praktická část práce:
- kresebné koncepční návrhy
- propracování vybraného návrhu
- technická dokumentace
- reprezentativní model
Forma odevzdání:
2x A3 paré, plakát 700/1000mm
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině,
rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Teoretická část práce:
- rešerše a analýza dané problematiky
- východiska vedoucí k návrhu praktické časti práce
- průvodní zpráva popisující řešení praktické části práce
Forma odevzdání:
min. 30 normostran + obrazová příloha
2x A4 pevná vazba dle standardu UTB
Praktická část práce:
- kresebné koncepční návrhy
- propracování vybraného návrhu
- technická dokumentace
- reprezentativní model
Forma odevzdání:
2x A3 paré, plakát 700/1000mm
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině,
rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
WEISS, G. Keramika umění z hlíny: Kulturní dějiny a keramické techniky. 1. vyd.
Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-251-1568-8. [256 s.].
WARSHAWOVÁ, J. Velká kniha keramiky. 2. vyd. Praha: Knihcentrum, 1997.
ISBN 80-86054-24-1.
MACEK,T. Keramika. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1568-8.
MATTISON, S. Jak se dělá keramika: Podrobný průvodce nástroji, materiály a
technikami (?). 1.vyd. Praha: Slovart, 2003. ISBN 80-7209-599-4.
MONTMOLLIN, Daniel. The practise of stoneware glazes. 1. vydání. Gent:
Snoeck-Ducaju & Zonn, 2005. 254 s. ISBN 2-908988-20-8
Seznam doporučené literatury
WEISS, G. Keramika umění z hlíny: Kulturní dějiny a keramické techniky. 1. vyd.
Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-251-1568-8. [256 s.].
WARSHAWOVÁ, J. Velká kniha keramiky. 2. vyd. Praha: Knihcentrum, 1997.
ISBN 80-86054-24-1.
MACEK,T. Keramika. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1568-8.
MATTISON, S. Jak se dělá keramika: Podrobný průvodce nástroji, materiály a
technikami (?). 1.vyd. Praha: Slovart, 2003. ISBN 80-7209-599-4.
MONTMOLLIN, Daniel. The practise of stoneware glazes. 1. vydání. Gent:
Snoeck-Ducaju & Zonn, 2005. 254 s. ISBN 2-908988-20-8
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Pan Podzimek se zeptal, zda aplikovala ruční práce na výsledných produktech. Studentka odpověděla bohytým popisem práce při výrobě, zaujala komisi.