V bakalářské práci se zabývám výchovou a společně tráveným časem rodičů s dětmi. Přibližuji pojem sociálního rozvrstvení rodiny a proměn rodinné výchovy. Zabývám se také volnočasovými aktivitami dětí a mládeže. Tyto aktivity popisuji jak z pohledu trávení volného času v rámci rodiny, tak i v rámci mimoškolních činností. Hledám možná rizika, která volný čas pro děti představuje. V rámci svého šetření pokládám respondentům otázky související s výchovou a volným časem dětí
Anotace v angličtině
In my bachelor theses, I am concerned with upbringing and time that parents and their children spend together. I explain the term of family social stratification and changes of family bringing up. I also apply my mind to leisure time activities of children and young people. I describe these activities both from the view of spending free time with the family, and within the purview of after-school activities.
I seek some potential dangers that free time can cause to children. In the scope of my inquiry, I ask the respondents some questions about the upbringing and free time of their children.
Family, upbringing, society, socialization, free time, leisure activities, risk factors, communication, value orientation.
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci se zabývám výchovou a společně tráveným časem rodičů s dětmi. Přibližuji pojem sociálního rozvrstvení rodiny a proměn rodinné výchovy. Zabývám se také volnočasovými aktivitami dětí a mládeže. Tyto aktivity popisuji jak z pohledu trávení volného času v rámci rodiny, tak i v rámci mimoškolních činností. Hledám možná rizika, která volný čas pro děti představuje. V rámci svého šetření pokládám respondentům otázky související s výchovou a volným časem dětí
Anotace v angličtině
In my bachelor theses, I am concerned with upbringing and time that parents and their children spend together. I explain the term of family social stratification and changes of family bringing up. I also apply my mind to leisure time activities of children and young people. I describe these activities both from the view of spending free time with the family, and within the purview of after-school activities.
I seek some potential dangers that free time can cause to children. In the scope of my inquiry, I ask the respondents some questions about the upbringing and free time of their children.
Family, upbringing, society, socialization, free time, leisure activities, risk factors, communication, value orientation.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů
obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních
vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy
v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad
publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou
pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na výchovu dětí a mládeže v rodině,
- na problematiku spojenou s množstvím času, který je poskytován rodiči z rozdílných sociálních skupin,
- částečně také na problematiku času tráveného ve školním i mimoškolním prostředí,
- na výzkum týkající se těchto oblastí.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů
obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních
vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy
v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad
publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou
pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na výchovu dětí a mládeže v rodině,
- na problematiku spojenou s množstvím času, který je poskytován rodiči z rozdílných sociálních skupin,
- částečně také na problematiku času tráveného ve školním i mimoškolním prostředí,
- na výzkum týkající se těchto oblastí.
Seznam doporučené literatury
Gavora, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996.
Katrňák, T. Návrat k sociálnímu původu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2010.
Makarenko, A.S. O výchově dětí v rodině. Praha: SPN, 1962.
Pelikán, J. Hledání těžiště výchovy. Praha: Karolinium, 2007.
Průcha, J. Multikulturní výchova. Praha: Triton, 2011.
Sharry, J. Řešíme problémy s výchovou dětí a dospívajících. Brno:Computer Press, 2006.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Gavora, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996.
Katrňák, T. Návrat k sociálnímu původu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2010.
Makarenko, A.S. O výchově dětí v rodině. Praha: SPN, 1962.
Pelikán, J. Hledání těžiště výchovy. Praha: Karolinium, 2007.
Průcha, J. Multikulturní výchova. Praha: Triton, 2011.
Sharry, J. Řešíme problémy s výchovou dětí a dospívajících. Brno:Computer Press, 2006.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Řehoř - závěry z výzkumného šetření - odpověděl vyčerpávajícím způsobem
Dr. Mazánková - nejčastější problémy současné rodinné výchovy - odpověděl vyčerpávajícím způsobem
Dr. Mazánková - rizikové faktory volného času - odpověděl vyčerpávajícím způsobem
Dr. Jůzlová - druh výzkumu - odpověděl vyčerpávajícím způsobem