Bakalářská práce se věnuje problematice mravní, morální a etické výchovv na střední škole, dále také na všeobecné prosociální výchově, která se praktikuje jak v rodinách, tak na středních školách. Práce se skládá ze dvou částí, a to z části teoretické a praktické. Praktická část bakalářské práce zahrnuje výsledky výzkumu, který byl proveden pomocí dotazníků.Účelem tohoto dotazníkového šetření bylo zjistit hodnotovou orientaci dospívající mládeže na středních školách.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to investigative and identifly the present of practical application of ethical and moral methods in secondary school education. This work is also focused on general prosocially oriented education, which is practiced as in family so at secondary schools. This Bachelor´s thesis of two main parts: the theoretical and the pracical part. The practical part of the zhesis summarizes the results of the research which has been done via questionnaires. The main purpose of this questionnaire survey was to find out the"value preferences" of teenagers at secondary schools. The main methods used for the analysis of the questionnaires are quantitative analysis, statistical method and qualitative evalution of the results.
Bakalářská práce se věnuje problematice mravní, morální a etické výchovv na střední škole, dále také na všeobecné prosociální výchově, která se praktikuje jak v rodinách, tak na středních školách. Práce se skládá ze dvou částí, a to z části teoretické a praktické. Praktická část bakalářské práce zahrnuje výsledky výzkumu, který byl proveden pomocí dotazníků.Účelem tohoto dotazníkového šetření bylo zjistit hodnotovou orientaci dospívající mládeže na středních školách.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to investigative and identifly the present of practical application of ethical and moral methods in secondary school education. This work is also focused on general prosocially oriented education, which is practiced as in family so at secondary schools. This Bachelor´s thesis of two main parts: the theoretical and the pracical part. The practical part of the zhesis summarizes the results of the research which has been done via questionnaires. The main purpose of this questionnaire survey was to find out the"value preferences" of teenagers at secondary schools. The main methods used for the analysis of the questionnaires are quantitative analysis, statistical method and qualitative evalution of the results.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textua výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na nadefinování základních pojmů-etika,mravní výchova,morální inteligence;
- na vztah vývoje a výchovy charakteristický pro období dospívání;
- na vztah rodiny a školy v oblasti morální výchovy;
- na problémy a obtíže morálky,prevence a možnosti řešení.
Součástí práce bude sociologický průzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na kritéria a hodnoty charakteristické pro období dospívání.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textua výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na nadefinování základních pojmů-etika,mravní výchova,morální inteligence;
- na vztah vývoje a výchovy charakteristický pro období dospívání;
- na vztah rodiny a školy v oblasti morální výchovy;
- na problémy a obtíže morálky,prevence a možnosti řešení.
Součástí práce bude sociologický průzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na kritéria a hodnoty charakteristické pro období dospívání.
Seznam doporučené literatury
Veselá,Z. Mravní nemoci mládeže a jejich prevence. Brno: Konvoj, 1997.
Taxová,J. Pedagogicko-psychologické zvláštnosti dospívání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987.
Haas,A. Morální inteligence. Praha: Columbus,1999.
Bláha,A. Ethika jako věda. Praha: Atlantis,1990.
Navrátil,S.,Mattioli,J. Problémové chování dětí a mládeže. Praha:Grada publishing,a.s,2011.
Seznam doporučené literatury
Veselá,Z. Mravní nemoci mládeže a jejich prevence. Brno: Konvoj, 1997.
Taxová,J. Pedagogicko-psychologické zvláštnosti dospívání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987.
Haas,A. Morální inteligence. Praha: Columbus,1999.
Bláha,A. Ethika jako věda. Praha: Atlantis,1990.
Navrátil,S.,Mattioli,J. Problémové chování dětí a mládeže. Praha:Grada publishing,a.s,2011.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem.
3. Dr. Vaňková:
Srovnání problematiky drogově závislých mezi studenty SOŠ a gymnazisty
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem.
Doc. Jůzl:
Čím se zabývá Marie Vágnerová
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem.