Bakalářská práce je zaměřena na problematiku alergických onemocnění převážně u dětí a mladistvých. Na jedné straně je popsán problém z pohledu lékařského, na druhé straně z pohledu sociální pedagogiky, péče o alergické dítě a přístup pedagogů k nemocným dětem.
V praktické části je zjišťováno, zda se v posledních letech zlepšila úroveň znalostí pedagogických pracovníků ve školách v oblasti alergií a astmatu a včasné pomoci při možném zdravotním problému.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on childhood and adolescents allergy problems. First, the problem is described medically and second from the perspective of the social pedagogy, the allergic child care and the attitude of teachers to allergic children.
In the practical part is discussed, if the knowledge of teachers in schools about allergies, asthma and timely medical assistance in the possible health problem is improving.
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku alergických onemocnění převážně u dětí a mladistvých. Na jedné straně je popsán problém z pohledu lékařského, na druhé straně z pohledu sociální pedagogiky, péče o alergické dítě a přístup pedagogů k nemocným dětem.
V praktické části je zjišťováno, zda se v posledních letech zlepšila úroveň znalostí pedagogických pracovníků ve školách v oblasti alergií a astmatu a včasné pomoci při možném zdravotním problému.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on childhood and adolescents allergy problems. First, the problem is described medically and second from the perspective of the social pedagogy, the allergic child care and the attitude of teachers to allergic children.
In the practical part is discussed, if the knowledge of teachers in schools about allergies, asthma and timely medical assistance in the possible health problem is improving.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009).
Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
-objasnění výchovných problémů v péči o alergické děti,
-objasnění možností sociální pedagogiky při ovlivňování kvality života alergických dětí,
-provedení kvalitativního výzkumu zjišťujícího informovanost rodičů a učitelů v péči o alergické děti.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009).
Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
-objasnění výchovných problémů v péči o alergické děti,
-objasnění možností sociální pedagogiky při ovlivňování kvality života alergických dětí,
-provedení kvalitativního výzkumu zjišťujícího informovanost rodičů a učitelů v péči o alergické děti.
Seznam doporučené literatury
Krčmová, I. Anafylaxe-život ohrožující alergie. Praha: Maxdorf, 2011.
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: PORTÁL, 2003.
Kubrichtová, L., Richter, J. 7A-7x o alergii a astmatu pro školu: příručka pro učitele mateřských, základních a středních škol. Třebíč: D.Prchalová, 2010.
Skutil, M. a kol., Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál,s.r.o., 2011.
Vaďurová, H., Műhlpachr, P. Kvalita života. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Krčmová, I. Anafylaxe-život ohrožující alergie. Praha: Maxdorf, 2011.
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: PORTÁL, 2003.
Kubrichtová, L., Richter, J. 7A-7x o alergii a astmatu pro školu: příručka pro učitele mateřských, základních a středních škol. Třebíč: D.Prchalová, 2010.
Skutil, M. a kol., Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál,s.r.o., 2011.
Vaďurová, H., Műhlpachr, P. Kvalita života. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponentky bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Mgr. Dalajka: Je opravdu řešením problému informačního nedostatku právě školení?
- odpověděla dobře