Základní inspiraci nalézá práce ve dvou etapách módy minulého režimu u nás. V poválečné euforii druhé poloviny 40. let a zažitému socialismu první poloviny let 80. Zajímám se nejen o rozdílné přístupy k práci, k výrobě, ale i o tehdejší módní trendy. Tento zájem u mě vyvolala má rodina. Pomocí této práce jsem chtěla nalézt smysl, který pro mě osobně móda má. Uchopit a navázat na krejčovskou tradici mé rodiny. Jednotlivé modely o tomto hledání v historii vypovídají nostalgickým nádechem.
Anotace v angličtině
The thesis finds basic inspiration in two fashion phases during the period of socialism (past period) in our country. In the post-war euphory after the year 1945 and in the deep-routed socialism on the other hand. I´m interested not just in various attitude to work, to production, but also in fashion trends of the last period. Actually my family gave rise to my interest in this. With this thesis I wanted to find a meaning of the fashion for myself. And keep on the dressmaking tradition of my family. Every single piece tells a nostalgic story about browsing in this fashion history.
Základní inspiraci nalézá práce ve dvou etapách módy minulého režimu u nás. V poválečné euforii druhé poloviny 40. let a zažitému socialismu první poloviny let 80. Zajímám se nejen o rozdílné přístupy k práci, k výrobě, ale i o tehdejší módní trendy. Tento zájem u mě vyvolala má rodina. Pomocí této práce jsem chtěla nalézt smysl, který pro mě osobně móda má. Uchopit a navázat na krejčovskou tradici mé rodiny. Jednotlivé modely o tomto hledání v historii vypovídají nostalgickým nádechem.
Anotace v angličtině
The thesis finds basic inspiration in two fashion phases during the period of socialism (past period) in our country. In the post-war euphory after the year 1945 and in the deep-routed socialism on the other hand. I´m interested not just in various attitude to work, to production, but also in fashion trends of the last period. Actually my family gave rise to my interest in this. With this thesis I wanted to find a meaning of the fashion for myself. And keep on the dressmaking tradition of my family. Every single piece tells a nostalgic story about browsing in this fashion history.
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů, cca 8 - 10 modelů.
Technická a teoretická příprava projektu, sběr potřebných informací, vyhotovení práce dle zadaných parametrů.
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, vlastní závěry.
Rozsah práce: Koncepční a výtvarné řešení designu oděvu ve variantách, finální řešení, výběr materiálu, střihové řešení, realizace vybraných oděvů, výtvarná dokumentace, vše formát A4.
Svůj návrh dokumentujte v závěrečné písemné zprávě, doložte kresebnými návrhy dokládajícími postup řešení (přípravné skici cca 20 stran, fotodokumentace, módní fotografie, vše formát A4). Odevzdejte ve 2 stejnopisech v pevné vazbě. Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů, cca 8 - 10 modelů.
Technická a teoretická příprava projektu, sběr potřebných informací, vyhotovení práce dle zadaných parametrů.
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, vlastní závěry.
Rozsah práce: Koncepční a výtvarné řešení designu oděvu ve variantách, finální řešení, výběr materiálu, střihové řešení, realizace vybraných oděvů, výtvarná dokumentace, vše formát A4.
Svůj návrh dokumentujte v závěrečné písemné zprávě, doložte kresebnými návrhy dokládajícími postup řešení (přípravné skici cca 20 stran, fotodokumentace, módní fotografie, vše formát A4). Odevzdejte ve 2 stejnopisech v pevné vazbě. Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
1.KYBALOVÁ, Ludmila. Od "zlatých dvacátých" po Diora. Vyd. 1. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2009, 253 s. ISBN 978-80-7106-142-7
2.BARTLETT, Djurdja. FashionEast: the spectre that haunted socialism. Cambridge: MIT Press, 2010, 326 s. ISBN 978-0-262-02650-5
3.UCHALOVÁ, Eva. Pražské módní salony, 1900 ? 1948. V Praze: Uměleckoprůmyslové muzeum, c2011, ISBN 978-80-7101-107-1 (UPM)
4.HLAVÁČKOVÁ, Konstantina. Česká móda 1940-1970: Zrcadlo doby. Vyd. 1. Praha: Olympia a.s., 2000, 128 s. ISBN 80-7033-017-1
Seznam doporučené literatury
1.KYBALOVÁ, Ludmila. Od "zlatých dvacátých" po Diora. Vyd. 1. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2009, 253 s. ISBN 978-80-7106-142-7
2.BARTLETT, Djurdja. FashionEast: the spectre that haunted socialism. Cambridge: MIT Press, 2010, 326 s. ISBN 978-0-262-02650-5
3.UCHALOVÁ, Eva. Pražské módní salony, 1900 ? 1948. V Praze: Uměleckoprůmyslové muzeum, c2011, ISBN 978-80-7101-107-1 (UPM)
4.HLAVÁČKOVÁ, Konstantina. Česká móda 1940-1970: Zrcadlo doby. Vyd. 1. Praha: Olympia a.s., 2000, 128 s. ISBN 80-7033-017-1
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka představila instalaci své kolekce s názvem "Na Hraně". Vysvětlila koncept, na kladené otázky odpověděla kladně. Součástí prezentace byla upoutávka - video.