Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace bakalářské práce a rešerše
2. Praktická část: Kouzelný okamžik - loutkový animovaný film
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace bakalářské práce a rešerše
2. Praktická část: Kouzelný okamžik - loutkový animovaný film
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Documentation of the Preparation, Realization of the Bachelor's Thesis and Research
2. Practical part: The Magic Moment, puppet animation
Název dle studenta
1. Teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace bakalářské práce a rešerše
2. Praktická část: Kouzelný okamžik - loutkový animovaný film
Na následujících stránkách této písemné bakalářské práce najdete analýzu výrobního procesu filmu Kouzelný okamžik. Jako režisér, scénárista a animátor jsem měla možnost celý proces sledovat hned z několika úhlů pohledu. V první řadě se věnuji popisu přípravy literární, tedy od vzniku scénáře až po storyboard. Každá kapitola se týká nezbytných součástí přípravy před výrobou a samotným natáčením. Těmto dalším složkám se věnuji ve druhé a třetí části mé bakalářské práce. Speciální kapitola je věnována postprodukci. Ta je pro film něco jako pupeční šňůra, když je hotová postprodukce, probíhá renderování, což je pomyslné odstřižení šňůry a film je zrozen.
Byla bych ráda, kdyby má práce sloužila čtenářům, kteří se chystají tvořit film podobného charakteru. Snažila jsem se popsat nejrůznější nástrahy natáčení a možnosti jejich řešení tak, aby nové tvůrce nepřekvapily stejně jako nás.
Anotace v angličtině
On the following pages of this written thesis, you can find analysis ?Magic moment? film production process. As a director, screenwriter and animator I was able to follow the whole process from several angles. First of all, I describe the preparation of literature, that is, from the script to the storyboard. Each chapter covers a part of the necessary preparation before production and the shoot. These other components I mention in the second and third part of my thesis. A special chapter is devoted to post-production. The film is like the umbilical cord when it is finished post-production, is rendering, which is an imaginary cutting the cord and the film is born.
I'd be happy if my work has served to readers who are planning to form a film of similar character. I tried to describe a variety of shooting traps and solutions so that the new creator could not be surprised as we were.
Klíčová slova
výroba animovaného filmu, loutková animace, modelit, kouzla v animaci
Klíčová slova v angličtině
production of animation, puppet animation, modeling clay, magic in animation
Rozsah průvodní práce
63
Jazyk
CZ
Anotace
Na následujících stránkách této písemné bakalářské práce najdete analýzu výrobního procesu filmu Kouzelný okamžik. Jako režisér, scénárista a animátor jsem měla možnost celý proces sledovat hned z několika úhlů pohledu. V první řadě se věnuji popisu přípravy literární, tedy od vzniku scénáře až po storyboard. Každá kapitola se týká nezbytných součástí přípravy před výrobou a samotným natáčením. Těmto dalším složkám se věnuji ve druhé a třetí části mé bakalářské práce. Speciální kapitola je věnována postprodukci. Ta je pro film něco jako pupeční šňůra, když je hotová postprodukce, probíhá renderování, což je pomyslné odstřižení šňůry a film je zrozen.
Byla bych ráda, kdyby má práce sloužila čtenářům, kteří se chystají tvořit film podobného charakteru. Snažila jsem se popsat nejrůznější nástrahy natáčení a možnosti jejich řešení tak, aby nové tvůrce nepřekvapily stejně jako nás.
Anotace v angličtině
On the following pages of this written thesis, you can find analysis ?Magic moment? film production process. As a director, screenwriter and animator I was able to follow the whole process from several angles. First of all, I describe the preparation of literature, that is, from the script to the storyboard. Each chapter covers a part of the necessary preparation before production and the shoot. These other components I mention in the second and third part of my thesis. A special chapter is devoted to post-production. The film is like the umbilical cord when it is finished post-production, is rendering, which is an imaginary cutting the cord and the film is born.
I'd be happy if my work has served to readers who are planning to form a film of similar character. I tried to describe a variety of shooting traps and solutions so that the new creator could not be surprised as we were.
Klíčová slova
výroba animovaného filmu, loutková animace, modelit, kouzla v animaci
Klíčová slova v angličtině
production of animation, puppet animation, modeling clay, magic in animation
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Rozsah práce a pokyny k vypracování: minimálně 15 normostran textu + přílohy, odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně), 2 ks v kroužkové vazbě (čb). Vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla jako přílohu teoretické části.
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 2 min a 30 vt. Praktickou část práce odevzdejte:
1) 1x data na médiu CD-R nebo DVD, výstup ze střihového programu Premiere Pro 1.5: file-export-movie-settings: general: Microsoft DV AVI, video: pixel aspect ratio, dle formátu obrazu 720x576 D1/DV PAL 4:3 (1.067) nebo720x576 D1/DV PAL 16:9 (1,422) 25fps anebo formát HDV codec mpeg2, 1280x720 HDV 720p 16:9 (1,0) 25fps; audio: uncompressed, 48000 Hz
2) 1x formát DVD pro stolní DVD přehrávač
Součástí prezentace praktické části je výtvarný návrh plakátu formát 70x100 cm,
v digitální podobě PDF (příprava pro tisk: rozlišení: 300 dpi, režim: CMYK barva).
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití publikací FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana.
Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Rozsah práce a pokyny k vypracování: minimálně 15 normostran textu + přílohy, odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně), 2 ks v kroužkové vazbě (čb). Vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla jako přílohu teoretické části.
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 2 min a 30 vt. Praktickou část práce odevzdejte:
1) 1x data na médiu CD-R nebo DVD, výstup ze střihového programu Premiere Pro 1.5: file-export-movie-settings: general: Microsoft DV AVI, video: pixel aspect ratio, dle formátu obrazu 720x576 D1/DV PAL 4:3 (1.067) nebo720x576 D1/DV PAL 16:9 (1,422) 25fps anebo formát HDV codec mpeg2, 1280x720 HDV 720p 16:9 (1,0) 25fps; audio: uncompressed, 48000 Hz
2) 1x formát DVD pro stolní DVD přehrávač
Součástí prezentace praktické části je výtvarný návrh plakátu formát 70x100 cm,
v digitální podobě PDF (příprava pro tisk: rozlišení: 300 dpi, režim: CMYK barva).
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití publikací FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana.
Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Animovaný film - úvod do scenáristiky animovaného filmu Dutka Edgar, ISBN 80-85883-94-5,Akademie múzických umění Praha 2002
Úvod do estetiky animace Kubíček Jiří, AMU Praha 2004, ISBN 80-7331-019-8
Timing for animation Whitaker Herold, Halas John, Focal Press, ISBN 0240517148
Animation Now! Anima Mundi, editor: Wiedemann Julius, Taschen 2004, ISBN 3-8228-2588-3
Výtvarníci animovaného filmu Poš Jan, Odeon, Praha 1990
Seznam doporučené literatury
Animovaný film - úvod do scenáristiky animovaného filmu Dutka Edgar, ISBN 80-85883-94-5,Akademie múzických umění Praha 2002
Úvod do estetiky animace Kubíček Jiří, AMU Praha 2004, ISBN 80-7331-019-8
Timing for animation Whitaker Herold, Halas John, Focal Press, ISBN 0240517148
Animation Now! Anima Mundi, editor: Wiedemann Julius, Taschen 2004, ISBN 3-8228-2588-3
Výtvarníci animovaného filmu Poš Jan, Odeon, Praha 1990
Přílohy volně vložené
CD, DVD s filmem
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí teoretická: B - velmi dobře
Oponent teoretická: A - výborně
Vedoucí praktická: B - velmi dobře
Oponent praktická: A - výborně
Práce studentky byla ohodnocena jako dobrá, neboť se dle komise objevovaly dílčí nedostatky (viz posudky), které i studentka respektovala.