V diplomové práci řeším problematiku sociálně pedagogické práce realizované ve volnočasovém centru.
V teoretické části popisuji věkovou charakteristiku dětí a blíže se zaměřuji na děti předškolního věku. Dále se v teoretické části řeší výběr vhodných metod, forem a prostředků pro výchovně vzdělávací práci. Blíže jsem se zaměřila na Volnočasové centrum Lužánky a na projekt Maceška.
Výzkumná část je kvalitativního typu. Formou rozhovorů s rodiči dětí jsem zjišťovala důvody docházení do tohoto typu zařízení a očekávání rodičů od tohoto zařízení.
Anotace v angličtině
In this thesis I deal with the issue of social-pedagogical work carried out in leisure time center.
The theoretical part describes the age characterization of children and is closely focused on preschool children. Furthermore, in the theoretical section the selection of appropriate methods, forms and means of educational work is solved. I focused closer on the leisure time center Lužánky and the project Maceška.
The research part is the qualitative type. Through the form of interviews with parents of children I examined the reasons for attending to this type of facilities and parents' expectations from this facilities.
Klíčová slova
volný čas, dítě, výchova, výchovně vzdělávací proces
Klíčová slova v angličtině
leisure time, child, education, educational process
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci řeším problematiku sociálně pedagogické práce realizované ve volnočasovém centru.
V teoretické části popisuji věkovou charakteristiku dětí a blíže se zaměřuji na děti předškolního věku. Dále se v teoretické části řeší výběr vhodných metod, forem a prostředků pro výchovně vzdělávací práci. Blíže jsem se zaměřila na Volnočasové centrum Lužánky a na projekt Maceška.
Výzkumná část je kvalitativního typu. Formou rozhovorů s rodiči dětí jsem zjišťovala důvody docházení do tohoto typu zařízení a očekávání rodičů od tohoto zařízení.
Anotace v angličtině
In this thesis I deal with the issue of social-pedagogical work carried out in leisure time center.
The theoretical part describes the age characterization of children and is closely focused on preschool children. Furthermore, in the theoretical section the selection of appropriate methods, forms and means of educational work is solved. I focused closer on the leisure time center Lužánky and the project Maceška.
The research part is the qualitative type. Through the form of interviews with parents of children I examined the reasons for attending to this type of facilities and parents' expectations from this facilities.
Klíčová slova
volný čas, dítě, výchova, výchovně vzdělávací proces
Klíčová slova v angličtině
leisure time, child, education, educational process
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně
konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na poslání a činnost volnočasových center
- na zmapování konkrétních aktivit sociálně pedagogické práce s dětmi ve volnočasovém centru
- na kvalitativní šetření zaměřené na změnu chování dětí v průběhu jednoho roku
- na výsledky žáka v průběhu jednoho roku, který navštěvuje volnočasové centrum
Součástí práce bude návrh vlastní aktivity sociálně pedagogické práce
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně
konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na poslání a činnost volnočasových center
- na zmapování konkrétních aktivit sociálně pedagogické práce s dětmi ve volnočasovém centru
- na kvalitativní šetření zaměřené na změnu chování dětí v průběhu jednoho roku
- na výsledky žáka v průběhu jednoho roku, který navštěvuje volnočasové centrum
Součástí práce bude návrh vlastní aktivity sociálně pedagogické práce
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J. MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2007. 656 s. ISBN 978-80-7367-273-7, s. 238
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido 2000. s. 207
HAŠKOVEC, J. Předmět pedagogiky a pojetí sociální pedagogiky. Pedagogická orientace, 1993, č. 7, s. 87-94
MAŇÁK, J. Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido 2004. s. 78
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. s. 322
ŠPAČKOVÁ, R. 111 námětů pro tvořivou hru dětí : Portál, 2004. s. 135
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J. MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2007. 656 s. ISBN 978-80-7367-273-7, s. 238
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido 2000. s. 207
HAŠKOVEC, J. Předmět pedagogiky a pojetí sociální pedagogiky. Pedagogická orientace, 1993, č. 7, s. 87-94
MAŇÁK, J. Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido 2004. s. 78
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. s. 322
ŠPAČKOVÁ, R. 111 námětů pro tvořivou hru dětí : Portál, 2004. s. 135
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Plšková - S kolika dětmi pracujete? Která aktivita je nejvíce ceněna
rodiči a která nejvíce baví děti?-odpověděla vyčerpávajícím způsobem
4. Mgr. Sýkora - Které metody jsou užívány nejčastěji a dětmi kladně hodnoceny?
odpověděla dobře nl