Tato diplomová práce se zabývá problematikou firemní kultury a motivace zaměstnanců. Teoretická část je zaměřena obecně na firemní kulturu, vymezení tohoto pojmu, představení prvků, determinantů, významu a cílů firemní kultury. Dále je zde představen pojem motivace, její význam a základní teorie. S tím úzce souvisí nástroje, které organizace používá k motivaci svých zaměstnanců. V praktické části je představena firemní kultura společnosti T-Mobile a motivační nástroje, které se v této organizaci používají. Cílem je zjistit, jak firemní kulturu společnosti T-Mobile vnímají její zaměstnanci, zda je pro ně důležitá, ovlivňuje pozitivně jejich motivaci, spokojenost a loajalitu.
Annotation in English
The diploma thesis deals with issues of company culture and motivation of employees. The theoretical part is focused on company culture in general, defining of the concept, presentation of elements, determinants, meanings and objectives of company culture. Furthermore, the thesis presents a concept of motivation, its significance and basic theories. Tools which are used by the organisation to get its employees motivated are closely related to the issues mentioned above. The practical part presents T-mobile Company culture and motivation tools which are used by the organisation. The main objective is to find out in what kind of way is T-mobile Company culture perceived by its employees, whether it is important to them as well as whether it has got a positive influence on their motivation, satisfaction and loyalty.
Corporate culture, elements, values, principles of corporate culture, motivation, motivational tools, theory of motivation, evaluation, remuneration, loyalty, satisfaction off employees.
Length of the covering note
81
Language
CZ
Annotation
Tato diplomová práce se zabývá problematikou firemní kultury a motivace zaměstnanců. Teoretická část je zaměřena obecně na firemní kulturu, vymezení tohoto pojmu, představení prvků, determinantů, významu a cílů firemní kultury. Dále je zde představen pojem motivace, její význam a základní teorie. S tím úzce souvisí nástroje, které organizace používá k motivaci svých zaměstnanců. V praktické části je představena firemní kultura společnosti T-Mobile a motivační nástroje, které se v této organizaci používají. Cílem je zjistit, jak firemní kulturu společnosti T-Mobile vnímají její zaměstnanci, zda je pro ně důležitá, ovlivňuje pozitivně jejich motivaci, spokojenost a loajalitu.
Annotation in English
The diploma thesis deals with issues of company culture and motivation of employees. The theoretical part is focused on company culture in general, defining of the concept, presentation of elements, determinants, meanings and objectives of company culture. Furthermore, the thesis presents a concept of motivation, its significance and basic theories. Tools which are used by the organisation to get its employees motivated are closely related to the issues mentioned above. The practical part presents T-mobile Company culture and motivation tools which are used by the organisation. The main objective is to find out in what kind of way is T-mobile Company culture perceived by its employees, whether it is important to them as well as whether it has got a positive influence on their motivation, satisfaction and loyalty.
Corporate culture, elements, values, principles of corporate culture, motivation, motivational tools, theory of motivation, evaluation, remuneration, loyalty, satisfaction off employees.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky diplomové práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude cílem této práce:
- popis firemní kultury a motivace zaměstnanců ve společnosti T-Mobile CZ, a.s.,
- zjištění jak firemní kultura ovlivňuje motivaci zaměstnanců,
- ověření zda jsou zaměstnanci společnosti T-Mobile dostatečně motivováni,
- co je motivuje nejvíce a naopak co jim schází či co je demotivuje.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky diplomové práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude cílem této práce:
- popis firemní kultury a motivace zaměstnanců ve společnosti T-Mobile CZ, a.s.,
- zjištění jak firemní kultura ovlivňuje motivaci zaměstnanců,
- ověření zda jsou zaměstnanci společnosti T-Mobile dostatečně motivováni,
- co je motivuje nejvíce a naopak co jim schází či co je demotivuje.
Recommended resources
Adair, J. Efektivní motivace. Praha: Alfa Publishing, 2004.
Armstrong, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, 2002.
Bedrnová, E., Nový, I. a kol. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 2009.
Lukášová, R., Nový, I. a kol. Organizační kultura. Praha: Grada Publishing, 2004.
Nakonečný, M. Motivace lidského jednání. Praha: Academia, 1997.
Nakonečný, M. Motivace pracovního jednání a její řízení. Praha: Management Press, 1992.
Šigut, Z. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: Aspi, 2004.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Recommended resources
Adair, J. Efektivní motivace. Praha: Alfa Publishing, 2004.
Armstrong, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, 2002.
Bedrnová, E., Nový, I. a kol. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 2009.
Lukášová, R., Nový, I. a kol. Organizační kultura. Praha: Grada Publishing, 2004.
Nakonečný, M. Motivace lidského jednání. Praha: Academia, 1997.
Nakonečný, M. Motivace pracovního jednání a její řízení. Praha: Management Press, 1992.
Šigut, Z. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: Aspi, 2004.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr.Plšková - Co je největším motivačním faktorem pro zaměstnance? -
odpověděl dobře
4. PhDr. Plšková - Věnujete se novým zaměstnancům po stránce psychologické a
komunikační?-odpověděl dobře