Diplomová práce Komunikace jako účinný výchovný nástroj je rozdělena na dvě části - část teoretickou a praktickou.
V části teoretické se zabývám problematikou komunikace obecně, rodinnou komunikací a výchovnými nástroji - odměnami, tresty a slovním působením.
V praktické části je vymezen cíl výzkumu, výzkumné otázky a zvolený kvalitativní výzkum. Následně jsou analyzovány rozhovory s rodiči, psychologem pedagogicko-psychologické poradny a je uvedeno závěrečné shrnutí výzkumu.
Anotace v angličtině
My diploma thesis Communication as an effective educational instrument is divided into two parts - theoretical and practical.
The theoretical part is focused on communication in general, than on family communication and educational instruments - rewards, punishments and verbal influences.
In the practical part of my final work I define the aim of research, I describe, why I choose qualitative research. I analyze interview which I realized with parents an psychologist. I also interprete the results of my research.
Family communication, educational instruments, rewards, punishments, verbal educational influence.
Rozsah průvodní práce
83
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce Komunikace jako účinný výchovný nástroj je rozdělena na dvě části - část teoretickou a praktickou.
V části teoretické se zabývám problematikou komunikace obecně, rodinnou komunikací a výchovnými nástroji - odměnami, tresty a slovním působením.
V praktické části je vymezen cíl výzkumu, výzkumné otázky a zvolený kvalitativní výzkum. Následně jsou analyzovány rozhovory s rodiči, psychologem pedagogicko-psychologické poradny a je uvedeno závěrečné shrnutí výzkumu.
Anotace v angličtině
My diploma thesis Communication as an effective educational instrument is divided into two parts - theoretical and practical.
The theoretical part is focused on communication in general, than on family communication and educational instruments - rewards, punishments and verbal influences.
In the practical part of my final work I define the aim of research, I describe, why I choose qualitative research. I analyze interview which I realized with parents an psychologist. I also interprete the results of my research.
Family communication, educational instruments, rewards, punishments, verbal educational influence.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
na rodinnou komunikaci, na její obsah, proces, cíl, možnosti jejího rozvoje a hodnocení její kvalitativní úrovně. Diplomová práce pojedná dále o jazykových kódech a zaměří se i na další výchovné nástroje. Praktická část práce bude obsahovat analýzu rozhovorů s rodiči, pedagogy a odpovědi na výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
na rodinnou komunikaci, na její obsah, proces, cíl, možnosti jejího rozvoje a hodnocení její kvalitativní úrovně. Diplomová práce pojedná dále o jazykových kódech a zaměří se i na další výchovné nástroje. Praktická část práce bude obsahovat analýzu rozhovorů s rodiči, pedagogy a odpovědi na výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 80-7367-040-2.
KŘIVOHLAVÝ, J. Povídej naslouchám. 1.vyd. Praha: Návrat, 1993, 105 s. ISBN 80-85495-18-X.
MATĚJČEK, Z. Výbor z díla. 1 vyd. Praha: Karolinum, 2005. 445 s.
PERNER, R. Tabu v rodinné komunikaci. 1. vyd. Praha: Portál, 2000, 161 s.
PLZÁK, M. Obrana proti zlu: Návod k slušnému soužití. 1. vyd. Praha: Český spisovatel, 1996, 222 s. ISBN 80-202-0624-8.
POKORNÝ, J. Manuál tvořivé komunikace. 2. vyd. Brno: CERM, 2004, 300 s. ISBN 80-7204-330-7.
SCHULZ von Thun, F. Jak spolu komunikujeme? 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005, 197 s. ISBN 80-247-0832-9.
ŠPAŇHELOVÁ, I. Komunikace mezi rodičem a dítětem. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 109 s.
ŠVEJCAR, J. Péče o dítě. 1. vyd. Praha: Nuga, 2003. 399 s. ISBN 80-85903-15-6.
VOLF, V. Pediatrie. 1. vyd. Praha: Informatorium, 1996. 210 s. ISBN 80-85427-87-7.
Další literatura bude doplněna v průběhu přípravy diplomové práce
Seznam doporučené literatury
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 80-7367-040-2.
KŘIVOHLAVÝ, J. Povídej naslouchám. 1.vyd. Praha: Návrat, 1993, 105 s. ISBN 80-85495-18-X.
MATĚJČEK, Z. Výbor z díla. 1 vyd. Praha: Karolinum, 2005. 445 s.
PERNER, R. Tabu v rodinné komunikaci. 1. vyd. Praha: Portál, 2000, 161 s.
PLZÁK, M. Obrana proti zlu: Návod k slušnému soužití. 1. vyd. Praha: Český spisovatel, 1996, 222 s. ISBN 80-202-0624-8.
POKORNÝ, J. Manuál tvořivé komunikace. 2. vyd. Brno: CERM, 2004, 300 s. ISBN 80-7204-330-7.
SCHULZ von Thun, F. Jak spolu komunikujeme? 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005, 197 s. ISBN 80-247-0832-9.
ŠPAŇHELOVÁ, I. Komunikace mezi rodičem a dítětem. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 109 s.
ŠVEJCAR, J. Péče o dítě. 1. vyd. Praha: Nuga, 2003. 399 s. ISBN 80-85903-15-6.
VOLF, V. Pediatrie. 1. vyd. Praha: Informatorium, 1996. 210 s. ISBN 80-85427-87-7.
Další literatura bude doplněna v průběhu přípravy diplomové práce
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Jůzl: Možnosti měření efektivity ve výchově a vzdělávání.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Mgr. Vavřík: Segmentování komunikace a výchovných cílů.
- odpověděla částečně