Diplomová práce je zaměřena na současné směry sociální pedagogiky v České republice jako vyučovací předmět na vysokých školách. Teoretická část je zaměřena na obecné vymezení sociální pedagogiky a jejího pojetí. Historický vývoj sociální pedagogiky vystihuje stav od svého vzniku až po současnost v České republice a okolních státech, ale také pojetí sociální pedagogiky jako vědního a studijního oboru. Praktická část se věnuje rozboru výuky sociální pedagogiky jednotlivých vysokých škol, které ji nabízí. Výstupem je ucelený pohled na koncepci výuky jednotlivých vysokých škol a možnost uplatnění jejich absolventů v praxi. Diplomová práce je pozoruhodná v komplexnosti zpracování vymezené oblasti.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the current trends of social pedagogy in the Czech Republic as a teaching subject at universities. The theoretical part is focused on the general definition of social pedagogy, its concept, historical development of social pedagogy from its origin to the current status in the Czech Republic and neighboring countries and lastly the concept of social pedagogy as a discipline and field of study. The practical part is devoted to the analysis of social pedagogy as a subject at particular universities which offer it. The outcome of the thesis is a comprehensive view at the concept of teaching of the social pedagogy at particular universities and what possibilities for further enforcement have its graduated students. The thesis is remarkable in the complexity of processing the defined area.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, historie sociální pedagogiky, pojetí sociální pedagogiky, studium sociální pedagogiky na vysokých školách v České republice.
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, history of social pedagogy, the concept of social pedagogy, the study of social pedagogy at universities in the Czech Republic.
Rozsah průvodní práce
113 s. (21 307 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na současné směry sociální pedagogiky v České republice jako vyučovací předmět na vysokých školách. Teoretická část je zaměřena na obecné vymezení sociální pedagogiky a jejího pojetí. Historický vývoj sociální pedagogiky vystihuje stav od svého vzniku až po současnost v České republice a okolních státech, ale také pojetí sociální pedagogiky jako vědního a studijního oboru. Praktická část se věnuje rozboru výuky sociální pedagogiky jednotlivých vysokých škol, které ji nabízí. Výstupem je ucelený pohled na koncepci výuky jednotlivých vysokých škol a možnost uplatnění jejich absolventů v praxi. Diplomová práce je pozoruhodná v komplexnosti zpracování vymezené oblasti.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the current trends of social pedagogy in the Czech Republic as a teaching subject at universities. The theoretical part is focused on the general definition of social pedagogy, its concept, historical development of social pedagogy from its origin to the current status in the Czech Republic and neighboring countries and lastly the concept of social pedagogy as a discipline and field of study. The practical part is devoted to the analysis of social pedagogy as a subject at particular universities which offer it. The outcome of the thesis is a comprehensive view at the concept of teaching of the social pedagogy at particular universities and what possibilities for further enforcement have its graduated students. The thesis is remarkable in the complexity of processing the defined area.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, historie sociální pedagogiky, pojetí sociální pedagogiky, studium sociální pedagogiky na vysokých školách v České republice.
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, history of social pedagogy, the concept of social pedagogy, the study of social pedagogy at universities in the Czech Republic.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- klasifikaci sociální pedagogiky
- historický vznik sociální pedagogiky
- současný směr sociální pedagogiky
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- klasifikaci sociální pedagogiky
- historický vznik sociální pedagogiky
- současný směr sociální pedagogiky
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika. Vybrané kapitoly., Bratislava: FF UK, 1994 Bánská Bystrica: PF UMB, 2000
KLAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky., Olomouc: PF UP, 1996
Kraus, B. Pohled na současné sociální pedagogiku. Pedagogika, 1996, ISSN 3330-3815
KRAUS, B. Sociální pedagogika a její význam na prahu nového století. In Pedagogická orientace 2001, ISSN 1211-4669
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 3. vyd. Praha: Portál, 2005. 481 s. ISBN 80-7367-047-X
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika. Vybrané kapitoly., Bratislava: FF UK, 1994 Bánská Bystrica: PF UMB, 2000
KLAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky., Olomouc: PF UP, 1996
Kraus, B. Pohled na současné sociální pedagogiku. Pedagogika, 1996, ISSN 3330-3815
KRAUS, B. Sociální pedagogika a její význam na prahu nového století. In Pedagogická orientace 2001, ISSN 1211-4669
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 3. vyd. Praha: Portál, 2005. 481 s. ISBN 80-7367-047-X
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponentky diplomové práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Jůzl: Zaměření a specifika studia sociální pedagogiky na různých vysokých školách.
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
Mgr. Doňková: Využití psychologie v sociální pedagogice. Metody sociální pedagogiky.
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem