Diplomová práce je zaměřena na konkrétní možnosti vzdělávání a výchovy klientů domova pro osoby se zdravotním postižením, na konkrétní možnosti edukace klientů domova a na úroveň vzdělávání a výchovy v domově pro osoby se zdravotním postižením. Dále je v práci hodnocena podpora od státu pro uvedené sociální zařízení se zaměřením na složitost vzdělávání a výchovy klientu domova. Součástí práce je rovněž kvantitativní empirický výzkum zaměřený na uplatnění klientů domova se zdravotním postižením na pracovním trhu mimo sociální zařízení.
Anotace v angličtině
The thesis deals with specific options of education and upbringing clients homes for people with disabilities and with levels of these educational acts at homes for people with disabili-ties. There is also an evaluation of state support for mentioned institutions with special focus on the complexity of education clients. An integral part of the thesis is also quantita-tive empirical research focused on success of these clients in the labor market
Klíčová slova
Klíčová slova: Sociální péče, standardy kvality, edukační proces, právní rámec vzdělávání, vzdělávací program, integrace, základní škola speciální, mentální retardace, autismus, pro-středí domova pro osoby se zdravotním postižením.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Social care, quality standards, educational process, legal framework of education, educational program, integration, special schools, mental retardation, autism, the en-vironment at homes for people with disabilities.
Rozsah průvodní práce
113 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na konkrétní možnosti vzdělávání a výchovy klientů domova pro osoby se zdravotním postižením, na konkrétní možnosti edukace klientů domova a na úroveň vzdělávání a výchovy v domově pro osoby se zdravotním postižením. Dále je v práci hodnocena podpora od státu pro uvedené sociální zařízení se zaměřením na složitost vzdělávání a výchovy klientu domova. Součástí práce je rovněž kvantitativní empirický výzkum zaměřený na uplatnění klientů domova se zdravotním postižením na pracovním trhu mimo sociální zařízení.
Anotace v angličtině
The thesis deals with specific options of education and upbringing clients homes for people with disabilities and with levels of these educational acts at homes for people with disabili-ties. There is also an evaluation of state support for mentioned institutions with special focus on the complexity of education clients. An integral part of the thesis is also quantita-tive empirical research focused on success of these clients in the labor market
Klíčová slova
Klíčová slova: Sociální péče, standardy kvality, edukační proces, právní rámec vzdělávání, vzdělávací program, integrace, základní škola speciální, mentální retardace, autismus, pro-středí domova pro osoby se zdravotním postižením.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Social care, quality standards, educational process, legal framework of education, educational program, integration, special schools, mental retardation, autism, the en-vironment at homes for people with disabilities.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů uvedených v materiálu IMS Metodika psaná odborného textu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2010). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědnímu výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím práce diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- Na konkrétní možnosti vzdělávání a výchovy klientů domova pro osoby se zdravotním postižením
- na úrovně vzdělávání a výchovy v domově pro osoby se zdravotním postižením
- na podporu domova pro osoby se zdravotním postižením od státu a jeho institucí se zaměřením na složitost vzdělávání a výchovy
- možnost uplatnění klientů domova v běžném životě
Součástí diplomové práce bude kvantitativní empirický výzkum zaměřený na zjištění jaké procento klientů domova pro osoby se zdravotním postižením je schopno se uplatnit v běžném životě a to jak mimo domov tak v rámci tohoto zařízení. Jako nástroj šetření bude použito dotazníku. Data budou doplněna kazuistikami klientů domova domovu pro osoby se zdravotním postižením.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů uvedených v materiálu IMS Metodika psaná odborného textu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2010). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědnímu výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím práce diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- Na konkrétní možnosti vzdělávání a výchovy klientů domova pro osoby se zdravotním postižením
- na úrovně vzdělávání a výchovy v domově pro osoby se zdravotním postižením
- na podporu domova pro osoby se zdravotním postižením od státu a jeho institucí se zaměřením na složitost vzdělávání a výchovy
- možnost uplatnění klientů domova v běžném životě
Součástí diplomové práce bude kvantitativní empirický výzkum zaměřený na zjištění jaké procento klientů domova pro osoby se zdravotním postižením je schopno se uplatnit v běžném životě a to jak mimo domov tak v rámci tohoto zařízení. Jako nástroj šetření bude použito dotazníku. Data budou doplněna kazuistikami klientů domova domovu pro osoby se zdravotním postižením.
Seznam doporučené literatury
Geldard, K., Geldard, D. Dětská psychoterapie a poradenství, Praha: Portal, 2008
Munden, A., Arcelus, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita, Praha: Portal, 2004
Patrick, N. J. Rozvíjení sociálních dovedností lidí s poruchami autistického spektra, Praha: Portal, 2005
Slojík, J. Speciální pedagogika, Praha: Grada, 2007
Vermeulen, P. Autistické myšlení, Praha: Grada, 2006
Seznam doporučené literatury
Geldard, K., Geldard, D. Dětská psychoterapie a poradenství, Praha: Portal, 2008
Munden, A., Arcelus, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita, Praha: Portal, 2004
Patrick, N. J. Rozvíjení sociálních dovedností lidí s poruchami autistického spektra, Praha: Portal, 2005
Slojík, J. Speciální pedagogika, Praha: Grada, 2007
Vermeulen, P. Autistické myšlení, Praha: Grada, 2006
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucí a oponentky diplomové práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Jůzl: Práce a studovaný obor.
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem