Diplomová práce se věnuje volnému času a volnočasových aktivitám dětí školního věku.
V praktické části je u dětí proveden výzkum metodou dotazníku, který je doplněn volným rozhovorem s pedagogy volného času. Problematika volného času a volnočasových aktivit je podrobena analýze.
Výsledky, které byly v této práci zjištěny je možno uplatnit při práci organizátorů volnočasových aktivit v rámci Domu dětí a mládeže i mimo něj.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is talking about free time generally and free time activities of primary school children.
In the practical part of the thesis, children were asked in the form of a questionnaire. This questionnaire is complemented by an interview with pedagogical workers specialized in leisure activities. Issues of free time and free time activities are a subject of analysis.
The results that have been observed in this work can be applied in the work of the organizers of leisure activities in the framework of DDM and beyond.
Klíčová slova
čas, volnočasové aktivity, faktory ovlivňující volný čas, možnosti trávení volného času, zájmová činnost
Klíčová slova v angličtině
free time, free time activities, factors affecting free time, possibilities of spending free time, groups of interest
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje volnému času a volnočasových aktivitám dětí školního věku.
V praktické části je u dětí proveden výzkum metodou dotazníku, který je doplněn volným rozhovorem s pedagogy volného času. Problematika volného času a volnočasových aktivit je podrobena analýze.
Výsledky, které byly v této práci zjištěny je možno uplatnit při práci organizátorů volnočasových aktivit v rámci Domu dětí a mládeže i mimo něj.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is talking about free time generally and free time activities of primary school children.
In the practical part of the thesis, children were asked in the form of a questionnaire. This questionnaire is complemented by an interview with pedagogical workers specialized in leisure activities. Issues of free time and free time activities are a subject of analysis.
The results that have been observed in this work can be applied in the work of the organizers of leisure activities in the framework of DDM and beyond.
Klíčová slova
čas, volnočasové aktivity, faktory ovlivňující volný čas, možnosti trávení volného času, zájmová činnost
Klíčová slova v angličtině
free time, free time activities, factors affecting free time, possibilities of spending free time, groups of interest
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- možnosti trávení volného času u dětí školního věku,
- vliv rodiny na trávení volného času,
- zjištění vlastního využívání volného času.
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na zjištění volnočasových aktivit dětí školního věku.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- možnosti trávení volného času u dětí školního věku,
- vliv rodiny na trávení volného času,
- zjištění vlastního využívání volného času.
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na zjištění volnočasových aktivit dětí školního věku.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., et. at. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008.
KRAUS, B., et. al. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido, 2001.
PÁVKOVÁ, J., et al. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimo vyučování a zařízení volného času. Praha: Portál, 2008.
SPOUSTA, V., et al. Kapitoly z pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita, 1996.
SPOUSTA, V., et al. Teoretické základy výchovy ve volném čase (Úvod do studia pedagogiky volného času). Brno: Masarykova univerzita, 1994.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., et. at. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008.
KRAUS, B., et. al. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido, 2001.
PÁVKOVÁ, J., et al. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimo vyučování a zařízení volného času. Praha: Portál, 2008.
SPOUSTA, V., et al. Kapitoly z pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita, 1996.
SPOUSTA, V., et al. Teoretické základy výchovy ve volném čase (Úvod do studia pedagogiky volného času). Brno: Masarykova univerzita, 1994.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Mazánková - výsledky praktické části práce - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Řehoř - využití znalostí a schopností sociálního pedagoga při volnočasových aktivitách dětí - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Řehoř - program táborů - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
prof. Jílek - právo dítěte na hru a odpočinek - co je účelem - odpověděla částečně
Mgr. Vavrečková - zájem rodičů o volnočasové aktivity - odpověděla dobře