Diplomová práce se zabývá syndromem vyhoření u vybraných pracovníků veřejné správy ? policistů, pedagogů a sociálních pracovníků. Popisuje organizaci veřejné správy a zaměřuje se na specifické rysy zkoumaných profesí, především sleduje riziko vyhoření konkrétní profese. Syndrom vyhoření tvoří významnou část celé práce, kdy jsou sledovány příčiny jeho vzniku, projevy a fáze. Práce obsahuje také část věnovanou preventivních strategiím a následné léčbě syndromu vyhoření. V praktické části za pomoci dotazníku MBI zkoumá míru vyhoření u výše jmenovaných profesí.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with burnout syndrome on selected employees of the public ad-ministration ? policemen, teachers and social workers. It describes the organization of pu-blic administration and focus on specific features of researched groups. This work mainly concentrates on danger of burnout syndrome at named group. The burnout syndrome con-tains important part of the named thesis, is focused on origins of burnout syndrome, its demonstrations and stages. The thesis consists of two parts - strategies of prevention and treatment options of burnout. Rate of burnout is researched by Maslach burnout inventory, which is the foundation of the practical part of the thesis.
Burnout syndrome, public administration, teachers, policemen, social workers, prevention, relaxation, supervision, treatment
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá syndromem vyhoření u vybraných pracovníků veřejné správy ? policistů, pedagogů a sociálních pracovníků. Popisuje organizaci veřejné správy a zaměřuje se na specifické rysy zkoumaných profesí, především sleduje riziko vyhoření konkrétní profese. Syndrom vyhoření tvoří významnou část celé práce, kdy jsou sledovány příčiny jeho vzniku, projevy a fáze. Práce obsahuje také část věnovanou preventivních strategiím a následné léčbě syndromu vyhoření. V praktické části za pomoci dotazníku MBI zkoumá míru vyhoření u výše jmenovaných profesí.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with burnout syndrome on selected employees of the public ad-ministration ? policemen, teachers and social workers. It describes the organization of pu-blic administration and focus on specific features of researched groups. This work mainly concentrates on danger of burnout syndrome at named group. The burnout syndrome con-tains important part of the named thesis, is focused on origins of burnout syndrome, its demonstrations and stages. The thesis consists of two parts - strategies of prevention and treatment options of burnout. Rate of burnout is researched by Maslach burnout inventory, which is the foundation of the practical part of the thesis.
Burnout syndrome, public administration, teachers, policemen, social workers, prevention, relaxation, supervision, treatment
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách a podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
-na syndrom vyhoření a jeho příčiny vzniku
-na srovnání rizika vzniku tohoto syndromu u jednotlivých skupin zaměstnanců veřejné správy (policisté, učitelé a sociální pracovníci)
-na možnosti prevence u výše zmíněných skupin zaměstnanců
Součástí práce bude dotazníkové šetření (event. drobný sociologický výzkum) zaměřené na zjištění rizika vzniku syndromu vyhoření u výše zmíněných pracovníků a jejich preventivních strategií.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách a podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
-na syndrom vyhoření a jeho příčiny vzniku
-na srovnání rizika vzniku tohoto syndromu u jednotlivých skupin zaměstnanců veřejné správy (policisté, učitelé a sociální pracovníci)
-na možnosti prevence u výše zmíněných skupin zaměstnanců
Součástí práce bude dotazníkové šetření (event. drobný sociologický výzkum) zaměřené na zjištění rizika vzniku syndromu vyhoření u výše zmíněných pracovníků a jejich preventivních strategií.
Seznam doporučené literatury
1)Čírtková, L. Policejní psychologie. 4.vyd. Praha: Portál, 2004, 272 s. ISBN 80-7178-931-3.
2)Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. 3.vyd. Praha: Karolinum, 2002, 375 s. ISBN 80-246-0139-7.
3)Giddens, A. Sociologie. 1.vyd. Praha: Argo, 1999, 595 s. ISBN 80-7203-124-4.
4)Hartl, P., Hartlová, H. Psychologický slovník. 1.vyd. Praha: Portál, 2004, 776 s. ISBN 80-7178-303-X.
5)Hawkins, P., Shohet, R. Supervize v pomáhajících profesích. 1.vyd. Praha: Portál, 2004, 208 s. ISBN 80-7178-715-9.
6)Hvozdík, S. Kapitoly zo školskej psychologie. Prešov: FF Přešovskej univerzity, 2000, 219 s. ISBN 80-88885-98-1.
Seznam doporučené literatury
1)Čírtková, L. Policejní psychologie. 4.vyd. Praha: Portál, 2004, 272 s. ISBN 80-7178-931-3.
2)Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. 3.vyd. Praha: Karolinum, 2002, 375 s. ISBN 80-246-0139-7.
3)Giddens, A. Sociologie. 1.vyd. Praha: Argo, 1999, 595 s. ISBN 80-7203-124-4.
4)Hartl, P., Hartlová, H. Psychologický slovník. 1.vyd. Praha: Portál, 2004, 776 s. ISBN 80-7178-303-X.
5)Hawkins, P., Shohet, R. Supervize v pomáhajících profesích. 1.vyd. Praha: Portál, 2004, 208 s. ISBN 80-7178-715-9.
6)Hvozdík, S. Kapitoly zo školskej psychologie. Prešov: FF Přešovskej univerzity, 2000, 219 s. ISBN 80-88885-98-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucí a oponenta diplomové práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Jůzl: Jaké jsou vaše osobní zkušenosti s předmětem výzkumu?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem