Tato diplomová práce se zabývá projektem marketingového komunikačního plánu při ote-vírání obchodního centra, včetně programu v den slavnostního otevření.Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou zpracovány poznatky z oblasti marketingu a marketingové komunikace. Dále se práce zabývá etapami, formami a typy reklamních kampaní a rovněž definicí, historií, lokalizací a rozdělením nákupních center. V praktické části je charakterizována společnost vlastnící obchodní centrum. Vnější i vnitřní prostředí společnosti je analyzováno metodami PEST a SWOT. Na základě poznatků z teoretické a analytické části je vypracován projekt marketingové komunikace. Jeho součástí je nákladová, časová a riziková analýza. Závěru projektu tvoří návrh programu slavnostního otevření obchodního centra, včetně vyhodnocení reklamní kampaně z pohledu komunikační účinnosti, návštěvnosti a návratnosti investic.
Anotace v angličtině
This master thesis will propose a marketing communications plan for a shopping center. It will also include a detailed proposal of the shopping center?s opening day programming. The thesis is divided into a theoretical and practical section. The theoretical section will discuss the process of marketing and marketing communication. It will then move to dis-cuss the stages, forms and types of advertising campaigns and also the definition, history, localization and distribution of shopping centers. The practical section will consider a hy-pothetical company that owns a shopping center in a location that is undergoing PEST and SWOT analysis. The marketing communications plan for the center will be developed based upon the results of the theoretical and practical analysis. This project is subject to the constraints of cost, time and risk analysis. The practical section will conclude with a plan for the opening day program of shopping center including the evaluation of advertising campaigns from the perspective of communication efficiency, attendance and return on investments.
Klíčová slova
marketing, marketingová komunikace, reklamní kampaň, nákupní centra, PEST analýza, SWOT analýza, projekt marketingové komunikace, média, nákladová ana-lýza, časová analýza.
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing communication, advertising campaign, shopping centers, PEST analysis, SWOT analysis, project of marketing communication, media, cost analysis, time analysis.
Rozsah průvodní práce
99 stran, 17.772 slov
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá projektem marketingového komunikačního plánu při ote-vírání obchodního centra, včetně programu v den slavnostního otevření.Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou zpracovány poznatky z oblasti marketingu a marketingové komunikace. Dále se práce zabývá etapami, formami a typy reklamních kampaní a rovněž definicí, historií, lokalizací a rozdělením nákupních center. V praktické části je charakterizována společnost vlastnící obchodní centrum. Vnější i vnitřní prostředí společnosti je analyzováno metodami PEST a SWOT. Na základě poznatků z teoretické a analytické části je vypracován projekt marketingové komunikace. Jeho součástí je nákladová, časová a riziková analýza. Závěru projektu tvoří návrh programu slavnostního otevření obchodního centra, včetně vyhodnocení reklamní kampaně z pohledu komunikační účinnosti, návštěvnosti a návratnosti investic.
Anotace v angličtině
This master thesis will propose a marketing communications plan for a shopping center. It will also include a detailed proposal of the shopping center?s opening day programming. The thesis is divided into a theoretical and practical section. The theoretical section will discuss the process of marketing and marketing communication. It will then move to dis-cuss the stages, forms and types of advertising campaigns and also the definition, history, localization and distribution of shopping centers. The practical section will consider a hy-pothetical company that owns a shopping center in a location that is undergoing PEST and SWOT analysis. The marketing communications plan for the center will be developed based upon the results of the theoretical and practical analysis. This project is subject to the constraints of cost, time and risk analysis. The practical section will conclude with a plan for the opening day program of shopping center including the evaluation of advertising campaigns from the perspective of communication efficiency, attendance and return on investments.
Klíčová slova
marketing, marketingová komunikace, reklamní kampaň, nákupní centra, PEST analýza, SWOT analýza, projekt marketingové komunikace, média, nákladová ana-lýza, časová analýza.
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing communication, advertising campaign, shopping centers, PEST analysis, SWOT analysis, project of marketing communication, media, cost analysis, time analysis.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury vymezte základní pojmy z oblasti marketingové komunikace a tvorby marketingové strategie.
II. Praktická část
Proveďte analýzu výchozích podmínek pro otevření obchodního centra STOP.SHOP.
Zpracujte projekt marketingové komunikace.
Zhodnoťte naplnění cílů kampaně.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury vymezte základní pojmy z oblasti marketingové komunikace a tvorby marketingové strategie.
II. Praktická část
Proveďte analýzu výchozích podmínek pro otevření obchodního centra STOP.SHOP.
Zpracujte projekt marketingové komunikace.
Zhodnoťte naplnění cílů kampaně.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FORET, M. Marketingová komunikace. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2008, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
FORET, M. Marketingový průzkum, poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2008, 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
HESKOVÁ, M. a ŤARCHOŇ, P. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Nakladatelství Oeconomica, 2009, 325 s. ISBN 978-80-251-2621-9.
KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada, 2007, 143 s. ISBN 80-247-1999-1.
KOTLER, P. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
Seznam doporučené literatury
FORET, M. Marketingová komunikace. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2008, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
FORET, M. Marketingový průzkum, poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2008, 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
HESKOVÁ, M. a ŤARCHOŇ, P. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Nakladatelství Oeconomica, 2009, 325 s. ISBN 978-80-251-2621-9.
KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada, 2007, 143 s. ISBN 80-247-1999-1.
KOTLER, P. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Ing. Josef Kacr, CSc., vedoucí DP, 51
1) Proč jste zvolila pro rozhlasové relace jen Rádio Čas a Rádio Blaník? Není jejich akční radius pro daný účel příliš malý?Zodpovězeno zcela
2) Jaký trend vykazuje v současné době návštěvnost obchodních center?Zodpovězeno zcela
Ing. Přemek Elšík, oponent DP,59
1) Jaké jsou důvody pro přípravu a realizaci marketingového komunikačního plánu pro otevření obchodního centra, včetně programu v den jeho slavnostního otevření?Zodpovězeno zcela
2) Proč nájemníci obchodních jednotek v daném OC dávají přednost pronájmu obchodních ploch v těchto OC před pronájmem v kamenných obchodech v centru města?Zodpovězeno zcela
3) Jak by byl projekt marketingové komunikace a výběr reklamních médií vyhodnocen, včetně vazby na další období?Zodpovězeno zcela
4) Podle jakých měřítek (kritérií) byl sestaven kulturní a soutěžní program slavnostního odpoledne?Zodpovězeno zcela
Ing. Jaromír Schneider
Proč se Rakušané rozhodli pro Znojmo, když klesá počet obyvatel ve Znojmu?Zodpovězeno částečně
Připomínky k SWOT analýze.
Ing. Kamil Dobeš, PhD.
Myslíte si, že pro supermarket nebudou silnou konkurencí obchody na hranicích s Rakouskem?Zodpovězeno zcela