Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou sociálně pedagogických hledisek výchovy žáků na základní škole. Práce je zaměřena na různé oblasti, které souvisí s výchovným procesem a také jevy,které ovlivňují úspěšnost socializace dítěte. Jedná se o problémy, související s rodinným zázemím, prostředím, pedagogickým působením a dalšími vlivy, které působí na sociální stránku výchovy jedince.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I focus on the socio-educational aspects of education of elementary school students. The work is focused on various areas related to the educational process and phenomena that affect the success of a child's socialization. These are problems related to family background, environment, teaching activities and other influences acting on the social aspects of an individual's education.
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou sociálně pedagogických hledisek výchovy žáků na základní škole. Práce je zaměřena na různé oblasti, které souvisí s výchovným procesem a také jevy,které ovlivňují úspěšnost socializace dítěte. Jedná se o problémy, související s rodinným zázemím, prostředím, pedagogickým působením a dalšími vlivy, které působí na sociální stránku výchovy jedince.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I focus on the socio-educational aspects of education of elementary school students. The work is focused on various areas related to the educational process and phenomena that affect the success of a child's socialization. These are problems related to family background, environment, teaching activities and other influences acting on the social aspects of an individual's education.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odporného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009),případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Dbáno bude zejména na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na: - charakteristiku sociální pedagogiky, uplatnění ve školách,
- výchovu a vzdělávání jako součást procesu socializace,
- sociálně-pedagogické aspekty edukace,
- problémy a obtíže spojené se školní výchovou a vzděláváním.
Součástí práce bude sociologický výzkum orientovaný na žáky 9. tříd a zaměřený na úroveň socializace.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odporného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009),případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Dbáno bude zejména na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na: - charakteristiku sociální pedagogiky, uplatnění ve školách,
- výchovu a vzdělávání jako součást procesu socializace,
- sociálně-pedagogické aspekty edukace,
- problémy a obtíže spojené se školní výchovou a vzděláváním.
Součástí práce bude sociologický výzkum orientovaný na žáky 9. tříd a zaměřený na úroveň socializace.
Seznam doporučené literatury
Havlík R., Koťa J.: Sociologie výchovy a školy, Portál, Praha, 2002.
Gresmanová H., Holoušková D., Urbanovská E.: Obecná pedagogika, Hanex, Olomouc, 2002.
Jůva V., et al.: Základy pedagogiky, Paido, Brno, 2001.
Kolář M.: Bolest šikanování, Portál, Praha, 2001.
Kraus B.: Sociální aspekty výchovy, Gaudeamus, Hradec Králove, 1999.
Kraus B., Poláčková V. a kol.: Člověk-prostředí-výchova, Paido, Brno, 2001.
Řezáč J.: Sociální psychologie, paido, Brno, 1998.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Havlík R., Koťa J.: Sociologie výchovy a školy, Portál, Praha, 2002.
Gresmanová H., Holoušková D., Urbanovská E.: Obecná pedagogika, Hanex, Olomouc, 2002.
Jůva V., et al.: Základy pedagogiky, Paido, Brno, 2001.
Kolář M.: Bolest šikanování, Portál, Praha, 2001.
Kraus B.: Sociální aspekty výchovy, Gaudeamus, Hradec Králove, 1999.
Kraus B., Poláčková V. a kol.: Člověk-prostředí-výchova, Paido, Brno, 2001.
Řezáč J.: Sociální psychologie, paido, Brno, 1998.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem.
3. Dr. Vaňková:
Vztah mezi žákem a učitelem
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem.
Doc. Jůzl:
Uvést některého významného slovenského sociálního pedagoga
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem.