Tato bakalářská práce je nejen zaměřena na seznámení s trávením volného času v historii, ale i v současnosti u dětí a mládeže. Dále na seznámení s pojmy: volný čas, zážitková pedagogika, hra, kolektiv, tábory.
Cílem práce je odpověď na otázku, zda zážitková hra dokáže spolupráci a stmelení kolektivu dětí ve věkové kategorii 8 až 15 let. Základním prvkem je reprezentativní skupina dětí ze zápasnického oddílu TAK HELLAS Brno.
Výzkumné metody představují případové studie s využitím techniky pozorování.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on history and present time of sparing free time by children and youth. It also introduce the main terms as: free time, experiental pedagogy, game, team, camps.
The aim of this work is the answer on question such as if the experiental game can improve cooperation between the team of kids and youth in the age 8 to 15. Representative group of children and youth of TAK HELLAS Brno wrestlers is the basic element of this work.
The researching methods present a study causes using techniques of observation.
Klíčová slova
Hra, kolektiv, spolupráce, volný čas, tábor, zážitková pedagogika, děti a mládež, kultura, larp
Klíčová slova v angličtině
game, team, cooperation, free time, camp, experiental pedagogy, children and youth, culture, larp
Rozsah průvodní práce
51
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je nejen zaměřena na seznámení s trávením volného času v historii, ale i v současnosti u dětí a mládeže. Dále na seznámení s pojmy: volný čas, zážitková pedagogika, hra, kolektiv, tábory.
Cílem práce je odpověď na otázku, zda zážitková hra dokáže spolupráci a stmelení kolektivu dětí ve věkové kategorii 8 až 15 let. Základním prvkem je reprezentativní skupina dětí ze zápasnického oddílu TAK HELLAS Brno.
Výzkumné metody představují případové studie s využitím techniky pozorování.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on history and present time of sparing free time by children and youth. It also introduce the main terms as: free time, experiental pedagogy, game, team, camps.
The aim of this work is the answer on question such as if the experiental game can improve cooperation between the team of kids and youth in the age 8 to 15. Representative group of children and youth of TAK HELLAS Brno wrestlers is the basic element of this work.
The researching methods present a study causes using techniques of observation.
Klíčová slova
Hra, kolektiv, spolupráce, volný čas, tábor, zážitková pedagogika, děti a mládež, kultura, larp
Klíčová slova v angličtině
game, team, cooperation, free time, camp, experiental pedagogy, children and youth, culture, larp
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- představení fenoménu her na hrdiny a jejich druhy,
- návrh teoretického rámce pro jeho studium,
- provést etnografický výzkum hry Pustina 2012.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- představení fenoménu her na hrdiny a jejich druhy,
- návrh teoretického rámce pro jeho studium,
- provést etnografický výzkum hry Pustina 2012.
Seznam doporučené literatury
Hanuš,R. Chytilová, L. Zážitkové pedagogické učení.Praha: Grada 2009.
Hendl, J. Kvalitativní výzkum.Praha: Portál 2005.
Pravidla Pustina 2012.
Vágner, I. Svět postmoderních her. Jinočany: H&H. 1995.
Važanský, M. Volný čas a pedagogika zážitku. 1. dotisk vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1993.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Hanuš,R. Chytilová, L. Zážitkové pedagogické učení.Praha: Grada 2009.
Hendl, J. Kvalitativní výzkum.Praha: Portál 2005.
Pravidla Pustina 2012.
Vágner, I. Svět postmoderních her. Jinočany: H&H. 1995.
Važanský, M. Volný čas a pedagogika zážitku. 1. dotisk vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1993.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponentky bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. Mgr. Dalajka: Využil jste nějaké pozorovací schéma?
- odpověděl částečně
doc. Laca: Jaké jste našel souvislosti mezi tématem a sociální pedagogikou?
- odpověděl dobře