Bakalářská práce zaměřena na možnosti školy ovlivňovat hodnotovou orientaci žáků na druhém stupni základních škol.
Teoretická část bakalářské práce se zabývá hodnotovým zaměřením žáků druhého stupně základních škol. Praktická část bakalářské práce zahrnuje vlastní empirický výzkum, který je realizován tak, aby bylo možno porovnat hodnotovou orientaci a možnosti školy ji ovlivnit u dvou různých skupin respondentů, konkrétně u žáků 6. a 7. třídy ve srovnání s žáky 8. a 9. třídy. V závěru práce jsou výsledky průzkumu u obou skupin respondentů interpretovány a porovnány.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the possibilities of school to affect the value orientation of the pupils of upper primary schools.
The theoretical part of the bachelor thesis deals with the value orientation of pupils of up-per primary schools. The practical part of the thesis includes the real empirical research which was realized so that we can compare the value orientation and the possibilities of school to affect this value orientation in the case of two respondent groups, specifically pupils of sixth and seventh class in comparison with pupils of eighth and ninth class. The research results of both respondent groups are interpreted and compared in the conclu-sion.
Klíčová slova
hodnotová orientace, základní škola, žáci, empirický výzkum
Klíčová slova v angličtině
value orientation, primary school, pupils, empirical research
Rozsah průvodní práce
91 s. (72 760 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce zaměřena na možnosti školy ovlivňovat hodnotovou orientaci žáků na druhém stupni základních škol.
Teoretická část bakalářské práce se zabývá hodnotovým zaměřením žáků druhého stupně základních škol. Praktická část bakalářské práce zahrnuje vlastní empirický výzkum, který je realizován tak, aby bylo možno porovnat hodnotovou orientaci a možnosti školy ji ovlivnit u dvou různých skupin respondentů, konkrétně u žáků 6. a 7. třídy ve srovnání s žáky 8. a 9. třídy. V závěru práce jsou výsledky průzkumu u obou skupin respondentů interpretovány a porovnány.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the possibilities of school to affect the value orientation of the pupils of upper primary schools.
The theoretical part of the bachelor thesis deals with the value orientation of pupils of up-per primary schools. The practical part of the thesis includes the real empirical research which was realized so that we can compare the value orientation and the possibilities of school to affect this value orientation in the case of two respondent groups, specifically pupils of sixth and seventh class in comparison with pupils of eighth and ninth class. The research results of both respondent groups are interpreted and compared in the conclu-sion.
Klíčová slova
hodnotová orientace, základní škola, žáci, empirický výzkum
Klíčová slova v angličtině
value orientation, primary school, pupils, empirical research
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- základní pojmy, definice hodnot;
- vliv rodiny na utváření hodnot;
- možnosti školy v ovlivňování hodnotové orientace;
- působení volnočasových, školních a zájmových aktivit na utváření hodnot;
Součástí práce bude sociologický výzkum u žáků ZŠ k zjištění pořadí a preference základních hodnot.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- základní pojmy, definice hodnot;
- vliv rodiny na utváření hodnot;
- možnosti školy v ovlivňování hodnotové orientace;
- působení volnočasových, školních a zájmových aktivit na utváření hodnot;
Součástí práce bude sociologický výzkum u žáků ZŠ k zjištění pořadí a preference základních hodnot.
Seznam doporučené literatury
Krejčí, F.Positivní etika.Praha: Laichter 1922.
Sak, P.,Saková, K.Mládež na křižovatce.Praha: Svoboda servis, 2004.
Smékal, V., Lacinová, L., Kukla, L.Dítě na prahu dospívání.Brno: Brrister a Principal, 2004.
Smékal, V.,Macek, P.Utváření a vývoj osobnosti.Brno:Barrister a Principal, 2002.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Krejčí, F.Positivní etika.Praha: Laichter 1922.
Sak, P.,Saková, K.Mládež na křižovatce.Praha: Svoboda servis, 2004.
Smékal, V., Lacinová, L., Kukla, L.Dítě na prahu dospívání.Brno: Brrister a Principal, 2004.
Smékal, V.,Macek, P.Utváření a vývoj osobnosti.Brno:Barrister a Principal, 2002.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem.
3. Dr. Vaňková:
Synonymum zdraví- dobrá kondice, výuka ke zdraví, typologie pedagoga
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem.
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem