Bakalářská práce, kterou jsem pojmenoval Efektivní komunikace při vedení prodejního týmu, řeší otázku významu komunikace na pracovišti při řízení týmu a její vliv na jeho výkonnost. V teoretické části se věnuji základnímu dělení komunikace. Rozebírám zde význam a rozdíly mezi jednotlivými typy komunikace. Komunikací verbální, jak působí náš hlasový projev na posluchače. Komunikací neverbální, jak je naše tělo v souladu nebo rozporu s tím co říkáme, že je důležité si pohlídat tělesnou vzdálenost od našeho partnera a vzájemné dotyky s ním. Komunikace písemná, jako nástroj 21. století pro dorozumívání a řízení podřízených. Řeším vliv našeho okolí na naše komunikační dovednosti v dospělosti, který si neseme z dětství v důsledku působení rodinné a školní výchovy. Poslední kapitola teoretické části se věnuje samotné firemní komunikaci. Řeší komunikaci v týmu, komunikaci s podřízenými a její vliv na správné fungování celku.
Praktická část vychází z rozhovorů vedených s vedoucími pracovníky a následně jejich podřízenými. Cílem bylo zjistit jejich vnímání komunikace na pracovišti, vliv na jejich pracovní výkon a celkovou atmosféru na pracovišti.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis, which I named Effective communication in a leadership of a sales team, addresses the issue of the importance of a workplace communication in managing a team and its impact on performance.
The theoretical part is devoted to basic division of communication. I analyze the meaning and differences between different types of communication. A verbal communications: an influence of our oral speech to the audience. A nonverbal communication: a consistence or an inconsistence of our body with what we say; the importance of maintaining a physical distance to our partner and mutual touches with him/her. A written communication: a tool of the 21st century for communication and control of subordinate. I deal with the impact of our surroundings on our communication skills in adulthood that we carry from childhood due to the effect of family and school education. The last chapter deals with a corporate communication. It resolves a team communication, a communication with subordinates and its impact on the proper functioning of the whole.
The practical part is based on interviews with managers and their subordinates. The aim was to determine their perceptions of workplace communication, its affect on their job performance and the overall atmosphere in the workplace.
Klíčová slova
Komunikace, komunikace verbální, neverbální, písemná, rodina, život, škola, tým, spolupráce, výkonnost.
Bakalářská práce, kterou jsem pojmenoval Efektivní komunikace při vedení prodejního týmu, řeší otázku významu komunikace na pracovišti při řízení týmu a její vliv na jeho výkonnost. V teoretické části se věnuji základnímu dělení komunikace. Rozebírám zde význam a rozdíly mezi jednotlivými typy komunikace. Komunikací verbální, jak působí náš hlasový projev na posluchače. Komunikací neverbální, jak je naše tělo v souladu nebo rozporu s tím co říkáme, že je důležité si pohlídat tělesnou vzdálenost od našeho partnera a vzájemné dotyky s ním. Komunikace písemná, jako nástroj 21. století pro dorozumívání a řízení podřízených. Řeším vliv našeho okolí na naše komunikační dovednosti v dospělosti, který si neseme z dětství v důsledku působení rodinné a školní výchovy. Poslední kapitola teoretické části se věnuje samotné firemní komunikaci. Řeší komunikaci v týmu, komunikaci s podřízenými a její vliv na správné fungování celku.
Praktická část vychází z rozhovorů vedených s vedoucími pracovníky a následně jejich podřízenými. Cílem bylo zjistit jejich vnímání komunikace na pracovišti, vliv na jejich pracovní výkon a celkovou atmosféru na pracovišti.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis, which I named Effective communication in a leadership of a sales team, addresses the issue of the importance of a workplace communication in managing a team and its impact on performance.
The theoretical part is devoted to basic division of communication. I analyze the meaning and differences between different types of communication. A verbal communications: an influence of our oral speech to the audience. A nonverbal communication: a consistence or an inconsistence of our body with what we say; the importance of maintaining a physical distance to our partner and mutual touches with him/her. A written communication: a tool of the 21st century for communication and control of subordinate. I deal with the impact of our surroundings on our communication skills in adulthood that we carry from childhood due to the effect of family and school education. The last chapter deals with a corporate communication. It resolves a team communication, a communication with subordinates and its impact on the proper functioning of the whole.
The practical part is based on interviews with managers and their subordinates. The aim was to determine their perceptions of workplace communication, its affect on their job performance and the overall atmosphere in the workplace.
Klíčová slova
Komunikace, komunikace verbální, neverbální, písemná, rodina, život, škola, tým, spolupráce, výkonnost.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS
"Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009).
Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na komunikaci při vedení prodejního týmu a jeho motivaci,
- na to jak postupovat při hodnocení plnění nastavených cílů,
- na poskytování zpětné vazby,
- na komunikaci se zákazníkem.
Součástí práce bude sociologické šetření zaměřené na předávání informací v rámci firemní komunikace.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS
"Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009).
Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na komunikaci při vedení prodejního týmu a jeho motivaci,
- na to jak postupovat při hodnocení plnění nastavených cílů,
- na poskytování zpětné vazby,
- na komunikaci se zákazníkem.
Součástí práce bude sociologické šetření zaměřené na předávání informací v rámci firemní komunikace.
Seznam doporučené literatury
Adair, J. E. Efektivní komunikace. Praha: Alfa Publishing, 2004.
Bay, R. H. Účinné vedení týmů. Praha: Grada, 2000.
Freemantle, D. Biz 50 maličkostí, které mají velký vliv na motivaci a vedení týmu. Praha: Management Press, 2006.
Hayes, N. Psychologie týmové práce strategie efektivního vedení týmů. Praha: Portál, 2005.
Heller, R. Jak motivovat druhé. Praha: Slovart, 2001.
Chaloupka, R. Efektivní krizová komunikace pro všechny manažery a PR specialisty. Praha: Grada, 2012.
Jiřincová, B. Efektivní komunikace pro manažery. Praha: Grada, 2010.
McDermott, I., O'Connor, J. Neurolingvistické programování v manažerské praxi efektivní komunikace, motivování, vedení týmů. Praha: Management Press, 1999.
Plamínek, J. Vedení lidí, týmů a firem, praktický atlas managementu. Praha: Grada 2005.
Vymětal, J. Průvodce úspěšnou komunikací efektivní komunikace v praxi. Praha: Grada, 2008.
Seznam doporučené literatury
Adair, J. E. Efektivní komunikace. Praha: Alfa Publishing, 2004.
Bay, R. H. Účinné vedení týmů. Praha: Grada, 2000.
Freemantle, D. Biz 50 maličkostí, které mají velký vliv na motivaci a vedení týmu. Praha: Management Press, 2006.
Hayes, N. Psychologie týmové práce strategie efektivního vedení týmů. Praha: Portál, 2005.
Heller, R. Jak motivovat druhé. Praha: Slovart, 2001.
Chaloupka, R. Efektivní krizová komunikace pro všechny manažery a PR specialisty. Praha: Grada, 2012.
Jiřincová, B. Efektivní komunikace pro manažery. Praha: Grada, 2010.
McDermott, I., O'Connor, J. Neurolingvistické programování v manažerské praxi efektivní komunikace, motivování, vedení týmů. Praha: Management Press, 1999.
Plamínek, J. Vedení lidí, týmů a firem, praktický atlas managementu. Praha: Grada 2005.
Vymětal, J. Průvodce úspěšnou komunikací efektivní komunikace v praxi. Praha: Grada, 2008.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vystoupení studenta
Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce
odpověděl vyčerpávajícím způsobem
Dr. Mazánková - dopad komunikace na správné a efektivní fungování týmu - odpověděl vyčerpávajícím způsobem
Dr. Mazánková - využití práce v praxi - odpověděl vyčerpávajícím způsobem
Dr. Vavřík - diagnostikování v týmu - odpověděl vyčerpávajícím způsobem
Dr. Vaňková - hodnocení firemní kultury - odpověděl vyčerpávajícím způsobem