Náhradní rodinná péče je velmi citlivé téma, protože se zde jedná o dětí, které z rozličných důvodů nemohou být vychovávány ve své biologické rodině. v bakalářské práci jsem se snažila zhodnotit pěstounskou a ústavní péči, jejich historický vývoj, legislativní úpravu a komparaci. Praktickou částí jsem chtěla poukázat na nezastupitelné místo obou v systému náhradní rodinné péče.
Anotace v angličtině
The alternative family care is a very sensitive topic, since it deals with children who for various reasons cannot be raised in their biological family. In my bachelor thesis I tried to evaluate foster care and institutional care, their historical development, legislative regulations and comparison. In the practical part I would like to point out the irreplaceable role of both of them in the foster care system.
a child, historical development, alternatice family care, adoption, foster care, temporary foster care, institutional care, guardianship, comparison.
Rozsah průvodní práce
39
Jazyk
CZ
Anotace
Náhradní rodinná péče je velmi citlivé téma, protože se zde jedná o dětí, které z rozličných důvodů nemohou být vychovávány ve své biologické rodině. v bakalářské práci jsem se snažila zhodnotit pěstounskou a ústavní péči, jejich historický vývoj, legislativní úpravu a komparaci. Praktickou částí jsem chtěla poukázat na nezastupitelné místo obou v systému náhradní rodinné péče.
Anotace v angličtině
The alternative family care is a very sensitive topic, since it deals with children who for various reasons cannot be raised in their biological family. In my bachelor thesis I tried to evaluate foster care and institutional care, their historical development, legislative regulations and comparison. In the practical part I would like to point out the irreplaceable role of both of them in the foster care system.
a child, historical development, alternatice family care, adoption, foster care, temporary foster care, institutional care, guardianship, comparison.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na analýzy pěstounské péče a ústavní péče;
- na hledání odpovědi na otázku, zda pěstounská péče bude moci v plném rozsahu nahradit ústavní péči;
- kvantitativní výzkum výchovných problémů nezletilých.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na analýzy pěstounské péče a ústavní péče;
- na hledání odpovědi na otázku, zda pěstounská péče bude moci v plném rozsahu nahradit ústavní péči;
- kvantitativní výzkum výchovných problémů nezletilých.
Seznam doporučené literatury
Zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 94/1963 Sb., o rodině, ve znění pozdějších předpisů
Gabriel Z., Novák T., Psychologické poradenství v náhradní rodinné péči, Praha: Portál 2008
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 94/1963 Sb., o rodině, ve znění pozdějších předpisů
Gabriel Z., Novák T., Psychologické poradenství v náhradní rodinné péči, Praha: Portál 2008
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem.
3. Mgr. Sýkora:
V čem je přínos ústavní výchovy, není příliž benevolentní
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem.