Diplomová práce zkoumá a dává do souvislostí jevy, které narušují, rozmělňují, ohýbají či přímo boří zaběhnutá schémata na poli animovaného filmu. Zamýšlí se nad východisky a směřováním těchto deformací a snaží se uchopit v rámci tradic estetiky.
Anotace v angličtině
This thesis examines and correlates events that disrupt, diffract, bend or even breaks the established schemes in the field of animation. The text contemplates about the starting points and the direction of deformation/distortion and it tries to grasp these phenomenas in traditions of aesthetics.
Diplomová práce zkoumá a dává do souvislostí jevy, které narušují, rozmělňují, ohýbají či přímo boří zaběhnutá schémata na poli animovaného filmu. Zamýšlí se nad východisky a směřováním těchto deformací a snaží se uchopit v rámci tradic estetiky.
Anotace v angličtině
This thesis examines and correlates events that disrupt, diffract, bend or even breaks the established schemes in the field of animation. The text contemplates about the starting points and the direction of deformation/distortion and it tries to grasp these phenomenas in traditions of aesthetics.
1. teoretická část:
Rozsah práce a pokyny k vypracování: minimálně 30 normostran textu + přílohy, odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF, 1 ks pevná vazba v tištěné podobě (barevně) 2 ks v kroužkové vazbě (čb). Vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla jako přílohu teoretické části.
2. teoretická část:
Film realizujte v minimální délce 3 min a 30 vt. Praktickou část práce odevzdejte:
1) 1x data na médiu CD-R nebo DVD, výstup ze střihového programu Premiere Pro 1.5: file-export-movie-settings: general: Microsoft DV AVI, video: pixel aspect ratio, dle formátu obrazu 720x576 D1/DV PAL 4:3 (1.067) nebo720x576 D1/DV PAL 16:9 (1,422) 25fps anebo formát HDV codec mpeg2, 1280x720 HDV 720p 16:9 (1,0) 25fps; audio: uncompressed, 48000 Hz
2) 1x formát DVD, pro stolní DVD přehrávač
Součástí prezentace praktické části je výtvarný návrh plakátu formát 70x100 cm, v digitální podobě PDF (příprava pro tisk, rozlišení: 300 dpi, režim: CMYK barva).
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití publikací FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Rozsah práce a pokyny k vypracování: minimálně 30 normostran textu + přílohy, odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF, 1 ks pevná vazba v tištěné podobě (barevně) 2 ks v kroužkové vazbě (čb). Vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla jako přílohu teoretické části.
2. teoretická část:
Film realizujte v minimální délce 3 min a 30 vt. Praktickou část práce odevzdejte:
1) 1x data na médiu CD-R nebo DVD, výstup ze střihového programu Premiere Pro 1.5: file-export-movie-settings: general: Microsoft DV AVI, video: pixel aspect ratio, dle formátu obrazu 720x576 D1/DV PAL 4:3 (1.067) nebo720x576 D1/DV PAL 16:9 (1,422) 25fps anebo formát HDV codec mpeg2, 1280x720 HDV 720p 16:9 (1,0) 25fps; audio: uncompressed, 48000 Hz
2) 1x formát DVD, pro stolní DVD přehrávač
Součástí prezentace praktické části je výtvarný návrh plakátu formát 70x100 cm, v digitální podobě PDF (příprava pro tisk, rozlišení: 300 dpi, režim: CMYK barva).
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití publikací FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Tajemství obrazu a jazyk umění, Gombrich Ernst Hans, Barrister 2010, ISBN 978-80-87029-86-2
ECO, Umberto. Bludiště seznamů. Vyd. 1. Praha : Argo, 2009. 408 s. ISBN 978-80-257-0164-5
ECO, Umberto. Dějiny ošklivosti. Vyd. 1. Praha : Argo, 2007. 455 s. ISBN 978-80-7203-893-0
ECO, Umberto; CHALUPSKÁ, Gabriela. Dějiny krásy. Vyd. 1. Praha : Argo, 2005. 439 s. ISBN 80-7203-677-7
DUTKA, Edgar. Scenáristika animovaného filmu : minimum z historie české animace. 2., rozš. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, 2006. 137 s. ISBN 80-7331-069-4
Seznam doporučené literatury
Tajemství obrazu a jazyk umění, Gombrich Ernst Hans, Barrister 2010, ISBN 978-80-87029-86-2
ECO, Umberto. Bludiště seznamů. Vyd. 1. Praha : Argo, 2009. 408 s. ISBN 978-80-257-0164-5
ECO, Umberto. Dějiny ošklivosti. Vyd. 1. Praha : Argo, 2007. 455 s. ISBN 978-80-7203-893-0
ECO, Umberto; CHALUPSKÁ, Gabriela. Dějiny krásy. Vyd. 1. Praha : Argo, 2005. 439 s. ISBN 80-7203-677-7
DUTKA, Edgar. Scenáristika animovaného filmu : minimum z historie české animace. 2., rozš. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, 2006. 137 s. ISBN 80-7331-069-4
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí teoretická: A - výborně
Oponent teoretická: A - výborně
Vedoucí praktická: A - výborně
Oponent praktická: B - velmi dobře
Práce studenta měly velmi dobrý ohlas u komise, na vznesené připomínky dokázal student předložit vlastní argumenty a práci si obhájit.