Tato diplomová práce je profesně zaměřena na problematiku policejního vzdělávání, konkrétně pojednává o motivaci policistů k dalšímu odbornému vzdělávání v programu celoživotního učení na policejních školách v České republice. Je zaměřena na vnější a vnitřní motivační stimuly. Práce je rozdělena na část teoretickou, kde je přehled základních pojmů, dále je proveden rozbor možných motivačních faktorů ovlivňujících motivaci policistů k dalšímu odbornému vzdělávání a analýza složení policistů, kteří se účastní dalšího odborného vzdělávání. V praktické části je proveden empirický výzkum formou dotazníku ke zjištění míry a ovlivnění motivace k dalšímu odbornému vzdělávání policistů. Následuje vyhodnocení výzkumu, přínos pro praxi a závěr.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the issue of police training and education, it especially discusses the motivation of police officers for their further professional training and education in the programme of lifelong learning at police schools in the Czech Republic. It focuses on internal and external motivational stimuli. The thesis is divided into the theoretical part in which there is the overview of the basic concepts, there is also the analysis of possible motivating factors influencing the motivation of police officers for their further training and the analysis of the composition of the police officers who participate in continuing vocational training. In the practical part there is conducted the empirical research using a questionnaire to determine the extent and the impact of motivation for continuing professional training of police officers. It is followed by the evalution of this research, its contribution to practice and the conclusion.
Klíčová slova
Motivace, motiv, potřeba, instinkt, pud, učení, celoživotní učení, další odborné vzdělávání, policejní vzdělávání, legislativa, dotazník, výzkum.
Klíčová slova v angličtině
Motivation, motive, need, instinct, impulse, learning, lifelong learning, further vocational training, police training and education, legislation, questionnaire, research.
Rozsah průvodní práce
85 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je profesně zaměřena na problematiku policejního vzdělávání, konkrétně pojednává o motivaci policistů k dalšímu odbornému vzdělávání v programu celoživotního učení na policejních školách v České republice. Je zaměřena na vnější a vnitřní motivační stimuly. Práce je rozdělena na část teoretickou, kde je přehled základních pojmů, dále je proveden rozbor možných motivačních faktorů ovlivňujících motivaci policistů k dalšímu odbornému vzdělávání a analýza složení policistů, kteří se účastní dalšího odborného vzdělávání. V praktické části je proveden empirický výzkum formou dotazníku ke zjištění míry a ovlivnění motivace k dalšímu odbornému vzdělávání policistů. Následuje vyhodnocení výzkumu, přínos pro praxi a závěr.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the issue of police training and education, it especially discusses the motivation of police officers for their further professional training and education in the programme of lifelong learning at police schools in the Czech Republic. It focuses on internal and external motivational stimuli. The thesis is divided into the theoretical part in which there is the overview of the basic concepts, there is also the analysis of possible motivating factors influencing the motivation of police officers for their further training and the analysis of the composition of the police officers who participate in continuing vocational training. In the practical part there is conducted the empirical research using a questionnaire to determine the extent and the impact of motivation for continuing professional training of police officers. It is followed by the evalution of this research, its contribution to practice and the conclusion.
Klíčová slova
Motivace, motiv, potřeba, instinkt, pud, učení, celoživotní učení, další odborné vzdělávání, policejní vzdělávání, legislativa, dotazník, výzkum.
Klíčová slova v angličtině
Motivation, motive, need, instinct, impulse, learning, lifelong learning, further vocational training, police training and education, legislation, questionnaire, research.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009), případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na to, jak současná legislativa podporuje další odborné vzdělávání policistů
- na motivační činitele pro další odborné vzdělávání
- na potřebu dalšího vzdělávání policistů
- na souvislost dalšího odborného vzdělávání a profesního růstu
- na uplatňování moderních metod edukace a andragogiky při dalším odborném vzdělávání v policejních školách
- na uplatňování poznatků sociální pedagogiky v programu dalšího odborného vzdělávání policistů
Práce bude rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Součástí práce bude kvantitativní sociologický průzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na vývoj motivace policistů k dalšímu odbornému vzdělávání v posledních letech v závislosti na legislativě, věku policistů (případně na délce jejich praxe u P ČR) a možnosti profesního růstu.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009), případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na to, jak současná legislativa podporuje další odborné vzdělávání policistů
- na motivační činitele pro další odborné vzdělávání
- na potřebu dalšího vzdělávání policistů
- na souvislost dalšího odborného vzdělávání a profesního růstu
- na uplatňování moderních metod edukace a andragogiky při dalším odborném vzdělávání v policejních školách
- na uplatňování poznatků sociální pedagogiky v programu dalšího odborného vzdělávání policistů
Práce bude rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Součástí práce bude kvantitativní sociologický průzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na vývoj motivace policistů k dalšímu odbornému vzdělávání v posledních letech v závislosti na legislativě, věku policistů (případně na délce jejich praxe u P ČR) a možnosti profesního růstu.
Seznam doporučené literatury
Zákon o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů č. 361/2003 Sb., v platném znění.
Zákon o Policii ČR č. 273/2008 Sb., v platném znění.
Beneš, M. Úvod do andragogiky. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997.
Liška, V. Jak správně psát diplomovou práci, 1. vyd. Praha: ČVUT, 2001.
Muhlpachr, P. Andragogika, vyd. IMS Brno, 2010.
Napper, R. Taktika transakční analýzy, 1. vyd. Praha: Grada, 2010.
Pelikan, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů, 2. vyd., Praha: Karolinum, 2011.
České vzdělávání a Evropa. Strategie rozvoje lidských zdrojů při vstupu do EU, 1. vyd., Praha, Ústav pro informace ve vzdělávání: Tauris, 1999.
Odborné texty a učební materiály MV, Policie ČR a další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Zákon o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů č. 361/2003 Sb., v platném znění.
Zákon o Policii ČR č. 273/2008 Sb., v platném znění.
Beneš, M. Úvod do andragogiky. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997.
Liška, V. Jak správně psát diplomovou práci, 1. vyd. Praha: ČVUT, 2001.
Muhlpachr, P. Andragogika, vyd. IMS Brno, 2010.
Napper, R. Taktika transakční analýzy, 1. vyd. Praha: Grada, 2010.
Pelikan, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů, 2. vyd., Praha: Karolinum, 2011.
České vzdělávání a Evropa. Strategie rozvoje lidských zdrojů při vstupu do EU, 1. vyd., Praha, Ústav pro informace ve vzdělávání: Tauris, 1999.
Odborné texty a učební materiály MV, Policie ČR a další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
- odpověděl dobře
3. dr. Dalajka: Rozdíl mezi motivacemi ke vzdělání u policie a jiných institucí.
- odpověděl částečně
doc. Laca: Srovnání motivace policejních sborů v naší republice a jinde.
- odpověděl dobře