Diplomová práce popisuje vybrané druhy rizikového chování u dětí a mládeže spojené se školním prostředím, prostředím rodiny a společnosti. Seznamuje s vlivem školního prostředí, rodiny a společnosti na výskyt negativních projevů chování a s možnostmi práce s dětmi a mládeží na úrovni primární prevence
Anotace v angličtině
This diploma work describes some defined types of social pathological behavior of primary school pupils and secondary school students regarding the school environment, family bachground and society influence. It further more shows some possibilities of primary prevention work with the children and youth population.
Klíčová slova
žáci, děti, mládež, prevence, primární prevence, sociálně patologické jevy, rizikové chování, školní prostředí, školní metodik prevence, výchovný poradce, sociální pedagog
Klíčová slova v angličtině
pupils, students, prevention, primary prevention, social pathological behaviour, school environment, school prevention methodologists, school advisor, social pedagogue
Rozsah průvodní práce
93 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce popisuje vybrané druhy rizikového chování u dětí a mládeže spojené se školním prostředím, prostředím rodiny a společnosti. Seznamuje s vlivem školního prostředí, rodiny a společnosti na výskyt negativních projevů chování a s možnostmi práce s dětmi a mládeží na úrovni primární prevence
Anotace v angličtině
This diploma work describes some defined types of social pathological behavior of primary school pupils and secondary school students regarding the school environment, family bachground and society influence. It further more shows some possibilities of primary prevention work with the children and youth population.
Klíčová slova
žáci, děti, mládež, prevence, primární prevence, sociálně patologické jevy, rizikové chování, školní prostředí, školní metodik prevence, výchovný poradce, sociální pedagog
Klíčová slova v angličtině
pupils, students, prevention, primary prevention, social pathological behaviour, school environment, school prevention methodologists, school advisor, social pedagogue
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím práce bude práce zaměřena:
- na prevenci sociálně patologických jevů na ZŠ a SŠ, práci metodika prevence a ostatních pedagogických pracovníků v této oblasti, organizace poskytující programy pro preventivní činnost školských zařízení.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím práce bude práce zaměřena:
- na prevenci sociálně patologických jevů na ZŠ a SŠ, práci metodika prevence a ostatních pedagogických pracovníků v této oblasti, organizace poskytující programy pro preventivní činnost školských zařízení.
Seznam doporučené literatury
Jarková,M. Primární prevence - sborník pro metodiky primární prevence sociálně patologických jevů. Liberec: Technická Univerzita Liberec, 2002
Jedlička,R.,Koťa.J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů, aktuální problémy výchovy. Praha: Karolinum, 1998
Kyriacov,Ch. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005
Matoušek O., Matoušková A.: Mládež a delikvence:možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže. Praha: Portál, 2011
Pokorný,V. Prevence sociálně patologických jevů - manuál praxe. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky, 2003
Sborník - prevence násilí - IX.mezinárodní konference k problematice prevence sociálně patologických jevů. Olomouc:Univerzita Palackého, 2009
Svoboda,J. Praxe učitelů ZŠ v prevenci sociálně patologických jevů. Ostrava: Ostravská univerzita, 2005
Vodičková,M. Dramatické aktivity jako primární prevence sociálně patologických jevů. Olomouc: Univerzita Palackého, 2009
Seznam doporučené literatury
Jarková,M. Primární prevence - sborník pro metodiky primární prevence sociálně patologických jevů. Liberec: Technická Univerzita Liberec, 2002
Jedlička,R.,Koťa.J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů, aktuální problémy výchovy. Praha: Karolinum, 1998
Kyriacov,Ch. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005
Matoušek O., Matoušková A.: Mládež a delikvence:možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže. Praha: Portál, 2011
Pokorný,V. Prevence sociálně patologických jevů - manuál praxe. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky, 2003
Sborník - prevence násilí - IX.mezinárodní konference k problematice prevence sociálně patologických jevů. Olomouc:Univerzita Palackého, 2009
Svoboda,J. Praxe učitelů ZŠ v prevenci sociálně patologických jevů. Ostrava: Ostravská univerzita, 2005
Vodičková,M. Dramatické aktivity jako primární prevence sociálně patologických jevů. Olomouc: Univerzita Palackého, 2009
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupen{í} studenta
2. Ot{á}zky vedouc{í}ho a oponenta diplomov{é} pr{á}ce (viz posudky)
- odpověděla vyčerp{á}vaj{í}c{í}m způsobem