Diplomová práce se zabývá firemní kulturou a strategickým řízením organizace. V teoretické části jsou popsány definice firemní kultury, její historie, determinanty, prvky, funkce a typologie. Další kapitola se zabývá strategickým řízením, jeho významem, funkcemi, procesy a hierarchií. Definováno je zde také strategické řízení lidských zdrojů, strategické analýzy a nakonec vztah mezi firemní kulturou a strategickým řízením.
Část praktická představuje společnost SLOVNAFT, a.s., popisuje její vize a společně uznávané hodnoty, systém řízení, integrovaný systém kvality a Etický kodex Skupiny Slovnaft. Součástí je také výzkumné šetření, ve kterém jsme pomocí metody dotazníku ověřovali předem stanovené hypotézy týkající se firemní kultury a strategického řízení organizace. Cílem bylo zjistit, jak vnímají tuto problematiku zaměstnanci Kontroly kvality společnosti Slovnaft.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with company corporate culture and strategic management. The theoretical part describes definitions of corporate culture, it's history, determinants, elements, functions and typology. Next chapter delas with strategic management it's importance, functions, processes and hierarchy. Here are also defined strategic management of human resources, strategic analysis and finaly the interaction between corporate culture and strategic management.
The practical part introduces SLOVNAFT, a.s., describes it's visions and commonly accpted values, system of management, integrated quality system and Ethical codex of Slovnaf Group. Also included is a survey research in which we tested with the help of the questionnaire the pre-defined hypotheses about the corporate culture and strategic management. The aim was to find out how employees of Quality Control Slovnaft perceive the issue.
Diplomová práce se zabývá firemní kulturou a strategickým řízením organizace. V teoretické části jsou popsány definice firemní kultury, její historie, determinanty, prvky, funkce a typologie. Další kapitola se zabývá strategickým řízením, jeho významem, funkcemi, procesy a hierarchií. Definováno je zde také strategické řízení lidských zdrojů, strategické analýzy a nakonec vztah mezi firemní kulturou a strategickým řízením.
Část praktická představuje společnost SLOVNAFT, a.s., popisuje její vize a společně uznávané hodnoty, systém řízení, integrovaný systém kvality a Etický kodex Skupiny Slovnaft. Součástí je také výzkumné šetření, ve kterém jsme pomocí metody dotazníku ověřovali předem stanovené hypotézy týkající se firemní kultury a strategického řízení organizace. Cílem bylo zjistit, jak vnímají tuto problematiku zaměstnanci Kontroly kvality společnosti Slovnaft.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with company corporate culture and strategic management. The theoretical part describes definitions of corporate culture, it's history, determinants, elements, functions and typology. Next chapter delas with strategic management it's importance, functions, processes and hierarchy. Here are also defined strategic management of human resources, strategic analysis and finaly the interaction between corporate culture and strategic management.
The practical part introduces SLOVNAFT, a.s., describes it's visions and commonly accpted values, system of management, integrated quality system and Ethical codex of Slovnaf Group. Also included is a survey research in which we tested with the help of the questionnaire the pre-defined hypotheses about the corporate culture and strategic management. The aim was to find out how employees of Quality Control Slovnaft perceive the issue.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na firemní kulturu a strategické řízení organizace. Teoretická část bude popisovat základní definice, druhy, struktury firemních kultur a faktory, které ji ovlivňují. V další části teorie budou popsány poznatky o strategickém řízení organizace. Praktická část bude tvořena pomocí souciologického průzkumu, popíše konkrétní společnost a její strategii v oblasti řízení a propojení této strategie se zaměstnanci.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na firemní kulturu a strategické řízení organizace. Teoretická část bude popisovat základní definice, druhy, struktury firemních kultur a faktory, které ji ovlivňují. V další části teorie budou popsány poznatky o strategickém řízení organizace. Praktická část bude tvořena pomocí souciologického průzkumu, popíše konkrétní společnost a její strategii v oblasti řízení a propojení této strategie se zaměstnanci.
Seznam doporučené literatury
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I. a kol. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-169-0.
BĚLOHLÁVEK, F., ŠULEŘ, O., KOŠŤAN, P. Management. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0396-X.
BROOKS, I. Firemní kultura - jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-763-9
KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: teorie pro praxi. 2. vydání. Praha: C. H. Beck, 2006. 206 s. ISBN 80-7179-453-8.
LUKÁŠOVÁ, R., NOVÝ, I. a kol. Organizační kultura. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0648-2.
MALLYA, T.: Základy strategického řízení a rozhodování. 1. vyd. Praha; Grada Publishing, 2007. 252 stran. ISBN 978-80-247-247-1911-5
PFEIFER, L., UMLAUFOVÁ, M. Firemní kultura. Praha: Grada Publishing, 1993. ISBN 80-7169-018-X.
ŠIGUT, Z. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: Aspi, 2004. ISBN 80-7357-046-7.
VALACH, J. a kol. Finanční řízení podniku. 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Ekopress, 1999. ISBN 80-86119-21-1.
Seznam doporučené literatury
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I. a kol. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-169-0.
BĚLOHLÁVEK, F., ŠULEŘ, O., KOŠŤAN, P. Management. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0396-X.
BROOKS, I. Firemní kultura - jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-763-9
KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: teorie pro praxi. 2. vydání. Praha: C. H. Beck, 2006. 206 s. ISBN 80-7179-453-8.
LUKÁŠOVÁ, R., NOVÝ, I. a kol. Organizační kultura. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0648-2.
MALLYA, T.: Základy strategického řízení a rozhodování. 1. vyd. Praha; Grada Publishing, 2007. 252 stran. ISBN 978-80-247-247-1911-5
PFEIFER, L., UMLAUFOVÁ, M. Firemní kultura. Praha: Grada Publishing, 1993. ISBN 80-7169-018-X.
ŠIGUT, Z. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: Aspi, 2004. ISBN 80-7357-046-7.
VALACH, J. a kol. Finanční řízení podniku. 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Ekopress, 1999. ISBN 80-86119-21-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Řehoř - konkrétní opatření pro teorii a praxi sociální pedagogiky - odpověděl vyčerpávajícím způsobem
doc. Řehoř - výsledky praktické části, jejich využití v praxi - odpověděl vyčerpávajícím způsobem
prof. Jílek - etický kodex - odpověděl dobře
prof. Jílek - firemní kultura - klamavá reklama - odpověděl vyčerpávajícím způsobem