Bakalářská práce je zaměřena na problematiku syndromu vyhoření a jeho prevenci. První část definuje pojem, příčiny, stádia vývoje, zabývá se možnostmi diagnostiky. Zabývá se možnostmi prevence a zvládání jak z hlediska jednotlivce, pracovní organizace, tak možnostmi nadřízeného pracovníka. Druhá část prezentuje výzkum ohrožených pracovníků Call Centra a jejich metodami a nástroji v prevenci vyhoření.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on burnout syndrome issues and its prevention. First part, give a definition cause, phase development and concern possibility of diagnostic. Inquire into preventiv posibility and have a facility for individual, work organizations and also the posibility to involve leader's. Second part presents research of threatened Call Centre workers and thein technice and tools in burnout prevention.
Klíčová slova
Syndrom vyhoření, prevence syndromu vyhoření, příčiny syndromu vyhoření, pracovní kolektiv, supervize, školení, zákaznická linka, dotazník, relaxace, pracovní prostředí, jedinec, vedoucí, únava, vyčerpání, životní styl, mezilidské vztahy, odpočinek.
Klíčová slova v angličtině
Burnout syndrome, burnout prevention, reasons of burnout syndrome, teamwork, supervise, Training course, Call Centre, form, relaxation, workplace, individual, leader, tiredness, exhaustion, lifestyle, interpersonal relationship, rest.
Rozsah průvodní práce
88 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku syndromu vyhoření a jeho prevenci. První část definuje pojem, příčiny, stádia vývoje, zabývá se možnostmi diagnostiky. Zabývá se možnostmi prevence a zvládání jak z hlediska jednotlivce, pracovní organizace, tak možnostmi nadřízeného pracovníka. Druhá část prezentuje výzkum ohrožených pracovníků Call Centra a jejich metodami a nástroji v prevenci vyhoření.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on burnout syndrome issues and its prevention. First part, give a definition cause, phase development and concern possibility of diagnostic. Inquire into preventiv posibility and have a facility for individual, work organizations and also the posibility to involve leader's. Second part presents research of threatened Call Centre workers and thein technice and tools in burnout prevention.
Klíčová slova
Syndrom vyhoření, prevence syndromu vyhoření, příčiny syndromu vyhoření, pracovní kolektiv, supervize, školení, zákaznická linka, dotazník, relaxace, pracovní prostředí, jedinec, vedoucí, únava, vyčerpání, životní styl, mezilidské vztahy, odpočinek.
Klíčová slova v angličtině
Burnout syndrome, burnout prevention, reasons of burnout syndrome, teamwork, supervise, Training course, Call Centre, form, relaxation, workplace, individual, leader, tiredness, exhaustion, lifestyle, interpersonal relationship, rest.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkumu v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na srovnávání doporučení k prevenci syndromu vyhoření uváděných v literatuře s praktickými zkušenostmi osob, které je uplatňovaly v praxi,
- ns vyhodnocení nejúčinnějších metod a prostředků při předcházení syndromu vyhoření,
- na navržení opatření, jejichž dodržování zabrání vzniku tohoto syndromu.
Součástí práce bude výzkum zaměřený na srovnávání doporučení k prevenci syndromu vyhoření uvaděných v literatuře s praktickými zkušenostmi osob v praxi.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkumu v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na srovnávání doporučení k prevenci syndromu vyhoření uváděných v literatuře s praktickými zkušenostmi osob, které je uplatňovaly v praxi,
- ns vyhodnocení nejúčinnějších metod a prostředků při předcházení syndromu vyhoření,
- na navržení opatření, jejichž dodržování zabrání vzniku tohoto syndromu.
Součástí práce bude výzkum zaměřený na srovnávání doporučení k prevenci syndromu vyhoření uvaděných v literatuře s praktickými zkušenostmi osob v praxi.
Seznam doporučené literatury
KALLWASS, A. Syndrom vyhoření v práci a osobním životě, vyd. Praha: Portál, 2007.
KEBZA, V. ŠOLCOVÁ I., Syndrom vyhoření, 2. rozšířené a doplněné vyd. Praha: Státní zdravotní ústav, 2003.
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak neztratit nadšení, 1. vyd. Praha: Grada, 1998.
PRAŠKO, J. Jak se zbavit napětí stresu a úzkosti, 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003.
TOŠNER, J., TOŠNEROVÁ, T. Burn-out Syndrom: Syndrom vyhoření, Brno: Hestia, 2002.
Seznam doporučené literatury
KALLWASS, A. Syndrom vyhoření v práci a osobním životě, vyd. Praha: Portál, 2007.
KEBZA, V. ŠOLCOVÁ I., Syndrom vyhoření, 2. rozšířené a doplněné vyd. Praha: Státní zdravotní ústav, 2003.
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak neztratit nadšení, 1. vyd. Praha: Grada, 1998.
PRAŠKO, J. Jak se zbavit napětí stresu a úzkosti, 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003.
TOŠNER, J., TOŠNEROVÁ, T. Burn-out Syndrom: Syndrom vyhoření, Brno: Hestia, 2002.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponentky bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Mgr. Dalajka: Co bylo cílem vašeho výzkumu
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Laca: Bude zpětná vazba ve vaší práci na pracovišti využita?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem