Diplomová práce se zabývá návrhem herní aplikace pro mobilní zařízení, především tablety. Teoretická část obecně popisuje co je hra. Nalezneme zde také analýzu současných trendů v herních principech i designu, popis nových možností, které přinášejí mobilní platformy, typy her, hry jako umělecké dílo a vývoj elektronické hry v závislosti na platformě.
Praktická část popisuje návrh aplikace s využitím poznatků z teoretické části. Je zde nastíněna základní idea, volba platformy, grafické uspořádání hry a drátěný model, popis vizuálního stylu a technologie výroby.
Cílem práce je na základě dat, zjištěných díky textové části, vytvořit návrh závodní hry pro mobilní zařízení v originálním grafickém ztvárnění.
Anotace v angličtině
This master?s thesis deals with design of gaming application for mobile devices, mainly tablets. The theoretical part of the thesis describes what is a game. We can found here analysis of latest trends in gaming principles and design, description of new possibilities which mobile device can bring, game types, games as piece of art and evolution of games and their device.
The practical part uses theoretical informations from previous part and describes design of the specific application. It contains informations about basic idea of the game, chosen device, graphic shape, wireframe and descripion of technologies I used.
The goal is to design the original racing game graphics for mobile device.
Klíčová slova
hra, mobilní zařízení, tablet, výtvarné pojetí, ruční výroba, leveldesign, historie elektronických her
Klíčová slova v angličtině
game, mobile devices, tablet, art concept, handmade, leveldesign, electronic game history
Rozsah průvodní práce
111 s. Obrazové přílohy - 7 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá návrhem herní aplikace pro mobilní zařízení, především tablety. Teoretická část obecně popisuje co je hra. Nalezneme zde také analýzu současných trendů v herních principech i designu, popis nových možností, které přinášejí mobilní platformy, typy her, hry jako umělecké dílo a vývoj elektronické hry v závislosti na platformě.
Praktická část popisuje návrh aplikace s využitím poznatků z teoretické části. Je zde nastíněna základní idea, volba platformy, grafické uspořádání hry a drátěný model, popis vizuálního stylu a technologie výroby.
Cílem práce je na základě dat, zjištěných díky textové části, vytvořit návrh závodní hry pro mobilní zařízení v originálním grafickém ztvárnění.
Anotace v angličtině
This master?s thesis deals with design of gaming application for mobile devices, mainly tablets. The theoretical part of the thesis describes what is a game. We can found here analysis of latest trends in gaming principles and design, description of new possibilities which mobile device can bring, game types, games as piece of art and evolution of games and their device.
The practical part uses theoretical informations from previous part and describes design of the specific application. It contains informations about basic idea of the game, chosen device, graphic shape, wireframe and descripion of technologies I used.
The goal is to design the original racing game graphics for mobile device.
Klíčová slova
hra, mobilní zařízení, tablet, výtvarné pojetí, ruční výroba, leveldesign, historie elektronických her
Klíčová slova v angličtině
game, mobile devices, tablet, art concept, handmade, leveldesign, electronic game history
Zásady pro vypracování
1. Uskutečnění rešerše
2. Analýza současného stavu
3. Stanovení cílů
4. Volba technologie
5. Vypracování projektu
6. Zhodnocení práce
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Uskutečnění rešerše
2. Analýza současného stavu
3. Stanovení cílů
4. Volba technologie
5. Vypracování projektu
6. Zhodnocení práce
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
McDermot, Wes.
Creating 3D Game Art for the iPhone with Unity.
Focal Press 2010.
Creighton Henson, Ryan.
Unity 3D Game Development by Example Beginner's Guide.
PACKT publishing 2010. Kříž, Jan.
Mistrovství v 3ds Max. COMPUTER PRESS 2011. Silva, Vladimir.
Pro Android Games.
Apress 2009. Soubor autorů.
Digitální malířské techniky.
COMPUTER PRESS 2012. P. Anderson, Stephen.
Přitažlivý interaktivní design. COMPUTER PRESS 2012
Seznam doporučené literatury
McDermot, Wes.
Creating 3D Game Art for the iPhone with Unity.
Focal Press 2010.
Creighton Henson, Ryan.
Unity 3D Game Development by Example Beginner's Guide.
PACKT publishing 2010. Kříž, Jan.
Mistrovství v 3ds Max. COMPUTER PRESS 2011. Silva, Vladimir.
Pro Android Games.
Apress 2009. Soubor autorů.
Digitální malířské techniky.
COMPUTER PRESS 2012. P. Anderson, Stephen.
Přitažlivý interaktivní design. COMPUTER PRESS 2012
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka vytvořila herní aplikaci pro mobilní zařízení, určenou zejména pro menší děti. Popsala princip hry a její vývoj. Inspirována byla krajinou Valašska, celá hra se odehrává na pozadí ručně vystřižených a obšitých filcových objektů a má sloužit jako reklamní hra pro firmu vyrábějící dřevěné hračky. Dotazy a připomínky komise zodpověděla a ta práci doporučila k obhajobě.