Tématem bakalářské práce je domácí násilí. Skládá se z teoretické a empirické části. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol. Jsou zde uvedeny formy, fáze, znaky domácího násilí včetně mýtů, jež domácí násilí provází. Je zde věnována pozornost ohrožené, násilné osobě, dítěti jako svědku a oběti domácího násilí. V předposlední kapitole je uveden nástin legislativy České republiky, jež se týká domácího násilí. V praktické části je použita kvantitativní metoda a to dotazník. Cílem je zjistit vědomosti žáků 9. tříd základních škol o domácím násilí ve Znojmě a nejbližším okolí.
Anotace v angličtině
The theme of my work is domestic violence. It consists of theoretical and empirical parts. The theoretical part is divided into five chapters. Are presented forms, stages, signs of domestic violence, including the myths that accompanies domestic violence. Attention is paid to vulnerable, violent person, like a child witness and victims of domestic violence. In the penultimate chapter provides an outline of the legislation of the Czech Republic, which addressed domestic violence. In the empirical part is used quantitative method and a questionnaire. The aim is to determine the knowledge pupils 9th elementary school classes about domestic violence in Znojmo and surrounding areas.
Klíčová slova
Domácí násilí, formy domácího násilí, znaky domácího násilí, ohrožená osoba, oběť, syndrom CAN, násilná osoba, agresor, pomoc ohrožené osobě.
Klíčová slova v angličtině
Domestic violence, forms of domestic violence, signs of domestic violence, threatened person, victim syndrome, violent person, aggressor, help endangered person.
Rozsah průvodní práce
106 s. (24 444 slov)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je domácí násilí. Skládá se z teoretické a empirické části. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol. Jsou zde uvedeny formy, fáze, znaky domácího násilí včetně mýtů, jež domácí násilí provází. Je zde věnována pozornost ohrožené, násilné osobě, dítěti jako svědku a oběti domácího násilí. V předposlední kapitole je uveden nástin legislativy České republiky, jež se týká domácího násilí. V praktické části je použita kvantitativní metoda a to dotazník. Cílem je zjistit vědomosti žáků 9. tříd základních škol o domácím násilí ve Znojmě a nejbližším okolí.
Anotace v angličtině
The theme of my work is domestic violence. It consists of theoretical and empirical parts. The theoretical part is divided into five chapters. Are presented forms, stages, signs of domestic violence, including the myths that accompanies domestic violence. Attention is paid to vulnerable, violent person, like a child witness and victims of domestic violence. In the penultimate chapter provides an outline of the legislation of the Czech Republic, which addressed domestic violence. In the empirical part is used quantitative method and a questionnaire. The aim is to determine the knowledge pupils 9th elementary school classes about domestic violence in Znojmo and surrounding areas.
Klíčová slova
Domácí násilí, formy domácího násilí, znaky domácího násilí, ohrožená osoba, oběť, syndrom CAN, násilná osoba, agresor, pomoc ohrožené osobě.
Klíčová slova v angličtině
Domestic violence, forms of domestic violence, signs of domestic violence, threatened person, victim syndrome, violent person, aggressor, help endangered person.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na obecné pojednání o domácím násilí a legislativu ČR s ním spojenou,
- na hledání názorů dětí a mládeže jak tento problém vnímají a jejich
postoje k němu,
- na možnosti sociální pedagogiky při odhalování tohoto problému.
Součástí práce bude sociologický výzkum (eventuelně drobný sociologický výzkum) na zjištění vztahu dětí a mládeže k domácímu násilí.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na obecné pojednání o domácím násilí a legislativu ČR s ním spojenou,
- na hledání názorů dětí a mládeže jak tento problém vnímají a jejich
postoje k němu,
- na možnosti sociální pedagogiky při odhalování tohoto problému.
Součástí práce bude sociologický výzkum (eventuelně drobný sociologický výzkum) na zjištění vztahu dětí a mládeže k domácímu násilí.
Seznam doporučené literatury
Buskotte, A. Z pekla ven: žena v domácím násilí. Brno: Computer Press, 2007.
Conwey, Helen L. Domácí násilí: příručka pro současné a potencionální oběti se zákonem číslo 135/2006 Sb., platným od 01.01.2007. Praha: Albatros, 2007.
Čírtková, L. Moderní psychologie pro právníky:(domácí násilí, stalking, predikce násilí). Praha: Grada, 2008.
Ševčík, D, Špatenková N. Domácí násilí. Praha: Portál, 2011.
Vargová, B. Partnerské násilí. Praha: Linde, 2008.
Voňková, J. Domácí násilí v českém právu z pohledu žen. Praha: proFem, 2008.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Buskotte, A. Z pekla ven: žena v domácím násilí. Brno: Computer Press, 2007.
Conwey, Helen L. Domácí násilí: příručka pro současné a potencionální oběti se zákonem číslo 135/2006 Sb., platným od 01.01.2007. Praha: Albatros, 2007.
Čírtková, L. Moderní psychologie pro právníky:(domácí násilí, stalking, predikce násilí). Praha: Grada, 2008.
Ševčík, D, Špatenková N. Domácí násilí. Praha: Portál, 2011.
Vargová, B. Partnerské násilí. Praha: Linde, 2008.
Voňková, J. Domácí násilí v českém právu z pohledu žen. Praha: proFem, 2008.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl dobře
3. prof. Jílek: Výživa od rodičů, student ve vztahu ke společné domácnosti.
- odpověděl dobře
dr. Vaňková: Identifikace domácího násilí.
- odpověděl dobře