Tématem této bakalářské práce je posouzení vlivu základního uměleckého školství na rozvoj sociální inteligence jedince. V teoretické části je na problematiku nahlíženo zejména prostřednictvím poznatků z oboru pedagogiky, sociologie a psychologie. Navazující praktická část formou dotazníkového šetření zkoumá konkrétní dopady působení na žáky a zkušenosti absolventů ZUŠ.
Anotace v angličtině
This bachelor work has been dedicated to assessment of the influence of elementary artistic education on development of social intelligence of an individual. Its theoretical part has been taking advantage particularly of pedagogic, sociology and psychology. The consequent practical part in the form of a questionnaire research has been searching concrete impact on pupils and experience of Elementary Artistic School grads.
Klíčová slova
Sociální inteligence, emoce, socializační činitelé, Základní umělecká škola, sociální interakce.
Klíčová slova v angličtině
Social intelligence, emotions, socialization elements, Elementary Artistic School, social interaction.
Rozsah průvodní práce
62 s. (13 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je posouzení vlivu základního uměleckého školství na rozvoj sociální inteligence jedince. V teoretické části je na problematiku nahlíženo zejména prostřednictvím poznatků z oboru pedagogiky, sociologie a psychologie. Navazující praktická část formou dotazníkového šetření zkoumá konkrétní dopady působení na žáky a zkušenosti absolventů ZUŠ.
Anotace v angličtině
This bachelor work has been dedicated to assessment of the influence of elementary artistic education on development of social intelligence of an individual. Its theoretical part has been taking advantage particularly of pedagogic, sociology and psychology. The consequent practical part in the form of a questionnaire research has been searching concrete impact on pupils and experience of Elementary Artistic School grads.
Klíčová slova
Sociální inteligence, emoce, socializační činitelé, Základní umělecká škola, sociální interakce.
Klíčová slova v angličtině
Social intelligence, emotions, socialization elements, Elementary Artistic School, social interaction.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno dle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na zhodnocení a popis změn sociální inteligence jedince působením činnosti v základních uměleckých školách,
- na hledání odpovědi na otázku, jak ovlivňují volnočasové aktivity sociální inteligenci jedince,
- na vznik a vývoj uměleckých škol v českých zemích.
Součástí práce bude drobný sociologický výzkum zaměřený na zjištění vztahu absolvování základní umělecké školy a sociální inteligence jedince.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno dle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na zhodnocení a popis změn sociální inteligence jedince působením činnosti v základních uměleckých školách,
- na hledání odpovědi na otázku, jak ovlivňují volnočasové aktivity sociální inteligenci jedince,
- na vznik a vývoj uměleckých škol v českých zemích.
Součástí práce bude drobný sociologický výzkum zaměřený na zjištění vztahu absolvování základní umělecké školy a sociální inteligence jedince.
Seznam doporučené literatury
Havlík, R., Koťa, J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2002
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008
Kraus, B. Sociální aspekty výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999
Pávková, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002
Sociologický časopis
Časopis Talent
Seznam doporučené literatury
Havlík, R., Koťa, J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2002
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008
Kraus, B. Sociální aspekty výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999
Pávková, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002
Sociologický časopis
Časopis Talent
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem.
3. Mgr.Sýkora:
Sociální dovednosti ovlivňované uměním
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem.
Dr.Vaňková:
Hodnocení uměleckých škol u vysokoškoláků
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem.