Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Estetika vs. informace v záběru 2. Praktická část: Dokumentární film "(a)Wake", délka min. 20 min., režie
Teoretická část pojednává o možnostech jak předložit divákovi důležitou informaci pro vývoj filmu a zároveň zachovat estetickou hodnotu na vysoké úrovni. V přímé konfrontaci s praktickou části se toto budu snažit dokázat na příkladu sportovního dokumentu. Rád bych poukázal i na estetiku přímých přenosů a zvážil okolnosti, které vedou ke snižování kvality v rámci zachování informace.
Anotace v angličtině
Theoretical part is about possibilities how to present to the audience information important for the development of the film and on the other hand maintain the aesthetic value. For direct confrontation of this problem I will use sport documentary movie. Also I´d like to point out the aesthetics of live broadcasts and consider the circumstances that leads to the reduction of quality.
Teoretická část pojednává o možnostech jak předložit divákovi důležitou informaci pro vývoj filmu a zároveň zachovat estetickou hodnotu na vysoké úrovni. V přímé konfrontaci s praktickou části se toto budu snažit dokázat na příkladu sportovního dokumentu. Rád bych poukázal i na estetiku přímých přenosů a zvážil okolnosti, které vedou ke snižování kvality v rámci zachování informace.
Anotace v angličtině
Theoretical part is about possibilities how to present to the audience information important for the development of the film and on the other hand maintain the aesthetic value. For direct confrontation of this problem I will use sport documentary movie. Also I´d like to point out the aesthetics of live broadcasts and consider the circumstances that leads to the reduction of quality.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1 ks MiniDV SD/HD
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu),
- 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě a jeden výtisk dialogové listiny.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy UAAU pro odevzdávání AV prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení).
Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora diplomové práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1 ks MiniDV SD/HD
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu),
- 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě a jeden výtisk dialogové listiny.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy UAAU pro odevzdávání AV prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení).
Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora diplomové práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Jan Císař: Základy dramaturgie
Plazewski, Jerzy: Filmová řeč
David J. Novotný: Chcete psát scénář?
J. Kališ: Problematika filmových dramatických forem I, II
L.V. Kulešov: Základy filmové režie
Bill Nichols: Úvod do dokumentárního filmu
Guy Gauthier: Dokumentární film, jiná kinematografie
Rudolf Adler: Cesta k filmovému dokumentu
Seznam doporučené literatury
Jan Císař: Základy dramaturgie
Plazewski, Jerzy: Filmová řeč
David J. Novotný: Chcete psát scénář?
J. Kališ: Problematika filmových dramatických forem I, II
L.V. Kulešov: Základy filmové režie
Bill Nichols: Úvod do dokumentárního filmu
Guy Gauthier: Dokumentární film, jiná kinematografie
Rudolf Adler: Cesta k filmovému dokumentu
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
posudky:
vedoucí teoretická část: A - výborně
vedoucí praktická část: A - výborně
oponent teoretická část: D - uspokojivě
oponent praktická část: C - dobře
OBHAJOBA:
Teoretická: C
Praktická: B
- odpovědí na otázky komise student obhájil svoji diplomovou práci.