Svět digitálních technologií designérům přináší nové možnosti a způsoby práce. Cílem této práce je vysvětlit, v čem je programování v designu důležité, a ukázat postupný vývoj digitálních nástrojů využívaných v umělecké praxi. Praktická část se zaměřuje na průzkum současně nejvyužívanějších nástrojů a typových příkladů z praxe. Projektová část poté popisuje filozofii za vznikem autorské generované knihy Náhodný_sešit a technologické obtíže s projektem spojené.
Anotace v angličtině
World of digital technologies brings new possiblities to the designers. The goal of this work is to explain why is programming important in design and show gradual development of digital tools used in artistic practice. Practical part of the work focuses to survey the most frequently used tools and typical examples from practice. Project part then explains philosophy behind birth of authors book called Náhodný_sešit (Random_copybook) and technological troubles concerning the project.
Svět digitálních technologií designérům přináší nové možnosti a způsoby práce. Cílem této práce je vysvětlit, v čem je programování v designu důležité, a ukázat postupný vývoj digitálních nástrojů využívaných v umělecké praxi. Praktická část se zaměřuje na průzkum současně nejvyužívanějších nástrojů a typových příkladů z praxe. Projektová část poté popisuje filozofii za vznikem autorské generované knihy Náhodný_sešit a technologické obtíže s projektem spojené.
Anotace v angličtině
World of digital technologies brings new possiblities to the designers. The goal of this work is to explain why is programming important in design and show gradual development of digital tools used in artistic practice. Practical part of the work focuses to survey the most frequently used tools and typical examples from practice. Project part then explains philosophy behind birth of authors book called Náhodný_sešit (Random_copybook) and technological troubles concerning the project.
1. Rešerše
2. Analýza
3. Stanovení filozofie
4. Vypracování projektu
5. Zhodnocení projektu
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše
2. Analýza
3. Stanovení filozofie
4. Vypracování projektu
5. Zhodnocení projektu
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
1. PEARSON, Matt. Generative Art. Manning Publications 2011
2. REAS, Casey, MCWILLIAMS, Chandler. Form+Code in Design, Art, and Architecture. Princeton Architectural Press 2010
3. REAS, Casey, FRY, Ben. Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists. The MIT Press 2007
4. FRY, Ben. Visualizing Data: Exploring and Explaining Data with the Processing Environment. O'Reilly Media 2008
5. BRINGHURST, Robert. The Elements of Typographic Style. Hartley and Marks Publishers 2004
6. MULLER-BROCKMANN, Josef. Grid Systems in Graphic Design. Ram Publications 1996
Seznam doporučené literatury
1. PEARSON, Matt. Generative Art. Manning Publications 2011
2. REAS, Casey, MCWILLIAMS, Chandler. Form+Code in Design, Art, and Architecture. Princeton Architectural Press 2010
3. REAS, Casey, FRY, Ben. Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists. The MIT Press 2007
4. FRY, Ben. Visualizing Data: Exploring and Explaining Data with the Processing Environment. O'Reilly Media 2008
5. BRINGHURST, Robert. The Elements of Typographic Style. Hartley and Marks Publishers 2004
6. MULLER-BROCKMANN, Josef. Grid Systems in Graphic Design. Ram Publications 1996
Přílohy volně vložené
Příloha P 1: Návod projektu Náhodný_sešit, příloha P 2: Ukázky knihy Náhodný sešit
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student ve své bakalářské práci s názvem Náhodný sešit, představil jakýsi experiment v oblasti generativního designu. Za pomocí programovacího jazyka Processing si uživatel přes jednoduché grafické rozhraní za pomoci vlastních algoritmů spustí proces, na jehož konci je vygenerování vlastního sešitu s neopakovatelnou grafikou.
Na dotazy komise student odpověděl, představil několik takto vygenerovaných sešitů a komise práci doporučila k obhajobě.