Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Problematika transformace literárního scénáře na obrazovou podobu
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., kamera
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Problematika transformace literárního scénáře na obrazovou podobu
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., kamera.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: The Issue of the Transformation of a Movie Script into Visual Form
2. Practical part: Audiovisual Work or a Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 10 mins., director of photography
Název dle studenta
1. Teoretická část: Problematika transformace literárního scénáře na obrazovou podobu
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., kamera
Tato práce se zaměřuje na práci kameramana před natáčením - zejména na použití výrazových prostředků, na dramaturgii kamery a dále také na působení různých výrazových prostředků na diváka. Práce by měla být pomocníkem zejména pro začínající kameramany, aby pochopili a zjistili, jak může jejich profese ovlivnit výsledné dílo a jaké jsou jejich možnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the work of the cinematographer before filming ? especially on the use of means of expression, on the dramaturgy of the camera and also on the influence of the various means of expression on the viewer.
The thesis should be particularly useful for beginning cinematographers, in order to un-derstand and find out how their profession can affect the result of the film, and what their options are.
Klíčová slova
dramaturgie kamery, výrazové prostředky, literární scénář, transformace, obrazové zpracování
Klíčová slova v angličtině
dramaturgy of camera, means of expression, movie script, transformation,
visual form
Rozsah průvodní práce
58
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zaměřuje na práci kameramana před natáčením - zejména na použití výrazových prostředků, na dramaturgii kamery a dále také na působení různých výrazových prostředků na diváka. Práce by měla být pomocníkem zejména pro začínající kameramany, aby pochopili a zjistili, jak může jejich profese ovlivnit výsledné dílo a jaké jsou jejich možnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the work of the cinematographer before filming ? especially on the use of means of expression, on the dramaturgy of the camera and also on the influence of the various means of expression on the viewer.
The thesis should be particularly useful for beginning cinematographers, in order to un-derstand and find out how their profession can affect the result of the film, and what their options are.
Klíčová slova
dramaturgie kamery, výrazové prostředky, literární scénář, transformace, obrazové zpracování
Klíčová slova v angličtině
dramaturgy of camera, means of expression, movie script, transformation,
visual form
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
1 ks MiniDV SD/HD
1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy UAAU pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení).
Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
1 ks MiniDV SD/HD
1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy UAAU pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení).
Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Paul Wheeler. Hight Definition and 24P Cinematography. USA, 2004. ISBN 0 240 51576 1.
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2011, 827 s., [24] s. obr. příl. ISBN 978-80-7331-207-7.
BROWN, Blain - Cinematography: Theory and Practice: Image Making for Cinematographers, Directors, and Videographers. USA : Focal Press, 2011. 303 s. ISBN-13: 978-0240805009
Seznam doporučené literatury
Paul Wheeler. Hight Definition and 24P Cinematography. USA, 2004. ISBN 0 240 51576 1.
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2011, 827 s., [24] s. obr. příl. ISBN 978-80-7331-207-7.
BROWN, Blain - Cinematography: Theory and Practice: Image Making for Cinematographers, Directors, and Videographers. USA : Focal Press, 2011. 303 s. ISBN-13: 978-0240805009
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
posudky:
vedoucí teoretické části: A - výborně
vedoucí praktické části: A - výborně
oponent teoretické část: C - dobře
oponent praktické části: C - dobře
Obhajoba:
Teoretická-B
Praktická-B
Student zodpovězením položených otázek v jednotlivých posudcích obhájil svoji bakalářskou práci.