Tato práce se zabývá problematikou tvorby hračky, přesněji řečeno tvorbou autorské stolní hry s důrazem na strategické uvažování. Teoretická část mapuje nejen historii her, ale také současné tendence a jednotlivé elementy stolních her. Také vysvětluje pojmy, kolem kte-rých se hra tematicky točí. Praktická část posléze popisuje samotný proces tvorby, od for-mování obsahu a pravidel, přes vytvoření vizuální identity hry, až k navržení finálního ře-šení produktu, včetně úvah a řešených problémů, které zásadně ovlivnily vývoj.
Annotation in English
This thesis deals with issue of toy design, specifically designing of completly new board game with emphasis on strategic thinking. Theoretical part maps not only history of games, but also contemporary tendencies and individual elements of board games. Also it explains concepts around which game theme revolves. Practical part then describes development proces itself, from forming theme and game rules, through creation of visual identity of game, to designing final product, including reasoning and solved problems, that fundamen-tally affected development.
Keywords
hračka, hra, zábava, strategie, živly
Keywords in English
toy, game, board game, entertainment, stratégy, elements
Length of the covering note
38 s. (69000 znaků)
Language
CZ
Annotation
Tato práce se zabývá problematikou tvorby hračky, přesněji řečeno tvorbou autorské stolní hry s důrazem na strategické uvažování. Teoretická část mapuje nejen historii her, ale také současné tendence a jednotlivé elementy stolních her. Také vysvětluje pojmy, kolem kte-rých se hra tematicky točí. Praktická část posléze popisuje samotný proces tvorby, od for-mování obsahu a pravidel, přes vytvoření vizuální identity hry, až k navržení finálního ře-šení produktu, včetně úvah a řešených problémů, které zásadně ovlivnily vývoj.
Annotation in English
This thesis deals with issue of toy design, specifically designing of completly new board game with emphasis on strategic thinking. Theoretical part maps not only history of games, but also contemporary tendencies and individual elements of board games. Also it explains concepts around which game theme revolves. Practical part then describes development proces itself, from forming theme and game rules, through creation of visual identity of game, to designing final product, including reasoning and solved problems, that fundamen-tally affected development.
Keywords
hračka, hra, zábava, strategie, živly
Keywords in English
toy, game, board game, entertainment, stratégy, elements
Research Plan
1. Provedení rešerše
2. Analýza současného stavu problematiky
3. Postup práce, volba technologií
4. Vypracování projektu
5. Zhodnocení projektu a jeho uplatnění v praxi
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
1. Provedení rešerše
2. Analýza současného stavu problematiky
3. Postup práce, volba technologií
4. Vypracování projektu
5. Zhodnocení projektu a jeho uplatnění v praxi
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
DESIGN 21. STOLETÍ - Marcus Fairs, Slovart, 2007
ESEJE O TYPOGRAFII - František Štorm, Revolver Revue, 2008
1000 ZPŮSOBŮ ZPRACOVÁNÍ PÍSMA - Wilson Harvey, Slovart, 2006
PACKAGE DESIGN NOW! - Gisela Kozak & Julius Wielderman, Taschen, 2008
1000 OBALOVÝ DESIGN - Slovart, 2008
Recommended resources
DESIGN 21. STOLETÍ - Marcus Fairs, Slovart, 2007
ESEJE O TYPOGRAFII - František Štorm, Revolver Revue, 2008
1000 ZPŮSOBŮ ZPRACOVÁNÍ PÍSMA - Wilson Harvey, Slovart, 2006
PACKAGE DESIGN NOW! - Gisela Kozak & Julius Wielderman, Taschen, 2008
1000 OBALOVÝ DESIGN - Slovart, 2008
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student představil svou vlastní deskovou hru s názvem AETHER - vytvořil herní plán, figury, hrací kameny, potisky a prodejní obal. Popsal celou filozofii hry, její grafické zpracování a tvarové řešení hracích figur. Zodpověděl dotazy komise a ta ji doporučila k obhajobě.