Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Žánrová ikonografie v rámci střihové skladby
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min.,střihová skladba
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Žánrová ikonografie v rámci střihové skladby
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Editing Code in a Film Genre
2. Practical part: Audiovisual Work or a Thematic Set of Audiovisual Works. Minimum Footage 10 mins., Editing
Název dle studenta
1. Teoretická část: Žánrová ikonografie v rámci střihové skladby
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min.,střihová skladba
Žánr usnadňuje divákovi, filmovým kritikům a filmovým tvůrcům jejich představu o filmu a o tom, co by od něj měli očekávat. Je těžké ho přesně definovat, jelikož divákovo očekávání je ovlivněno kulturou a dobou, ve které žije. Filmový žánr není definován jen na základě námětu nebo tématu, může ho charakterizovat také syžetové uspořádání nebo vlastní prezentace (př. Muzikál ?tančí se a zpívá). Střihačům pak tato žánrová ikonografie může pomáhat v komunikaci s divákem. Ve své práci se budu zabývat touto ustálenou ikonografií a jejím vlivem na střihový postup ve filmu Erikit.
Anotace v angličtině
Film genre simplifies the viewer´s, film critic´s and film-maker´s expectation and conception about a film. It is difficult to define it precisely because the viewer´s expectation is formed by his culture and times in which he lives. This genre codes helps editors to comunicate with the viewer. In my work I am going to deal with genre codes and its effect on editing process in documentary movie Erikit.
genre, editing, movie, genre code, Erikit, postproduction, editing process
Rozsah průvodní práce
37 s. (60 028 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Žánr usnadňuje divákovi, filmovým kritikům a filmovým tvůrcům jejich představu o filmu a o tom, co by od něj měli očekávat. Je těžké ho přesně definovat, jelikož divákovo očekávání je ovlivněno kulturou a dobou, ve které žije. Filmový žánr není definován jen na základě námětu nebo tématu, může ho charakterizovat také syžetové uspořádání nebo vlastní prezentace (př. Muzikál ?tančí se a zpívá). Střihačům pak tato žánrová ikonografie může pomáhat v komunikaci s divákem. Ve své práci se budu zabývat touto ustálenou ikonografií a jejím vlivem na střihový postup ve filmu Erikit.
Anotace v angličtině
Film genre simplifies the viewer´s, film critic´s and film-maker´s expectation and conception about a film. It is difficult to define it precisely because the viewer´s expectation is formed by his culture and times in which he lives. This genre codes helps editors to comunicate with the viewer. In my work I am going to deal with genre codes and its effect on editing process in documentary movie Erikit.
genre, editing, movie, genre code, Erikit, postproduction, editing process
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které
mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve
formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a
získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
1 ks MiniDV SD/HD
1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách),
návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru
MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze
(anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy UAAU pro odevzdávání prací a musí
být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné
a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve
Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části
závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor
RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce,
přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní
fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které
mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve
formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a
získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
1 ks MiniDV SD/HD
1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách),
návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru
MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze
(anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy UAAU pro odevzdávání prací a musí
být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné
a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve
Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části
závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor
RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce,
přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní
fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 4., rozš. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2012, 143 s. ISBN 978-80-7331-230-5.
KUČERA, Jan. Střihová skladba ve filmu a v televizi. 2. dopl. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2002, 230 s. ISBN 8073318962.
BERGAN, Ronald. Film: [historie, žánry, světový film, režiséři od A do Z, 100 nejlepších filmů]. V Praze: Slovart, 2008, 528 s. ISBN 978-80-7391-136-2.
PTÁČKOVÁ, Brigita. Žánr ve filmu: [sborník příspěvků z VI. česko-slovenské filmologické konference konané v Olomouci 14.-16.11.2002]. Vyd. 1. Praha: Národní filmový archiv, 2004, 179 s. ISBN 80-7004-116-1.
ALTMAN, Rick. Film/Genre. London: British Film Institute, 1999, x, 246 s. ISBN 0-85170-718-1.
Šošolík, Ondřej. Filmový trailer: (diplomová práce)Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010
Seznam doporučené literatury
VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 4., rozš. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2012, 143 s. ISBN 978-80-7331-230-5.
KUČERA, Jan. Střihová skladba ve filmu a v televizi. 2. dopl. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2002, 230 s. ISBN 8073318962.
BERGAN, Ronald. Film: [historie, žánry, světový film, režiséři od A do Z, 100 nejlepších filmů]. V Praze: Slovart, 2008, 528 s. ISBN 978-80-7391-136-2.
PTÁČKOVÁ, Brigita. Žánr ve filmu: [sborník příspěvků z VI. česko-slovenské filmologické konference konané v Olomouci 14.-16.11.2002]. Vyd. 1. Praha: Národní filmový archiv, 2004, 179 s. ISBN 80-7004-116-1.
ALTMAN, Rick. Film/Genre. London: British Film Institute, 1999, x, 246 s. ISBN 0-85170-718-1.
Šošolík, Ondřej. Filmový trailer: (diplomová práce)Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
posudky:
vedoucí teoretické části: B - velmi dobře
vedoucí praktické části: B - velmi dobře
oponent teoretické část: B - velmi dobře
oponent praktické části: B - velmi dobře
Obhajoba:
Teoretická-B
Praktická-B
studentka po obsáhlé diskuzi obhájila svoji bakalářskou práci