Práce pojednává o počátku Jáství, sebepojetí včetně jeho složek. Jde o bližší pochopení souvislostí vnitřních a vnějších poznatků o sobě a svém Já vzhledem k dnešnímu stavu společnosti, k jejím názorům, hodnotám a cílům vůči jedinci, kdy jedinec není většinou silná osobnost a mohl by mít sklon k různým patologiím. Ať jde o deprese, lítost, uzavření se před společností, nemožnost jít dál, nebo o to nejhorší sebevraždu, je zapotřebí se takovým tématům věnovat a snažit se následně aplikovat pomoc ve zvyšování sebedůvěry na ohroženou skupinu lidí. Myslím si, že zabývat se tématem zvyšování sebevědomí, ať v prvopočátku pochopení vzniku Jáství nebo následně upevněním vlastního sebepojetí a sebevědomí, je vhodnou příležitostí poukázat na možnosti realizace hodnotného života jak profesního tak osobního, včetně pomoci sociálního pedagoga při utváření sebedůvěry
Anotace v angličtině
This work discusses the beginnings of the self, self-conception including its elements.
It involves the closer understanding of the connection of inner and outer findings about oneself with regards to today´s state of our society, its opinions, values and goals towards an individual, when an individual is usually not a strong personality and could tend to pathologies. Whether it is depression, sorrow, seclusion from society, inability to continue with their life or the worst case ? suicide, it is necessary to deal with such topics and try to help to increase the self-confidence of the endangered group of people. In my opinion dealing with the issue of increasing of self-confidence ? whether at the beginning of understanding one´s self or later by establishing one´s self-conception and self-confidence ? is an excellent opportunity to point out the possibilities of realization of a valuable life, professional as well as private, including the help of a social pedagogue with self-confidence formation.
The self, self-conception, self-evaluation, self-respect, aspiration level, self-confidence
Rozsah průvodní práce
76 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o počátku Jáství, sebepojetí včetně jeho složek. Jde o bližší pochopení souvislostí vnitřních a vnějších poznatků o sobě a svém Já vzhledem k dnešnímu stavu společnosti, k jejím názorům, hodnotám a cílům vůči jedinci, kdy jedinec není většinou silná osobnost a mohl by mít sklon k různým patologiím. Ať jde o deprese, lítost, uzavření se před společností, nemožnost jít dál, nebo o to nejhorší sebevraždu, je zapotřebí se takovým tématům věnovat a snažit se následně aplikovat pomoc ve zvyšování sebedůvěry na ohroženou skupinu lidí. Myslím si, že zabývat se tématem zvyšování sebevědomí, ať v prvopočátku pochopení vzniku Jáství nebo následně upevněním vlastního sebepojetí a sebevědomí, je vhodnou příležitostí poukázat na možnosti realizace hodnotného života jak profesního tak osobního, včetně pomoci sociálního pedagoga při utváření sebedůvěry
Anotace v angličtině
This work discusses the beginnings of the self, self-conception including its elements.
It involves the closer understanding of the connection of inner and outer findings about oneself with regards to today´s state of our society, its opinions, values and goals towards an individual, when an individual is usually not a strong personality and could tend to pathologies. Whether it is depression, sorrow, seclusion from society, inability to continue with their life or the worst case ? suicide, it is necessary to deal with such topics and try to help to increase the self-confidence of the endangered group of people. In my opinion dealing with the issue of increasing of self-confidence ? whether at the beginning of understanding one´s self or later by establishing one´s self-conception and self-confidence ? is an excellent opportunity to point out the possibilities of realization of a valuable life, professional as well as private, including the help of a social pedagogue with self-confidence formation.
The self, self-conception, self-evaluation, self-respect, aspiration level, self-confidence
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených z materiálů IMS ?Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009)-Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na objasnění konstruktu sebepojetí, včetně jeho složek,
- na objasnění procesu sebehodnocení a utváření sebedůvěry,
- na uvedení a vysvětlení možností, jak si zvyšovat sebedůvěru,
- na vysvětlení možností sociální pedagogiky při utváření sebedůvěry.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených z materiálů IMS ?Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009)-Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na objasnění konstruktu sebepojetí, včetně jeho složek,
- na objasnění procesu sebehodnocení a utváření sebedůvěry,
- na uvedení a vysvětlení možností, jak si zvyšovat sebedůvěru,
- na vysvětlení možností sociální pedagogiky při utváření sebedůvěry.
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, M.; OSECKÁ, L. Rosenbergova škála sebehodnocení: struktura globálního
vztahu k sobě. Československá psychologie. 38, 6, 1994
LAUSTER, P. Sebevědomí. Jak získat sebejistotu a neztratit cit. Praha: Knižní klub, 1993.
ISBN 80-85634-22-8
ŠTOLCOVÁ, I. Agrese a sebevědomí. Československá psychologie, ročník L, číslo 3, AV ČR Praha, 2006.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, M.; OSECKÁ, L. Rosenbergova škála sebehodnocení: struktura globálního
vztahu k sobě. Československá psychologie. 38, 6, 1994
LAUSTER, P. Sebevědomí. Jak získat sebejistotu a neztratit cit. Praha: Knižní klub, 1993.
ISBN 80-85634-22-8
ŠTOLCOVÁ, I. Agrese a sebevědomí. Československá psychologie, ročník L, číslo 3, AV ČR Praha, 2006.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem.
3. Mgr. Sýkora:
Podle jakých přínaků lze postihnout nervozitu, slabší sebedůvěru
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem.
Dr.Vaňková:
Do jaké míry se používají asertivní metody
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem.