Bakalářská práce se věnuje efektivní komunikaci farmaceuta při jednání s klientem v lékárně a využití efektivní komunikace jako nedílné součásti péče o klienta. Dále pak poukazuje na specifika efektivní komunikace v lékárně a objasňuje možnosti, jak pomocí efektivní komunikace zajistit profesionální chování farmaceutů a status lékárny na trhu. V praktické části byl proveden kvantitativní výzkum formou dotazníku, jehož úkolem bylo zjistit názory farmaceutů na efektivní komunikaci a její uplatňování při jednání s klientem v lékárně.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on effective communication of a pharmacist when dealing with a client in the pharmacy and the use of effective communication as an integral part of customer care. Furthermore, the work highlights specific features of effective communication in the pharmacy and explains ways to use effective communication to ensure the professional behaviour of the pharmacists and the status of the pharmacy in the market. In the practical part quantitative research was conducted through a questionnaire which aimed to ascertain the pharmacists´ views on effective communication and its application in dealing with the client in the pharmacy.
Bakalářská práce se věnuje efektivní komunikaci farmaceuta při jednání s klientem v lékárně a využití efektivní komunikace jako nedílné součásti péče o klienta. Dále pak poukazuje na specifika efektivní komunikace v lékárně a objasňuje možnosti, jak pomocí efektivní komunikace zajistit profesionální chování farmaceutů a status lékárny na trhu. V praktické části byl proveden kvantitativní výzkum formou dotazníku, jehož úkolem bylo zjistit názory farmaceutů na efektivní komunikaci a její uplatňování při jednání s klientem v lékárně.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on effective communication of a pharmacist when dealing with a client in the pharmacy and the use of effective communication as an integral part of customer care. Furthermore, the work highlights specific features of effective communication in the pharmacy and explains ways to use effective communication to ensure the professional behaviour of the pharmacists and the status of the pharmacy in the market. In the practical part quantitative research was conducted through a questionnaire which aimed to ascertain the pharmacists´ views on effective communication and its application in dealing with the client in the pharmacy.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- využití efektivní komunikace farmaceuta při jednání s klientem;
- význam efektivní komunikace při řešení problémů pacienta, tak aby se farmaceuti stali profesionálními poradci;
- hledání odpovědi na otázku, jaká je souvislost mezi efektivní komunikací a péčí o klienta přicházejícího do lékárny;
- postavení lékárny v dnešní době a jak lze pomocí efektivní komunikace zajistit její status.
Součástí práce bude výzkum efektivní komunikace v lékárnách, jeho vyhodnocení a posouzení úrovně efektivní komunikace těchto lékáren.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- využití efektivní komunikace farmaceuta při jednání s klientem;
- význam efektivní komunikace při řešení problémů pacienta, tak aby se farmaceuti stali profesionálními poradci;
- hledání odpovědi na otázku, jaká je souvislost mezi efektivní komunikací a péčí o klienta přicházejícího do lékárny;
- postavení lékárny v dnešní době a jak lze pomocí efektivní komunikace zajistit její status.
Součástí práce bude výzkum efektivní komunikace v lékárnách, jeho vyhodnocení a posouzení úrovně efektivní komunikace těchto lékáren.
Seznam doporučené literatury
Adair, J. Efektivní komunikace. Praha: Alfa, 2004.
Caron, N. Prodej problémovým zákazníkům. Praha: Grada, 2012.
Černý, V. Prodejní techniky. Brno: Computer Press, 2010.
DeVito, Joseph. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada, 2008.
Janáčková, L., Weiss, P. Komunikace ve zdravotnické péči. Praha: Portál, 2008.
Vymětal, J. Průvodce úspěšnou komunikací. Praha: Grada, 2008.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Adair, J. Efektivní komunikace. Praha: Alfa, 2004.
Caron, N. Prodej problémovým zákazníkům. Praha: Grada, 2012.
Černý, V. Prodejní techniky. Brno: Computer Press, 2010.
DeVito, Joseph. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada, 2008.
Janáčková, L., Weiss, P. Komunikace ve zdravotnické péči. Praha: Portál, 2008.
Vymětal, J. Průvodce úspěšnou komunikací. Praha: Grada, 2008.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázka oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Mgr. Dalajka: Které situace jsou potenciálně konfliktní?
- odpověděla dobře
Mgr. Vavřík: Jak jste se vyrovnala se sebestylizací na straně respondentů?
- odpověděla dobře