Je známo, že někteří lidé se neučí tak rychle a efektivně jako jiní. Je to způsobeno tím, že každá osobnost je jiná, každá má jiné možnosti a schopnosti, jiné povahové a volní vlastnosti. S ohledem na individuální vlastnosti jedince je možné zvýšit efektivitu učení díky znalosti psychologie a lépe se tak adaptovat v současné moderní společnosti, která je zaměřená na výkon, množství a rozmanitost produkovaných informací. Teoretická část práce se zabývá objasněním přístupů ke zvyšování efektivnosti samostatného učení prostřednictvím poznatků psychologie. Praktická část práce se zabývá učebními styly studentů na počátku druhé, specializované, vývojové etapy změny stylů učení člověka.
Anotace v angličtině
It´s known that some people do not learn as quickly and effectively as the others. It is caused by the fact that each personality is diverse, each has different possibilities and skills and different character and voluntary qualities. With respect to individual character of person it is possible to increase the efficiency of learning owing to knowledge of psychology and thus better adapt oneself in contemporary modern society, which is focused on achievement, quantity and also variety of produced information. Theoretical part deals with enlightenment of accesses to increasing efficiency through the knowledge of psychology. Practical part deals with learning styles of students at the beginning of the second, specialized, evolutionary phase change of styles in the learning of human.
Klíčová slova
učení, styly učení, strategie učení, techniky efektivního učení, formování procesu učení, paměť, koncentrace, techniky čtení, mnemotechnika, vizualizace
Klíčová slova v angličtině
learning, styles of learning, strategies of learning, technics of efficient learning, molding of process learning, memory, concentrations, techniques of reading, mnemotechny, visualisation
Rozsah průvodní práce
72 s. (108 332 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Je známo, že někteří lidé se neučí tak rychle a efektivně jako jiní. Je to způsobeno tím, že každá osobnost je jiná, každá má jiné možnosti a schopnosti, jiné povahové a volní vlastnosti. S ohledem na individuální vlastnosti jedince je možné zvýšit efektivitu učení díky znalosti psychologie a lépe se tak adaptovat v současné moderní společnosti, která je zaměřená na výkon, množství a rozmanitost produkovaných informací. Teoretická část práce se zabývá objasněním přístupů ke zvyšování efektivnosti samostatného učení prostřednictvím poznatků psychologie. Praktická část práce se zabývá učebními styly studentů na počátku druhé, specializované, vývojové etapy změny stylů učení člověka.
Anotace v angličtině
It´s known that some people do not learn as quickly and effectively as the others. It is caused by the fact that each personality is diverse, each has different possibilities and skills and different character and voluntary qualities. With respect to individual character of person it is possible to increase the efficiency of learning owing to knowledge of psychology and thus better adapt oneself in contemporary modern society, which is focused on achievement, quantity and also variety of produced information. Theoretical part deals with enlightenment of accesses to increasing efficiency through the knowledge of psychology. Practical part deals with learning styles of students at the beginning of the second, specialized, evolutionary phase change of styles in the learning of human.
Klíčová slova
učení, styly učení, strategie učení, techniky efektivního učení, formování procesu učení, paměť, koncentrace, techniky čtení, mnemotechnika, vizualizace
Klíčová slova v angličtině
learning, styles of learning, strategies of learning, technics of efficient learning, molding of process learning, memory, concentrations, techniques of reading, mnemotechny, visualisation
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ,,Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na objasnění přístupů ke zvyšování efektivnosti samostatného učení;
- na ověření účinnosti jednoho ze zvolených přístupů v praxi;
- na kvalitativní přístup zkoumání efektivnosti samostatného učení.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ,,Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na objasnění přístupů ke zvyšování efektivnosti samostatného učení;
- na ověření účinnosti jednoho ze zvolených přístupů v praxi;
- na kvalitativní přístup zkoumání efektivnosti samostatného učení.
Seznam doporučené literatury
Brennan, H. Ach, ta paměť! aneb Jak se efektivně učit. Praha: Amulet, 2000. ISBN 80-86299-52-X.
Fry, R. Naučte se studovat. Praha: Informatorium, 2003. ISBN 80-7333-004-0.
Kolektiv autorů. Velká kniha učení, tréninku paměti a koncentrace. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3023-3.
Kossak, H. CH. Jak se snadno učit a více si pamatovat. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4009-6.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Brennan, H. Ach, ta paměť! aneb Jak se efektivně učit. Praha: Amulet, 2000. ISBN 80-86299-52-X.
Fry, R. Naučte se studovat. Praha: Informatorium, 2003. ISBN 80-7333-004-0.
Kolektiv autorů. Velká kniha učení, tréninku paměti a koncentrace. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3023-3.
Kossak, H. CH. Jak se snadno učit a více si pamatovat. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4009-6.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucí a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. Mgr. Dalajka: Použití dotazníku a kvantitativních technik ve vaší práci.
- odpověděl dobře