Bakalářská práce je zaměřena na celoživotní vzdělávání na venkově pomocí komunitní školy. Poskytuje ucelený popis a analýzu celoživotního vzdělávání na venkově, dále praktické poznatky o nutnosti zřízení komunitní školy jak pro venkov, tak i pro místní málotřídní školu. Dále díky výzkumu vzniká zdroj informací o tom, jak může komunitní škola zlepšit svoji nabídku kurzů tak, aby více vyhovovala místním lidem a podnítila jejich zájem o další vzdělávání. V neposlední řadě poskytuje návod, jak lépe informovat o svých aktivitách. K realizaci výzkumu je použita statistická procedura s dominantní technikou dotazníku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on lifelong learning in the country through community college. It provides a comprehensive description and analysis of lifelong learning in the country, and furthermore practical information about the need to establish community schools both for the country and for local small schools . In addition, thanks to research there is a source of information about how the community college can improve their offer of courses in order to suit more local people and to encourage their interest in further
education. Finally, they can be better informed of their activities. The main statistical procedure used for the research is a questionnaire.
Education, lifelong learning, motivation, school with small classes, country, community school.
Rozsah průvodní práce
62 s. (80 179 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na celoživotní vzdělávání na venkově pomocí komunitní školy. Poskytuje ucelený popis a analýzu celoživotního vzdělávání na venkově, dále praktické poznatky o nutnosti zřízení komunitní školy jak pro venkov, tak i pro místní málotřídní školu. Dále díky výzkumu vzniká zdroj informací o tom, jak může komunitní škola zlepšit svoji nabídku kurzů tak, aby více vyhovovala místním lidem a podnítila jejich zájem o další vzdělávání. V neposlední řadě poskytuje návod, jak lépe informovat o svých aktivitách. K realizaci výzkumu je použita statistická procedura s dominantní technikou dotazníku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on lifelong learning in the country through community college. It provides a comprehensive description and analysis of lifelong learning in the country, and furthermore practical information about the need to establish community schools both for the country and for local small schools . In addition, thanks to research there is a source of information about how the community college can improve their offer of courses in order to suit more local people and to encourage their interest in further
education. Finally, they can be better informed of their activities. The main statistical procedure used for the research is a questionnaire.
Education, lifelong learning, motivation, school with small classes, country, community school.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálech IMS " Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009).Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím práce bude práce zaměřena:
- na celoživotní vzdělávání obyvatel venkova za pomoci komunitní školy,
- na hledání odpovědi na otázku, zda obyvatelé venkova mají zájem o celoživotní vzdělávání,
- na možnosti zvýšení atraktivity malotřídní venkovské školy za pomoci komunitní školy.
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na zjištění zájmu o celoživotní vzdělávání obyvatel venkova a jejich využití komunitní školy jako nástroje ke vzdělávání.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálech IMS " Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009).Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím práce bude práce zaměřena:
- na celoživotní vzdělávání obyvatel venkova za pomoci komunitní školy,
- na hledání odpovědi na otázku, zda obyvatelé venkova mají zájem o celoživotní vzdělávání,
- na možnosti zvýšení atraktivity malotřídní venkovské školy za pomoci komunitní školy.
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na zjištění zájmu o celoživotní vzdělávání obyvatel venkova a jejich využití komunitní školy jako nástroje ke vzdělávání.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. 2.vyd. Praha: Portál, 2007.
KRÁLÍKOVÁ, M. , SINGEROVÁ, J. Rodina a škola ve výchovné spolupráci. 1.vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985.
KRAUS, B.,POLÁČKOVÁ, V.et.al. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido,2001.
MURPHY, K., NOVÁK, T. Příručka profesního rozvoje koordinátora komunitního vzdělávání, 1.vyd. Praha: Nová škola o.p.s., 2005.
NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. 1.vyd. Praha: Academia, 1997.
POLECHOVÁ, P. a kol. Škola pro všechny. 1.vyd. Kladno:AISIS, 2006.
RABUŠICOVÁ,M. RABUŠIC, L. Učíme se po celý život?:o vzdělávání dospělých v České republice.1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. 2.vyd. Praha: Portál, 2007.
KRÁLÍKOVÁ, M. , SINGEROVÁ, J. Rodina a škola ve výchovné spolupráci. 1.vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985.
KRAUS, B.,POLÁČKOVÁ, V.et.al. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido,2001.
MURPHY, K., NOVÁK, T. Příručka profesního rozvoje koordinátora komunitního vzdělávání, 1.vyd. Praha: Nová škola o.p.s., 2005.
NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. 1.vyd. Praha: Academia, 1997.
POLECHOVÁ, P. a kol. Škola pro všechny. 1.vyd. Kladno:AISIS, 2006.
RABUŠICOVÁ,M. RABUŠIC, L. Učíme se po celý život?:o vzdělávání dospělých v České republice.1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr.Vaňková:
Generační provázanost v účasti na komunitním vzdělávání
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem