Tématem mé bakalářské práce je volný čas mládeže. Cílem práce je v teoretické části historické zmapování volného času, vysvětlení pojmu volného času, popis forem a funkcí volného času. Praktická část je zaměřena na specifika trávení volného času. Výzkum povedu dotazníkovým šetřením formou uzavřených otázek. Zjištěné informace budou pro lepší přehlednost tabulkově a graficky zpracovány.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor thesis is youth leisure. The aim of this work was the theoretical part of the historical mapping of free time, explanation of the concept of leisure time and description of the forms and functions of leisure time. The practical part is focused on the specifics of leisure time. I will guide research questionnaire in the form of closed questions. Identified information will be tabulated and graphically presented for better clarity.
the leisure time, the pedagogical action, the life style, the institution of the per-sonality, motivating, the leisure activities, the pedagogical influence
Rozsah průvodní práce
53
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem mé bakalářské práce je volný čas mládeže. Cílem práce je v teoretické části historické zmapování volného času, vysvětlení pojmu volného času, popis forem a funkcí volného času. Praktická část je zaměřena na specifika trávení volného času. Výzkum povedu dotazníkovým šetřením formou uzavřených otázek. Zjištěné informace budou pro lepší přehlednost tabulkově a graficky zpracovány.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor thesis is youth leisure. The aim of this work was the theoretical part of the historical mapping of free time, explanation of the concept of leisure time and description of the forms and functions of leisure time. The practical part is focused on the specifics of leisure time. I will guide research questionnaire in the form of closed questions. Identified information will be tabulated and graphically presented for better clarity.
the leisure time, the pedagogical action, the life style, the institution of the per-sonality, motivating, the leisure activities, the pedagogical influence
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vysvětlení pojmu volného času;
- na formy a funkce volného času;
- na specifika trávení volného času dětí a mládeže.
Součástí práce bude sociologický výzkum, zaměřený na zjištění, jak aktuálně využívají volný čas děti a mládež.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vysvětlení pojmu volného času;
- na formy a funkce volného času;
- na specifika trávení volného času dětí a mládeže.
Součástí práce bude sociologický výzkum, zaměřený na zjištění, jak aktuálně využívají volný čas děti a mládež.
Seznam doporučené literatury
Bakošová, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: public promotion, s.r.o, 2008.
Hájek, B., Hofbauer, B.,Pávková, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008.
Kominarec, I. Úvod do pedagogiky volného času. Prešov: Grafotlač, 2003.
Kraus, B., Poláčková V. a kol. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido, 2001.
Vážanský, M. Základy pedagogiky volného času. Brno: Typia, spol. s.r.o., 2011.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplńována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Bakošová, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: public promotion, s.r.o, 2008.
Hájek, B., Hofbauer, B.,Pávková, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008.
Kominarec, I. Úvod do pedagogiky volného času. Prešov: Grafotlač, 2003.
Kraus, B., Poláčková V. a kol. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido, 2001.
Vážanský, M. Základy pedagogiky volného času. Brno: Typia, spol. s.r.o., 2011.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplńována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Mazánková - výsledky praktické části práce - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Mazánková - využití výsledků v praxi - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Řehoř - Programy Evropské unie věnované mládeži a volnému času - odpověděla vyčerpávajícím způsobem