Sociální pedagog a možnosti uplatnění ve školském systému. Bakalářská práce se zabývá historií sociální pedagogiky, sociální pedagogikou jako studijním programem, možností uplatnění sociální pedagogiky ve školách a dotazníkovým výzkumem.
Anotace v angličtině
Social educator and possibility of usage in the school system. This thesis deals with the history of social pedagogy, social pedagogy as an educational program, professional opportunities for social education in schools and research.
Klíčová slova
Sociální pedagog, dítě, mladiství, krizový pomocník, sociální pedagogika, sociálně-patologické jevy, profil absolventa, školský systém.
Klíčová slova v angličtině
The social educator, children, adolescents, emergency assistant, social education, socio-pathological phenomena, graduate profile, school system.
Rozsah průvodní práce
52
Jazyk
CZ
Anotace
Sociální pedagog a možnosti uplatnění ve školském systému. Bakalářská práce se zabývá historií sociální pedagogiky, sociální pedagogikou jako studijním programem, možností uplatnění sociální pedagogiky ve školách a dotazníkovým výzkumem.
Anotace v angličtině
Social educator and possibility of usage in the school system. This thesis deals with the history of social pedagogy, social pedagogy as an educational program, professional opportunities for social education in schools and research.
Klíčová slova
Sociální pedagog, dítě, mladiství, krizový pomocník, sociální pedagogika, sociálně-patologické jevy, profil absolventa, školský systém.
Klíčová slova v angličtině
The social educator, children, adolescents, emergency assistant, social education, socio-pathological phenomena, graduate profile, school system.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na sociální pedagogiku a sociálního pedagoga obecně, jeho kompetence a uplatnění v různých rezortech,
- na komparaci (srovnání) pojetí sociální pedagogiky a sociálního pedagoga různých autorů,
- na možnosti uplatnění sociálního pedagoga ve školském systému, náplň jeho působení, pomoc při řešení sociálně patologických jevů a jiných výchovných problémů.
Součástí práce bude kvantitativní výzkum zaměřený na potřebu sociálního pedagoga ve školách.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na sociální pedagogiku a sociálního pedagoga obecně, jeho kompetence a uplatnění v různých rezortech,
- na komparaci (srovnání) pojetí sociální pedagogiky a sociálního pedagoga různých autorů,
- na možnosti uplatnění sociálního pedagoga ve školském systému, náplň jeho působení, pomoc při řešení sociálně patologických jevů a jiných výchovných problémů.
Součástí práce bude kvantitativní výzkum zaměřený na potřebu sociálního pedagoga ve školách.
Seznam doporučené literatury
Jedlička, R., Koťa, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha: Karolinum, 1998.
Jedlička, R., Klíma, P., Koťa, J., Němec, J., Pilař, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis, 2004.
Kraus, B. Sociální aspekty výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1998.
Kraus, B., Poláčková, V., et al. Člověk - Prostředí - Výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001.
Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997.
Tuggener, H. Sociální pedagog - profesní model. Ethum 1995, č. 8/9, s. 47-54.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Jedlička, R., Koťa, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha: Karolinum, 1998.
Jedlička, R., Klíma, P., Koťa, J., Němec, J., Pilař, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis, 2004.
Kraus, B. Sociální aspekty výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1998.
Kraus, B., Poláčková, V., et al. Člověk - Prostředí - Výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001.
Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997.
Tuggener, H. Sociální pedagog - profesní model. Ethum 1995, č. 8/9, s. 47-54.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucí a oponentky bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Mgr. Dalajka: Vysvětlete zacílení hypotéz.
- odpověděla částečně
Mgr. Vavřík: Můžete doložit platnost hypotéz, které jsou fakticky normativním tvrzením?
- odpověděla částečně