Bakalářská práce se zabývá motivací ke studiu a mírou naplnění očekávání studentů oboru Sociální pedagogika.
Teoretická část popisuje základní charakteristiku vědního a studijního oboru Sociální pedagogika v České republice a v okolních státech. Další část je věnována praktickému pojetí oboru, profesi a uplatnění sociálního pedagoga. Následný výzkum je proveden mezi studenty prvního a posledního ročníku studia oboru Sociální pedagogika. Cílem je zjistit a analyzovat jejich motivaci ke studiu, prvotní očekávání od studia a míru naplnění těchto očekávání.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis examines motivations and degree of fulfillment of expectations of students of the Social Pedagogy programme.
The theoretical part describes elemental characteristics of the Social Pedagogy field of study and science in the Czech Republic and neighboring countries.
The other part of this thesis deals with practical approach within this field of study and occupation; and possible practical assertion of a Social Pedagogue. A research work has been carried out among students of first and final years of study of the Social Pedagogy programme. The objective was to discover and analyze their motivations, initial expectations, and finally how their expectations of the study programme were met.
Klíčová slova
sociální pedagog, sociální pedagogika, sociálně pedagogické školy, sociální práce, motivace ke studiu, naplnění očekávání.
Klíčová slova v angličtině
Social Pedagogue, Social Pedagogy, Social Pedagogic Schools, Social Work, Study Motivations, Fulfillment
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá motivací ke studiu a mírou naplnění očekávání studentů oboru Sociální pedagogika.
Teoretická část popisuje základní charakteristiku vědního a studijního oboru Sociální pedagogika v České republice a v okolních státech. Další část je věnována praktickému pojetí oboru, profesi a uplatnění sociálního pedagoga. Následný výzkum je proveden mezi studenty prvního a posledního ročníku studia oboru Sociální pedagogika. Cílem je zjistit a analyzovat jejich motivaci ke studiu, prvotní očekávání od studia a míru naplnění těchto očekávání.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis examines motivations and degree of fulfillment of expectations of students of the Social Pedagogy programme.
The theoretical part describes elemental characteristics of the Social Pedagogy field of study and science in the Czech Republic and neighboring countries.
The other part of this thesis deals with practical approach within this field of study and occupation; and possible practical assertion of a Social Pedagogue. A research work has been carried out among students of first and final years of study of the Social Pedagogy programme. The objective was to discover and analyze their motivations, initial expectations, and finally how their expectations of the study programme were met.
Klíčová slova
sociální pedagog, sociální pedagogika, sociálně pedagogické školy, sociální práce, motivace ke studiu, naplnění očekávání.
Klíčová slova v angličtině
Social Pedagogue, Social Pedagogy, Social Pedagogic Schools, Social Work, Study Motivations, Fulfillment
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum
v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené
k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- seznámení s předmětem Sociální pedagogika jako mezioborovou disciplínou,
- praktické uplatnění této vědní disciplíny,
- možnosti vzdělávání v tomto oboru a možnou motivaci ke studiu.
Součástí práce bude výzkum mezi studenty oboru Sociální pedagogika zaměřený na zjištění motivace ke studiu a míru naplnění jejich očekávání.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum
v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené
k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- seznámení s předmětem Sociální pedagogika jako mezioborovou disciplínou,
- praktické uplatnění této vědní disciplíny,
- možnosti vzdělávání v tomto oboru a možnou motivaci ke studiu.
Součástí práce bude výzkum mezi studenty oboru Sociální pedagogika zaměřený na zjištění motivace ke studiu a míru naplnění jejich očekávání.
Seznam doporučené literatury
Čábalová, D. Pedagogika. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2993-0
Hayesová, N. Základy sociální psychologie. Praha: Portál, 2007.
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007.
Keller, J. Nedomyšlená společnost. Brno: Doplněk, 1992.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Laca, S. Sociální pedagogika. Brno: IMS, 2011.
Nakonečný, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1997, ISBN 80-200-0592-7
Přadka, M. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno: MU, 2004.
Přadka, M. Vybrané problémy vztahu výchovy a prostředí. Brno: UJEP, 1983.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Čábalová, D. Pedagogika. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2993-0
Hayesová, N. Základy sociální psychologie. Praha: Portál, 2007.
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007.
Keller, J. Nedomyšlená společnost. Brno: Doplněk, 1992.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Laca, S. Sociální pedagogika. Brno: IMS, 2011.
Nakonečný, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1997, ISBN 80-200-0592-7
Přadka, M. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno: MU, 2004.
Přadka, M. Vybrané problémy vztahu výchovy a prostředí. Brno: UJEP, 1983.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Řehoř - výsledky dotazníkového šetření - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Mazánková - cíl práce, výzkumná otázka, hypotéza - odpověděla vyčerpávajícím způsobem