Cílem mé bakalářské práce je zjistit souvislosti mezi rozvojem dítěte předškolního a mladšího školního věku a pravidelnými organizovanými pohybovými aktivitami ve volném čase. V teoretické části jsem se věnovala studiu literatury s tématikou vývoje osobnosti dítěte dané věkové kategorie, pedagogickým pojmům souvisejícím s výchovou a vybraným organizacím, které se angažují na poli pohybových aktivit.
V empirické části jsem zjišťovala informovanost respondentů o možnostech trávení volného času v Brně-Bohunicích a jejich názory na vliv pohybových aktivit na vývoj dětí.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis is to determine the relation between the development of pre-school and primary school aged child and regular organized motion leisure activities. The theoretical section devotes to the study of literature on the topic of personality development of the child ages, teaching concepts related to education and selected organizations engaged in the field of physical activities.
The empirical part examined respondents' awareness of the possibilities of spending leisure time in Brno-Bohunice, and their views on the impact of physical activities on the development of children.
Cílem mé bakalářské práce je zjistit souvislosti mezi rozvojem dítěte předškolního a mladšího školního věku a pravidelnými organizovanými pohybovými aktivitami ve volném čase. V teoretické části jsem se věnovala studiu literatury s tématikou vývoje osobnosti dítěte dané věkové kategorie, pedagogickým pojmům souvisejícím s výchovou a vybraným organizacím, které se angažují na poli pohybových aktivit.
V empirické části jsem zjišťovala informovanost respondentů o možnostech trávení volného času v Brně-Bohunicích a jejich názory na vliv pohybových aktivit na vývoj dětí.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis is to determine the relation between the development of pre-school and primary school aged child and regular organized motion leisure activities. The theoretical section devotes to the study of literature on the topic of personality development of the child ages, teaching concepts related to education and selected organizations engaged in the field of physical activities.
The empirical part examined respondents' awareness of the possibilities of spending leisure time in Brno-Bohunice, and their views on the impact of physical activities on the development of children.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena :
- na osobnost dítěte předškolního a mladšího školního věku,
- na socializaci a výchovu dětí při volnočasových pohybových aktivitách,
- na různé formy pohybové aktivity s důrazem na psychomotoriku.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum (rozhovor) zaměřený na to, jak rodiče dětí vnímají přínos pohybových aktivit u dětí.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena :
- na osobnost dítěte předškolního a mladšího školního věku,
- na socializaci a výchovu dětí při volnočasových pohybových aktivitách,
- na různé formy pohybové aktivity s důrazem na psychomotoriku.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum (rozhovor) zaměřený na to, jak rodiče dětí vnímají přínos pohybových aktivit u dětí.
Seznam doporučené literatury
Adamírová, J. Hravá a zábavná výchova pohybem: základy psychomotoriky. Praha: Česká asociace Sport pro všechny, 2000.
Blahutková, M. Psychomotorika. Brno: Ped. Fak. MU, 2003.
Hartl, P.; Hartlová, H. Psychologický slovník. Praha : Portál, 2004.
Charvát, M. Sociální aspekty sportovních aktivit. Brno: Paido, 2002.
Jandourek, J. Sociologický slovník. Praha: Portál, 2007.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Laca, S. Sociální pedagogika. Brno: IMS, 2011.
Langmeier, J.; Krejčíková, D. Vývojová psychologie. Praha : Grada, 2006.
Vágnerová, M. Vývojová psychologie I. Havlíčkův Brod : Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s., 2005.
Seznam doporučené literatury
Adamírová, J. Hravá a zábavná výchova pohybem: základy psychomotoriky. Praha: Česká asociace Sport pro všechny, 2000.
Blahutková, M. Psychomotorika. Brno: Ped. Fak. MU, 2003.
Hartl, P.; Hartlová, H. Psychologický slovník. Praha : Portál, 2004.
Charvát, M. Sociální aspekty sportovních aktivit. Brno: Paido, 2002.
Jandourek, J. Sociologický slovník. Praha: Portál, 2007.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Laca, S. Sociální pedagogika. Brno: IMS, 2011.
Langmeier, J.; Krejčíková, D. Vývojová psychologie. Praha : Grada, 2006.
Vágnerová, M. Vývojová psychologie I. Havlíčkův Brod : Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s., 2005.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Nedoma: Rozvoj osobnosti - jak na rozvoj osobnosti působí pohybová aktivita
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem