Práce "Gustav Adolf Lindner - zakladatel české sociální pedagogiky" se zabývá životem a dílem Gustava Adolfa Lindnera (1828- 1887). Zaměřuji se zde nejen na jeho působení v Čechách a v zahraničí, ale také na jeho dílo a především na jeho odkaz, kterým položil základ české sociální pedagogice. V práci jsou dále zhodnoceny jak vlivy působící na Lindnera během jeho studií i praxe, tak osobnosti, které sám Lindner svojí prací ovlivnil. Celá práce je tak shrnutím nejdůležitějších bodů Lindnerova života, jeho díla, odkazu a dopadu na pedagogiku na přelomu 19. a 20. století.
Anotace v angličtině
The essay "Gustav Adolf Lindner - the founder of Czech social pedagogy" follows the life and work of Gustav Adolf Lindner (1828-1887). I pursue not only his life in Czech and abroad, but also his work and legacy, which formed the foundation of czech social pedagogy. I also look into Lindners influences during his study and work experience, and persons that he, himself affected by his work. The essay summarizes the most important points of Lindners life, work and impact on pedagogy at the turn of the 19th and 20th century.
Klíčová slova
Gustav Adolf Lindner, česká sociální pedagogika, vyučovatelství, vychovatelství, česká reformní pedagogika
Klíčová slova v angličtině
Gustav Adolf Lindner, czech social pedagogy, teaching, education, czech reformist pedagogy
Rozsah průvodní práce
50 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce "Gustav Adolf Lindner - zakladatel české sociální pedagogiky" se zabývá životem a dílem Gustava Adolfa Lindnera (1828- 1887). Zaměřuji se zde nejen na jeho působení v Čechách a v zahraničí, ale také na jeho dílo a především na jeho odkaz, kterým položil základ české sociální pedagogice. V práci jsou dále zhodnoceny jak vlivy působící na Lindnera během jeho studií i praxe, tak osobnosti, které sám Lindner svojí prací ovlivnil. Celá práce je tak shrnutím nejdůležitějších bodů Lindnerova života, jeho díla, odkazu a dopadu na pedagogiku na přelomu 19. a 20. století.
Anotace v angličtině
The essay "Gustav Adolf Lindner - the founder of Czech social pedagogy" follows the life and work of Gustav Adolf Lindner (1828-1887). I pursue not only his life in Czech and abroad, but also his work and legacy, which formed the foundation of czech social pedagogy. I also look into Lindners influences during his study and work experience, and persons that he, himself affected by his work. The essay summarizes the most important points of Lindners life, work and impact on pedagogy at the turn of the 19th and 20th century.
Klíčová slova
Gustav Adolf Lindner, česká sociální pedagogika, vyučovatelství, vychovatelství, česká reformní pedagogika
Klíčová slova v angličtině
Gustav Adolf Lindner, czech social pedagogy, teaching, education, czech reformist pedagogy
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu text. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na G. A. Lindnera jako zakladatele české sociální pedagogiky,
- na uplatnění myšlenek A. G. Lindnera v současné pedagogice,
- na možnost uplatnění pedagogických myšlenek a postupů do budoucna.
Součástí práce bude sociologický výzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na zjištění využívání Lindnerových pedagogických a psychologických poznatků současnými učiteli základních a středních škol.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu text. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na G. A. Lindnera jako zakladatele české sociální pedagogiky,
- na uplatnění myšlenek A. G. Lindnera v současné pedagogice,
- na možnost uplatnění pedagogických myšlenek a postupů do budoucna.
Součástí práce bude sociologický výzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na zjištění využívání Lindnerových pedagogických a psychologických poznatků současnými učiteli základních a středních škol.
Seznam doporučené literatury
Cach, J. Dvořák, K. G.A. Lindner a jeho odkaz dnešku. Praha: SPN, 1970.
Lindner, G.A. Učebnice psychologie zkušebné pro školy střední a ústavy učitelské. Praha: Fr. A. Urbánek, 1882.
Lindner, G.A. Paedagogika na základě nauky o vývoji přirozeném, kulturním a mravním. Roudnice: Nákladem knihkupectví A. Mareše, 1888.
Lindner, G.A. Prof. Dra. G.A. Lindnera Přednášky na filosofické fakultě české university v Praze. Roudnice: Nákladem knihkupectví A. Mareše, 1890.
Lindner, G.A. Gustava Adolfa Lindnera Drobné články paedagogické a psychologické. Přerov: Fr. Bayer, 1885.
Novák, J. Budovatelé české školy národní 3 - G.A. Lindner. Praha: Česká grafická Unie, 1941.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Cach, J. Dvořák, K. G.A. Lindner a jeho odkaz dnešku. Praha: SPN, 1970.
Lindner, G.A. Učebnice psychologie zkušebné pro školy střední a ústavy učitelské. Praha: Fr. A. Urbánek, 1882.
Lindner, G.A. Paedagogika na základě nauky o vývoji přirozeném, kulturním a mravním. Roudnice: Nákladem knihkupectví A. Mareše, 1888.
Lindner, G.A. Prof. Dra. G.A. Lindnera Přednášky na filosofické fakultě české university v Praze. Roudnice: Nákladem knihkupectví A. Mareše, 1890.
Lindner, G.A. Gustava Adolfa Lindnera Drobné články paedagogické a psychologické. Přerov: Fr. Bayer, 1885.
Novák, J. Budovatelé české školy národní 3 - G.A. Lindner. Praha: Česká grafická Unie, 1941.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. Mgr.Sýkora:
Co Lindner převzal, jak byl ovlivněn německou pedagogikou.
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
Dr.Vaňková:
Kterou didaktickou zásadu považujete za zásadní, efektivní pro současnou
dobu.
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem