Tato práce pojednává a popisuje ústavní péči v konkrétním zaměření na Dětský domov se školou. Cílem je vliv tohoto zařízení na resocializaci žáků. Popisuji zde příčiny pro zařazení mladistvých do ústavní péče, zákonné normy a výchovné metody v tomto zařízení.
Věnuji se životu dětí v Dětském domově se školou, používaným terapiím a systému hodnocení a pracovních činností. V závěru je proveden výzkum se zaměřením na cíl této práce.
Anotace v angličtině
This work discusses and describes institutional care in the specific focus on Children's home and school. The aim is the influence of the facility to resocialization of students. I describe the causes for placement of youth into institutional care, legal standards and ed-ucational methods in this facility.
I dedicate to the life of children at Children's home and school, used therapies, system of evaluation and their work activities. In the end there is done the research focused on the goal of this work.
Klíčová slova
resocializace, rodina, dítě, ústavní výchova, Dětský domov se školou.
Klíčová slova v angličtině
resocialization, family, child, institutional care, childrens house and school.
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce pojednává a popisuje ústavní péči v konkrétním zaměření na Dětský domov se školou. Cílem je vliv tohoto zařízení na resocializaci žáků. Popisuji zde příčiny pro zařazení mladistvých do ústavní péče, zákonné normy a výchovné metody v tomto zařízení.
Věnuji se životu dětí v Dětském domově se školou, používaným terapiím a systému hodnocení a pracovních činností. V závěru je proveden výzkum se zaměřením na cíl této práce.
Anotace v angličtině
This work discusses and describes institutional care in the specific focus on Children's home and school. The aim is the influence of the facility to resocialization of students. I describe the causes for placement of youth into institutional care, legal standards and ed-ucational methods in this facility.
I dedicate to the life of children at Children's home and school, used therapies, system of evaluation and their work activities. In the end there is done the research focused on the goal of this work.
Klíčová slova
resocializace, rodina, dítě, ústavní výchova, Dětský domov se školou.
Klíčová slova v angličtině
resocialization, family, child, institutional care, childrens house and school.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na příčiny, vedoucí k tomu, že děti jsou umísťovány do těchto zařízení,
- na ústavní péči zaměřenou na Domov dětí se školou v Chrudimi,
- na metody používané pro práci se žáky (školní a mimoškolní aktivity).
Součástí práce bude sociologické šetření a jeho vyhodnocení.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na příčiny, vedoucí k tomu, že děti jsou umísťovány do těchto zařízení,
- na ústavní péči zaměřenou na Domov dětí se školou v Chrudimi,
- na metody používané pro práci se žáky (školní a mimoškolní aktivity).
Součástí práce bude sociologické šetření a jeho vyhodnocení.
Seznam doporučené literatury
JEDLIČKA, Richard. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
MATOUŠEK, Oldřich. Ústavní péče. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999.
NĚMEC, Jiří. VOJTOVÁ, Věra. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Brno: Paido, 2009.
ŠVANCAR, Zdeněk. BURIÁNOVÁ, Jana. Speciálně pedagogické problémy ústavní a ochranné výchovy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
JEDLIČKA, Richard. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
MATOUŠEK, Oldřich. Ústavní péče. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999.
NĚMEC, Jiří. VOJTOVÁ, Věra. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Brno: Paido, 2009.
ŠVANCAR, Zdeněk. BURIÁNOVÁ, Jana. Speciálně pedagogické problémy ústavní a ochranné výchovy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Řehoř - výběr tématu bakalářské práce - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Řehoř - zkušenosti z praxe v Dětském domově - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Jůzlová - trestná činnost dětí - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Mazánková - výsledky rozhovorů - odpověděla vyčerpávajícím způsobem