Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit souvislosti mezi absolvovanou sexuální výchovou dětí a jejich dnešními znalostmi a názory na vlastní sexualitu. V teoretické části jsem se věnovala studiu literatury s tématikou didaktiky sexuální výchovy pro různá věková období dětství a dospívání, osobnostem, které spoluutvářeli tento obor a dále psychickému vývoji člověka v souvislosti se sexualitou.
V empirické části jsem ověřovala faktický dopad absolvované sexuální výchovy na získané vědomosti a postoje mladistvých a vliv prostředí, ze kterého pocházeli, na jejich názory a úroveň znalostí.
Anotace v angličtině
The target of my theses was finding out connections of attended sex educations of children and youth with their real knowledge and opinions of their own sexuality. I studied books with theme of didactics of the sex education for various age brackets of childhood and teenaage, reference books of great personalities, who created this branch in our country and psychologic books about psychic processes of a man in the connection with human sexuality in the theoretical part of my theses.
I verified what real level of knowlidge and what opinions youth has after attending the sex education and what influence surrounding from where youth comes has to their opinions and knowlidge in the empirical part of my theses.
Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit souvislosti mezi absolvovanou sexuální výchovou dětí a jejich dnešními znalostmi a názory na vlastní sexualitu. V teoretické části jsem se věnovala studiu literatury s tématikou didaktiky sexuální výchovy pro různá věková období dětství a dospívání, osobnostem, které spoluutvářeli tento obor a dále psychickému vývoji člověka v souvislosti se sexualitou.
V empirické části jsem ověřovala faktický dopad absolvované sexuální výchovy na získané vědomosti a postoje mladistvých a vliv prostředí, ze kterého pocházeli, na jejich názory a úroveň znalostí.
Anotace v angličtině
The target of my theses was finding out connections of attended sex educations of children and youth with their real knowledge and opinions of their own sexuality. I studied books with theme of didactics of the sex education for various age brackets of childhood and teenaage, reference books of great personalities, who created this branch in our country and psychologic books about psychic processes of a man in the connection with human sexuality in the theoretical part of my theses.
I verified what real level of knowlidge and what opinions youth has after attending the sex education and what influence surrounding from where youth comes has to their opinions and knowlidge in the empirical part of my theses.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- problematiku zdravého psychosexuálního a psychomorálního vývoje v rodinném a školním prostředí
- problematiku přiměřeně otevřené sexuální výchovy v závislosti na věku dítěte
- problematiku informovanosti dospívajích o pohlavně přenosných chorobách
- problematiku správného posouzení vlastní sexuality v souvislosti s rodinnou výchovou a plánovaným rodičovstvím u dospívajích.
Součástí práce bude drobný sociologický výzkum zaměřený u dospívajích na míru informovanosti v oblasti početí, antikoncepce a pohlavně přenosných chorob
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- problematiku zdravého psychosexuálního a psychomorálního vývoje v rodinném a školním prostředí
- problematiku přiměřeně otevřené sexuální výchovy v závislosti na věku dítěte
- problematiku informovanosti dospívajích o pohlavně přenosných chorobách
- problematiku správného posouzení vlastní sexuality v souvislosti s rodinnou výchovou a plánovaným rodičovstvím u dospívajích.
Součástí práce bude drobný sociologický výzkum zaměřený u dospívajích na míru informovanosti v oblasti početí, antikoncepce a pohlavně přenosných chorob
Seznam doporučené literatury
Bečka K., Jak jsme přišli na svět. Praha: Avicenum, 1985.
Brtníková M., Děti, sex a rodiče. Hradec Králové: Sivana, 1990.
Fontana D., Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2010.
Hartl P., Hartlová H., Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000.
Janiš K., Taubner V., Didaktika sexuální výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999.
Říčan P., Krejčířová D.a kolektiv, Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 1997.
Seznam doporučené literatury
Bečka K., Jak jsme přišli na svět. Praha: Avicenum, 1985.
Brtníková M., Děti, sex a rodiče. Hradec Králové: Sivana, 1990.
Fontana D., Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2010.
Hartl P., Hartlová H., Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000.
Janiš K., Taubner V., Didaktika sexuální výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999.
Říčan P., Krejčířová D.a kolektiv, Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 1997.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr.Vaňková:
Sexuální výchova v rodině.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem