Bakalářská práce se věnuje tématu sociálního učení katolické církve a přenosu hod-not souvisejících se sociálním učením církve v religiózní rodině. Cílem této práce je popis vzniku a vývoje sociálního učení církve v jednotlivých etapách, charakteristika jeho základních hodnot, principů a priorit. Částečně postihuje problematiku rodiny, jako jedné z hlavních priorit tohoto učení, zaměřuje se na její význam a funkci z pohledu sociálně pe-dagogického i z hlediska sociálního učení církve. Práce se krátce dotýká procesu socializace v religiózní rodině a všímá si vlivů kulturního prostředí působících na tento proces.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of social teaching of the Catholic Church and the transmission amount of the related social teaching of the Church in the religious family. The aim of this paper is to describe the origin and development of the social doctrine of the Church in different stages, the characteristics of its basic values, principles and priorities. Partly issues affecting families, as one of the top priorities of leaming, focusing on the importance and function of socio-pedagogical point of view and in terms of the social doctrine of the Church. The study also briefly touches the socialization process in the family, religious and notes cultural environment influences acting on the process.
Klíčová slova
Římskokatolická církev, sociální učení církve, encyklika, rodina, socializace, religiozita, přenos hodnot
Klíčová slova v angličtině
The Roman Catholic Church, the Church's social doctrine, encyclical, family, socialization, religiosity, transfer values
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje tématu sociálního učení katolické církve a přenosu hod-not souvisejících se sociálním učením církve v religiózní rodině. Cílem této práce je popis vzniku a vývoje sociálního učení církve v jednotlivých etapách, charakteristika jeho základních hodnot, principů a priorit. Částečně postihuje problematiku rodiny, jako jedné z hlavních priorit tohoto učení, zaměřuje se na její význam a funkci z pohledu sociálně pe-dagogického i z hlediska sociálního učení církve. Práce se krátce dotýká procesu socializace v religiózní rodině a všímá si vlivů kulturního prostředí působících na tento proces.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of social teaching of the Catholic Church and the transmission amount of the related social teaching of the Church in the religious family. The aim of this paper is to describe the origin and development of the social doctrine of the Church in different stages, the characteristics of its basic values, principles and priorities. Partly issues affecting families, as one of the top priorities of leaming, focusing on the importance and function of socio-pedagogical point of view and in terms of the social doctrine of the Church. The study also briefly touches the socialization process in the family, religious and notes cultural environment influences acting on the process.
Klíčová slova
Římskokatolická církev, sociální učení církve, encyklika, rodina, socializace, religiozita, přenos hodnot
Klíčová slova v angličtině
The Roman Catholic Church, the Church's social doctrine, encyclical, family, socialization, religiosity, transfer values
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vznik, hlavní hodnoty a zásady soc. učení katolické církve,
- na pohled sociálního učení katolické církve na sociální problémy současné společnosti,
- na priority sociálního učení a socializace v religiózní rodině.
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na konflikt mezi socializačními požadavky v religiózní rodině a kulturním prostředím.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vznik, hlavní hodnoty a zásady soc. učení katolické církve,
- na pohled sociálního učení katolické církve na sociální problémy současné společnosti,
- na priority sociálního učení a socializace v religiózní rodině.
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na konflikt mezi socializačními požadavky v religiózní rodině a kulturním prostředím.
Seznam doporučené literatury
Bible. Praha: Česká biblická společnost, 1996.
Kompendium sociální nauky církve. Kostelní Vydří: 2008.
Martínek, C. Cesta k solidaritě. České Budějovice: Teolog. fakulta Jihočeské univerzity,1998.
Matoušek, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Slon, 1997.
Peschke, K. H. Křesťanská etika. Praha: Vyšehrad, 2004.
Pokoj a dobro. List k soc.otázkám v ČR k veřejné diskuzi. Praha: Česká biskupská konference, 2000.
Rodinný život. Olomouc: Centrum pro rodinný život, 2006 - 2012
Sociální encykliky (1891 - 1991). Praha: Zvon, 1996.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Bible. Praha: Česká biblická společnost, 1996.
Kompendium sociální nauky církve. Kostelní Vydří: 2008.
Martínek, C. Cesta k solidaritě. České Budějovice: Teolog. fakulta Jihočeské univerzity,1998.
Matoušek, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Slon, 1997.
Peschke, K. H. Křesťanská etika. Praha: Vyšehrad, 2004.
Pokoj a dobro. List k soc.otázkám v ČR k veřejné diskuzi. Praha: Česká biskupská konference, 2000.
Rodinný život. Olomouc: Centrum pro rodinný život, 2006 - 2012
Sociální encykliky (1891 - 1991). Praha: Zvon, 1996.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vystoupení studenta
Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Doc. Řehoř - čtyři dohody - vysvětlení - odpověděla vyčerpávajícím způsobem