Cílem této práce je popis systému předškolní výchovy v České republice s důrazem na jazykovou výchovu předškolních dětí. V práci je v krátkosti popsána historie předškolního vzdělávání v českých zemích. Pro ilustraci je zde také uvedeno stručné srovnání se systémem vzdělávání dětí předškolního věku v zahraničí. Jádrem této práce je výzkum týkající se vhodnosti a případné efektivity výuky angličtiny u dětí předškolního věku.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to describe the pre-school education in the Czech Republic with an emphasis on language teaching by pre-school children. The thesis briefly describes the history of pre-school education in the Czech republic. To illustrate, there is also a brief comparison with the system of education of pre-school children abroad. The core of this work is to research on the suitability and potential effectiveness of teaching English to pre-school children.
Klíčová slova
předškolní vzdělávání, jazyková výchova, angličtina, kvalititivní výzkum
Klíčová slova v angličtině
pre-school education, language teaching, English, quantitative research
Rozsah průvodní práce
49 s. (85 194 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je popis systému předškolní výchovy v České republice s důrazem na jazykovou výchovu předškolních dětí. V práci je v krátkosti popsána historie předškolního vzdělávání v českých zemích. Pro ilustraci je zde také uvedeno stručné srovnání se systémem vzdělávání dětí předškolního věku v zahraničí. Jádrem této práce je výzkum týkající se vhodnosti a případné efektivity výuky angličtiny u dětí předškolního věku.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to describe the pre-school education in the Czech Republic with an emphasis on language teaching by pre-school children. The thesis briefly describes the history of pre-school education in the Czech republic. To illustrate, there is also a brief comparison with the system of education of pre-school children abroad. The core of this work is to research on the suitability and potential effectiveness of teaching English to pre-school children.
Klíčová slova
předškolní vzdělávání, jazyková výchova, angličtina, kvalititivní výzkum
Klíčová slova v angličtině
pre-school education, language teaching, English, quantitative research
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy
v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na předškolní výchovu obecně;
- na výuku jazyků obecně;
- na jazykovou výuku jako nedílnou součást jazykové edukace;
- na jazykovou výuku u dětí předškolního věku.
Součástí práce bude výzkum zaměřený na možnosti jazykové výchovy u dětí předškolního věku a dotazník sestavený zvlášť pro rodiče a učitelky.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy
v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na předškolní výchovu obecně;
- na výuku jazyků obecně;
- na jazykovou výuku jako nedílnou součást jazykové edukace;
- na jazykovou výuku u dětí předškolního věku.
Součástí práce bude výzkum zaměřený na možnosti jazykové výchovy u dětí předškolního věku a dotazník sestavený zvlášť pro rodiče a učitelky.
Seznam doporučené literatury
Bruceová, T. Deset principů moderní pedagogiky a jejich aplikace v praxi. Praha: Portál, 1996. ISBN80-7178-068-5
Hennová, I. Angličtina pro předškoláky. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-692-6
Matějček, Z. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Praha: Grada, 2005. ISBN 8024708701
Vágnerová, M. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 8024609568
Veberová, E. Soubor textů k literární výchově v mateřské škole. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984. ISBN 1420084
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Bruceová, T. Deset principů moderní pedagogiky a jejich aplikace v praxi. Praha: Portál, 1996. ISBN80-7178-068-5
Hennová, I. Angličtina pro předškoláky. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-692-6
Matějček, Z. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Praha: Grada, 2005. ISBN 8024708701
Vágnerová, M. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 8024609568
Veberová, E. Soubor textů k literární výchově v mateřské škole. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984. ISBN 1420084
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Nedoma: Jaké důvody uvádí skupina pedagogů, kteří odmítají raný začátek výuky cizího jazyk?.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
prof. Mühlpachr: Jaký počet otázek je vhodný při realizaci rozhovoru?.
- odpověděla částečně