Tato práce se zabývá klasifikací mentálního postižení a začlenění mentálně postižených osob do společnosti. Poukazuje na pestrost studijních možností a následné pracovní uplat-nění. Tahle práce by mohla také poradit partnerům čekající mentálně postižené dítě, jelikož poukazuje na celkový vývoj mentálně postiženého dítěte.
V praktické části jsem se dopracoval k výsledkům pomocí sestaveného dotazníku, ve kte-rém jsem oslovil 100 respondentů. V příloze jsem také uvedl kazuistiku, která se věnuje konkrétnímu případu osobě s mentálním postižením.
Annotation in English
This thesis deals with the classification of mental disability and inclusion of mentally disa-bled people into society. Points to the possibility of study options and subsequent job. This work could also advise partners waiting mentally disabled child, since points to the overall development of mentally handicapped children.
In the practical part, I arrived at the results compiled using the questionnaire in which I asked 100 respondents. In enclosure I also said a case report, which deals with the particu-lar case of a person with mental disabilities.
Tato práce se zabývá klasifikací mentálního postižení a začlenění mentálně postižených osob do společnosti. Poukazuje na pestrost studijních možností a následné pracovní uplat-nění. Tahle práce by mohla také poradit partnerům čekající mentálně postižené dítě, jelikož poukazuje na celkový vývoj mentálně postiženého dítěte.
V praktické části jsem se dopracoval k výsledkům pomocí sestaveného dotazníku, ve kte-rém jsem oslovil 100 respondentů. V příloze jsem také uvedl kazuistiku, která se věnuje konkrétnímu případu osobě s mentálním postižením.
Annotation in English
This thesis deals with the classification of mental disability and inclusion of mentally disa-bled people into society. Points to the possibility of study options and subsequent job. This work could also advise partners waiting mentally disabled child, since points to the overall development of mentally handicapped children.
In the practical part, I arrived at the results compiled using the questionnaire in which I asked 100 respondents. In enclosure I also said a case report, which deals with the particu-lar case of a person with mental disabilities.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních
vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. Práce bude zaměřena zejména
-na vymezení sociální inkluze,
-na problematiku osob s mentálním postižením,
-na vybrané faktory inkluze se zaměřením na specifikaci osob s mentálním
postižením,
-na návrhy a opatření z pohledu sociální pedagogiky.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních
vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. Práce bude zaměřena zejména
-na vymezení sociální inkluze,
-na problematiku osob s mentálním postižením,
-na vybrané faktory inkluze se zaměřením na specifikaci osob s mentálním
postižením,
-na návrhy a opatření z pohledu sociální pedagogiky.
Recommended resources
Emerson, E., Problémové chování u lidí s mentální retardací a autismem, Portál s.r.o., Praha 2008.
Pipeková,J., Osoby s mentálním postižením ve světě současných edukativních trendů, MSD, spol.s.r.o., Brno, 2006.
Pörtner,M., Na osobu zaměřený přístup v práci s lidmi s mentálním postižením a s klienty vyžadující trvalou péči, Klett - Cotta, Stuttgart,1996.
Švarcová, I., Mentální retardace, Portál s.r.o., Praha, 2011.
Vítková,M., a Kol., Integrativní speciální pedagogika, MSD spol. s.r.o., Brno 2004
Recommended resources
Emerson, E., Problémové chování u lidí s mentální retardací a autismem, Portál s.r.o., Praha 2008.
Pipeková,J., Osoby s mentálním postižením ve světě současných edukativních trendů, MSD, spol.s.r.o., Brno, 2006.
Pörtner,M., Na osobu zaměřený přístup v práci s lidmi s mentálním postižením a s klienty vyžadující trvalou péči, Klett - Cotta, Stuttgart,1996.
Švarcová, I., Mentální retardace, Portál s.r.o., Praha, 2011.
Vítková,M., a Kol., Integrativní speciální pedagogika, MSD spol. s.r.o., Brno 2004
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl dobře
3. prof. Mühlpachr: Jak se říká "obyčejné" základní škole?.
- odpověděl částečně
PhDr. Nedoma: Kde probíhal výzkum a jak velký byl výběrový soubor?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem