Ve své diplomové práci se zabývám návrhem dětského dřevěného odrážedla. Práce je rozdělena
do dvou částí: teoretické a praktické.
V teoretické části rozebírám hru a hračku jako takovou a její vývoj v průběhu historie.
Praktická část obsahuje analýzu trhu se současnými odrážedly a informace o několika výrobcích
hraček. Dále popisuji celý proces navrhování odrážedla od konceptu přes 3D modelování,
ergonomii až po finální řešení, a to i se všemi úskalími, jež mne donutila vrátit se
zpět a svůj návrh razantně změnit a přehodnotit. Přikládám rovněž obrazovou dokumentaci
ke všem fázím celého procesu navrhování odrážedla.
Anotace v angličtině
In my master thesis, I aim at designing a child wooden scooter. The thesis is divided into
two parts: theoretical and practical.
In the theoretical part, I study the game and toy as such, and its historical evolution.
The practical part presents an analysis of the market with child scooters, and information
about selected toy producers. Then I describe the process of the scooter design, from the
concept, 3D modelling, ergonomy, to the final result, including the discussion of the difficulties
that forced me to revisit and significantly rework the design. I also attach a pictural
documentation of all the phases of the scooter design.
Klíčová slova
hra, hračka, dřevo, překližka, odrážedlo, design
Klíčová slova v angličtině
game, toy, wood, plywood, child scooter, design
Rozsah průvodní práce
86 s, 4 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své diplomové práci se zabývám návrhem dětského dřevěného odrážedla. Práce je rozdělena
do dvou částí: teoretické a praktické.
V teoretické části rozebírám hru a hračku jako takovou a její vývoj v průběhu historie.
Praktická část obsahuje analýzu trhu se současnými odrážedly a informace o několika výrobcích
hraček. Dále popisuji celý proces navrhování odrážedla od konceptu přes 3D modelování,
ergonomii až po finální řešení, a to i se všemi úskalími, jež mne donutila vrátit se
zpět a svůj návrh razantně změnit a přehodnotit. Přikládám rovněž obrazovou dokumentaci
ke všem fázím celého procesu navrhování odrážedla.
Anotace v angličtině
In my master thesis, I aim at designing a child wooden scooter. The thesis is divided into
two parts: theoretical and practical.
In the theoretical part, I study the game and toy as such, and its historical evolution.
The practical part presents an analysis of the market with child scooters, and information
about selected toy producers. Then I describe the process of the scooter design, from the
concept, 3D modelling, ergonomy, to the final result, including the discussion of the difficulties
that forced me to revisit and significantly rework the design. I also attach a pictural
documentation of all the phases of the scooter design.
Klíčová slova
hra, hračka, dřevo, překližka, odrážedlo, design
Klíčová slova v angličtině
game, toy, wood, plywood, child scooter, design
Zásady pro vypracování
1. Historický vývoj hraček
2. Analýza současné produkce výrobků podobného zaměření
3. Koncepční návrhy v kresebné formě
4. Propracování vybraného řešení
5. Ergonomická studie
6. Modelové řešení vybraného návrhu ve vhodném měřítku
7. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
8. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a angličtině,
rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Historický vývoj hraček
2. Analýza současné produkce výrobků podobného zaměření
3. Koncepční návrhy v kresebné formě
4. Propracování vybraného řešení
5. Ergonomická studie
6. Modelové řešení vybraného návrhu ve vhodném měřítku
7. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
8. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a angličtině,
rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: VŠUP, 2004. ISBN 80-86863-03-4
KULA, Daniel. Materiology. Ternaux, Elodie. Praha: Happy Materials s.r.o. 2012.
ISBN 978-8026005384
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010.
ISBN 987-80-7363-314-1
ŠMÍD, Miroslav. Ergonomické parametry. Praha: Státní nakladatelství technické
literatury, 1977. Typové č. L13-B2-IV-31f/22491
POLSTER, B., NEUMANOVÁ, C., SCHULER M. a LEVEN F. Lexikon moderního designu.
Praha: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-080-8
FIELL, Charlotte. Designing the 21st Century. Fiell, Peter. Köln : Taschen,
2003. ISBN 3-8228-5883-8.
Seznam doporučené literatury
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: VŠUP, 2004. ISBN 80-86863-03-4
KULA, Daniel. Materiology. Ternaux, Elodie. Praha: Happy Materials s.r.o. 2012.
ISBN 978-8026005384
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010.
ISBN 987-80-7363-314-1
ŠMÍD, Miroslav. Ergonomické parametry. Praha: Státní nakladatelství technické
literatury, 1977. Typové č. L13-B2-IV-31f/22491
POLSTER, B., NEUMANOVÁ, C., SCHULER M. a LEVEN F. Lexikon moderního designu.
Praha: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-080-8
FIELL, Charlotte. Designing the 21st Century. Fiell, Peter. Köln : Taschen,
2003. ISBN 3-8228-5883-8.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svůj projekt včetně funkčního modelu. Po přečtení oponetnského posudku se rozvinula diskuze. Student všechny dotazy komise zodpověděl. Svou práci obhájil.