Cílem této diplomové práce je využití simulace a optimalizace ve výuce na základní nebo střední škole. V teoretické části jsem se zaměřil hlavně na vymezení a vysvětlení pojmů v obou kategoriích. V praktické části jsem se zaměřil na příklady, které jsou volně dostupné nebo jsou využívány přímo ve školském systému a to nejen na střední nebo základní škole.
Anotace v angličtině
The aim of thesis is the use of simulation and optimization in teaching at primary or secondary school. In the theoretical part, I focused mainly on the definition and explanation of terms in both catogories. In the practical part is focused and examples that are freely available or used directly in the school system and not only in secondary or elementary school.
Klíčová slova
simulace, optimalizace, základní škola, střední škola
Cílem této diplomové práce je využití simulace a optimalizace ve výuce na základní nebo střední škole. V teoretické části jsem se zaměřil hlavně na vymezení a vysvětlení pojmů v obou kategoriích. V praktické části jsem se zaměřil na příklady, které jsou volně dostupné nebo jsou využívány přímo ve školském systému a to nejen na střední nebo základní škole.
Anotace v angličtině
The aim of thesis is the use of simulation and optimization in teaching at primary or secondary school. In the theoretical part, I focused mainly on the definition and explanation of terms in both catogories. In the practical part is focused and examples that are freely available or used directly in the school system and not only in secondary or elementary school.
Klíčová slova
simulace, optimalizace, základní škola, střední škola
Proveďte literární rešerši na téma simulace a optimalizace na základní a
střední škole.
Analyzujte možnosti využití simulací v procesu výuky v souladu s učebním plánem.
Formou projektu navrhněte vhodné oblasti učiva pro využití simulačních a optimalizačních metod.
Realizujte zvolené oblasti jako formu podpory výuky.
Proveďte diskusi nad výstupy projektu.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši na téma simulace a optimalizace na základní a
střední škole.
Analyzujte možnosti využití simulací v procesu výuky v souladu s učebním plánem.
Formou projektu navrhněte vhodné oblasti učiva pro využití simulačních a optimalizačních metod.
Realizujte zvolené oblasti jako formu podpory výuky.
Proveďte diskusi nad výstupy projektu.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, J. Pedagogika pro učitele odborných předmětů, 2005, VŠE, ISBN: 80-245-0886-9.
NAVRÁTIL, P. S počítačem na ZŠ. Computer Media, 192 s.ISBN: 978-80-7402-068-1.
PECINOVSKÝ, J. Začínáme s počítačem, Grada, ISBN: 9788024736211.
PETTY, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. 380 s. ISBN 80-7178-070-7.
ROUBAL, P. Informatika a výpočetní technika pro SŠ - teoretická učebnice,Computer Press, ISBN: 978-80-251-3228-9.
STARÝ, K. Efektivní učení ve škole. Portál, ISBN: 80-7178-556-3.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, J. Pedagogika pro učitele odborných předmětů, 2005, VŠE, ISBN: 80-245-0886-9.
NAVRÁTIL, P. S počítačem na ZŠ. Computer Media, 192 s.ISBN: 978-80-7402-068-1.
PECINOVSKÝ, J. Začínáme s počítačem, Grada, ISBN: 9788024736211.
PETTY, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. 380 s. ISBN 80-7178-070-7.
ROUBAL, P. Informatika a výpočetní technika pro SŠ - teoretická učebnice,Computer Press, ISBN: 978-80-251-3228-9.
STARÝ, K. Efektivní učení ve škole. Portál, ISBN: 80-7178-556-3.
Přílohy volně vložené
1DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce a poté zodpověděl dotazy uvedené v posudcích.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy a připomínky:
1) prof. Vítečková, M.: Můžete ukázat praktickou ukázku vytvořeného programu?
2) prof. Vítečková, M.: Pro jaký obor, příp. obory je vhodné využití použitých simulací?
3) doc. Sysel, M.: Kolik simulací bylo vytvořeno v rámci práce?
4) prof. Vlček, K.: Jak je ověřována obsahová náplň použitých simulací?
5) Ing. Chramcov, B.: Jaká je podle vás využitelnost vámi vytvořené práce z pohledu případného uživatele?