Bakalářská práce se věnuje aplikaci diferencované výuky s ohledem na žáky se specifický-mi poruchami učení na vybraném středním odborném učilišti. V teoretické části je uveden popis strategie diferencované výuky, vysvětlení jednotlivých poruch učení, výukových me-tod a didaktických prostředků. V praktické části je popsáno výzkumné šetření, které pro-běhlo za pomoci učitelů odborných ekonomických předmětů prostřednictvím rozhovorů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines the application of differentiated instruction with respect to students with learning disabilities at selected secondary vocational school. In the theoreti-cal section is described the strategies of differentiated instruction, explanation of learning disabilities, teaching methods and didactic means. The practical section describes research which was carried out with the help of professional teachers of economic subjects through interviews.
Bakalářská práce se věnuje aplikaci diferencované výuky s ohledem na žáky se specifický-mi poruchami učení na vybraném středním odborném učilišti. V teoretické části je uveden popis strategie diferencované výuky, vysvětlení jednotlivých poruch učení, výukových me-tod a didaktických prostředků. V praktické části je popsáno výzkumné šetření, které pro-běhlo za pomoci učitelů odborných ekonomických předmětů prostřednictvím rozhovorů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines the application of differentiated instruction with respect to students with learning disabilities at selected secondary vocational school. In the theoreti-cal section is described the strategies of differentiated instruction, explanation of learning disabilities, teaching methods and didactic means. The practical section describes research which was carried out with the help of professional teachers of economic subjects through interviews.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblastí diferencované výuky, výukové metody, učební pomůcky a specifické poruchy učení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru s vyučujícími a pozorováním v hodinách.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblastí diferencované výuky, výukové metody, učební pomůcky a specifické poruchy učení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru s vyučujícími a pozorováním v hodinách.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M., ED. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zaměření na edukaci žáků se specifickými poruchami učení. Brno: MSD, 2005. ISBN 80-86633-381.
ČADÍLEK, M., LOVEČEK, A. Didaktika odborných předmětů. Brno: MU, 2005.
DRAHOVZAL, J., KILIAN, O., KOHOUTEK, R. Didaktika odborných předmětů. Brno: MU, 1997 ISBN 80-85931-354.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KUCHARSKÁ, A., ED. Specifické poruchy učení a chování. Praha: Portál, 1997. ISSN 1211670X.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M., ED. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zaměření na edukaci žáků se specifickými poruchami učení. Brno: MSD, 2005. ISBN 80-86633-381.
ČADÍLEK, M., LOVEČEK, A. Didaktika odborných předmětů. Brno: MU, 2005.
DRAHOVZAL, J., KILIAN, O., KOHOUTEK, R. Didaktika odborných předmětů. Brno: MU, 1997 ISBN 80-85931-354.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KUCHARSKÁ, A., ED. Specifické poruchy učení a chování. Praha: Portál, 1997. ISSN 1211670X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uveďte praktický přínos práce (dr. Hrbáčková) Studentka odpověděla adekvátně. Proč jste zvolila otevřené kódování? (dr. Hrbáčková) Studentka důvody zcela neobjasnila.